vrijdag 27 december 2013

Amaryllis

Ik kocht er weer eentje... 
Dit jaar wordt het een rode, als het goed is... 
Wil een keer kijken of die kleur Amaryllis me kan bekoren...
Ik wilde de bol weer net als voorgaande jaren in een weckpot op tafel zetten, maar de bol pastte niet in de pot. Dus heeft de bol eerst een poosje in een oude puddingschaal op tafel gelegen. 






Inmiddels is de bol wat gekrompen en past hij wel in de pot.  Het eerste begin van groei is al te zien...




Het zal gerust nog even duren, maar dat is helemaal niet erg. Ik heb geduld...

Ik wens jullie alvast een heerlijk weekend, het laatste van dit jaar...
En pas op met al die oliebollen hoor... ze zijn te lekker...

Lieve groet,
Mirjam

25 opmerkingen:

  1. Mooie foto's van de bol in je oude schaal...prachtig.
    Spannend welke kleur er over een tijdje te voorschijn komt...
    Fijn Weekend Mirjam.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hè als je de Amaryllis zo uit ziet komen. Heb je straks weer een klein beetje rood bij je verzameling :-)! Ik wens jou ook een heel fijn weekend toe, Mirjam! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ligt ook een bol, ik weet niet welke kleur er uit gaat komen, maar vooralsnog gebeurt er helemaal niets. De bol ligt er al een paar maanden, maar ik vind het ook goed zo. Mooi om de bol in een oude puddingschaal te leggen.

    Ik wens jou ook een fijn weekend! Tja...die oliebollen, ik eet er maar niet al teveel van. Mijn weegschaal staat in de "stijgende stand" en daar ben ik al niet zo blij mee ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier is een bol al helemaal in bloei, helaas bracht hij ook een vliegenplaag mee. Maar wat zijn het mooie bloemen, en tja die oliebollen ik had er dit jaar al een gekregen op me werk en wat had ik een buikpijn :( Dus geen oliebollen meer voor mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de staat waarin de bol nu in zit eigenlijk het mooiste hahahaha..
    Klein toefje groen,that's it..
    Volgende week ga ik ook eens naar het tuincentrum,denk vetplantjes halen want ik kan niet overal tegen (wat bloeit).

    Ik wens jou ook een fijn weekend..en wil je heel erg bedanken voor je lieve berichtjes het afgelopen jaar..

    Liefs Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geniet van een heerlijk weekend....liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo bijzonder om nieuw leven uit de bol tevoorschijn zien komen en eerlijk gezegd mag ie van mij wel een poosje zo blijven, zo mooi!

    Ik hoop dat je fijne kerstdagen gehad hebt Mirjam en heerlijk dat Ben vandaag weer thuiskomt!

    Geniet van dit laatste weekend van het jaar 2013!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig die bol in de weckpot. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Als hij uitkomt want ook mijn ervaring is dat dat lang niet altijd gebeurd. Maar de bol is zo al mooi! En die oliebollen.....ik ben er dol op en ga ze ook bakken op oudjaarsdag. Vanmorgen maar weer op de fiets naar de sportschool geweest:) Ik zag je mailtje over onze kerstkaarten, ik ben er nog niet toe gekomen om je terug te mailen. Maar ik heb je mooie kaart ontvangen en hij hangt tussen alle andere kaarten op mijn rek. Altijd heerlijk al die lieve wensen zo bij elkaar. Weer een postje waard denk ik:) Fijne dag en lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij kregen in oktober een rode en een witte cadeau. De rode heeft al 10 bloemen laten zien. Schitterend. Er staat zelfs nog een steel op het punt van uitlopen.
    Ik wens je een prachtig, bloemrijk en gezond 2014.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bijna onvoorstelbaar hoeveel energie er in zo'n bol zit,zonder aarde,water en plantenvoeding uitgroeien tot prachtige bloem(als je geluk hebt)

    Ga lekker samen met Ben genieten van de laatste dagen van het jaar en goed begin van het nieuwe jaar,zeg ik:tot volgend jaar☺!!!!

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo vind ik hem eigenlijk nog het mooist, maar blijft bijzonder dat hij gewoon groeit zonder iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohh leuk zo in een pot,ik wilde mijn hyacinten erin,maar was een potje van 3 bollen dus dat ging niet,eerdaags maar enkele bollen kopen,ben benieuwd als je bloem in bloei staat,is vast prachtig,fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh mooi zo'n Amaryllis... ik geloof dat ik er volgend jaar ook maar eens eentje ga aanschaffen. En over de oliebollen... te laat, ik heb er al 3 op : o

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh heb er ook 1 bij.....een hele aparte met ranke roze/paarse bloemen....
    Ben benieuwd....moet ook nog groeien ;)
    Er zit nu eerst een witte aan te komen........hij zit in knop.

    Fijne avond en een fijne jaarwisseling gewenst.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi,wat een prachtige foto's van zo'n "gewone amaryllis".
    Schitterend.
    Ik woon dicht bij de bloemenwinkel en zie ze steeds liggen.
    En nu weer op je blog...............
    Misschien ook maar eens een kopen na al die jaren.

    Groetjes, Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie foto`s. Bij mij komt hij niet verder dan het groene puntje, de schaar gaat er dan in.

    Fijn weekend!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooie foto's altijd leuk zo bol en de vraag wat voor kleur gaat het worden zag van de week wit met een rode rand ook erg mooii ...wens je een fijne jaarwisseling en de beste wensen voor 2014 ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie bol Mirjam, hier is hij ook net aan het groeien, een kein groen puntje en hij ligt er al zeker anderhalve maand, ik ben benieuwd...
    Ik vind het zo passen bij kerst, zeker als hij zo mooi in een schaal ligt of in een oude pot..prachtig.

    Ik wens j een mooie jaarwisseling, de oliebollen zullen er wel komen, maar ik probeer niet teveel ervan te snoepen:)

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat staat mooi op de schaal en nu in de pot. Zo heb je er ook lang wat aan. Fijne zondag nog, lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Amaryllisbollen, zo eenvoudig maar zo ontzettend mooi!

    Fijne jaarwisseling
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi!

    Ik heb genoten van je blog, creativiteit en inspiratie in 2013. Alle goeds voor jou en je gezin in 2014

    Happy New Year!

    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ben erg benieuwd hoe lang de uiteindelijke bloem op zich zal laten wachten. Die van ons was vorig jaar best rap, maar die van mijn moeder daarentegen kwam pas in het voorjaar uit zijn schulp.
    Ik wens jou en je gezin een fijne jaarwisseling en alles wat wenselijk is voor het nieuwe jaar.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hier ook een mooie rode amaryllis uit de bol gekomen. Er liggen er drie bij elkaar op het dienblad, waarvan er eentje is uitgekomen. De andere twee hebben nog maar een klein puntje groen. Fijne jaarwisseling Mirjam. Groetjes,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Mirjam,

    Ik blijf de Amaryllis bollen prachtig vinden. Of ze nu in een schaal liggen, in de vaas staan of een mooie pot. Ik heb er hier op het moment ook twee staan. Zo mooi!

    Ik wens jou en je gezin alle goeds toe voor een mooi, gezond en gelukkig 2014! Bedankt voor je blog vriendschap het afgelopen jaar!

    Liefs van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. lieve Mirjam,

    Ik wens jou en de jouwe een goed 2014, vol gezondheid en gezelligheid, inspiratie en creaties, maar vooral Liefde en Licht!

    Liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam