zaterdag 24 oktober 2015

Pisa en Luca

Zoals beloofd neem ik jullie nog even mee naar Pisa en vervolgens naar Luca.

We reden die ochtend eerst naar Pisa, waar we rondwandelden en de doopkerk bekeken, en de kathedraal en de scheve toren. Nu kon je die toren beklimmen, maar de rij ervoor was best lang en je had maar een paar minuten daarboven. Ik vond het uitzicht van beneden af prima zo...







Aan het eind van de ochtend reden we naar een wijnboerderij, waar we een lunch kregen.


En na de lunch reden we naar Luca.
Ook daar weer een wandeling, deze keer met een gids (overigens in Florence ook met een gids rondgelopen hoor). 
We begonnen deze wandeling bovenop de middeleeuwse stadsmuren en we eindigden op het welbekende ovale plein, op een terrasje. Dat ovale plein dankt zijn vorm aan het voormalige amfitheater.






 Puccini




Ik neem jullie nog één keer mee terug naar Italië, want we zijn ook nog naar Venetië geweest en dat moeten jullie echt zien hoor.

Fijn weekend,
Liefs,
Mirjam

26 opmerkingen:

  1. Zo leuk om jouw foto's te bekijken en weer herinneringen terug te laten komen. Ik zei al eerder dat Luca echt mijn hart gestolen heeft, ik vind de sfeer hier heerlijk. Leuk om met een gids op pad te gaan, dan kom je toch veel meer te weten over de achtergrond en geschiedenis.

    Ik wens je nog een fijn weekend, Mirjam. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je dat ik nog nooit de scheve toren in het echt heb gezien. Het wordt wel eens tijd he? Net wat Ingrid schrijft het is fijn dat jullie een gids hadden. Zo kom je veel meer van de streek te weten. Ik heb weer genoten van he prachtige foto's.
    Een fijn weekend, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vakantie, dat lijkt al weer lang geleden. Pisa, daar wil ik ook nog graag eens naar toe.
    Kom maar op met de foto's van Venetië gezellig. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik laat me graag meenemen vanuit mijn luie stoel. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jouw foto's laten goed zien hoe scheef die toren wel staat, leuk, nooit geweten dat het zo erg was. Goede gids ben jij, bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jilly is er dit jaar ook geweest , dus komen jouw foto's me heel bekend voor.
    Die scheve toren , toch wel opmerkelijk dat de toren er nog steeds staat .
    Laat Venetië nu maar komen .... Daar ben ik al twee keer geweest
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk de foto's van Pisa en Lucca, wij waren daar ook eens en dan is het extra leuk om het terug te zien.
    De scheve toren hebben wij toen ook niet beklommen om dezelfde redenen als jullie.
    Fijn weekend verder!
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had de scheve toren van Pisa al op foto's gezien maar toen ik er voor stond dacht ik " amai, die staat echt zo scheef". Op jouw foto's is het ook weer zo goed te zien. Toen wij in de doopkapel waren was er juist iemand een stukje opera aan't zingen. Dat klonk daar ongelooflijk prachtig. Zoiets vergeet je nooit meer! Luca hebben wij niet gezien. Ik ben héél benieuwd naar de foto's van Venetië. Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi. Venetië daar ben ik geweest als meisje lang geleden ik was toen een jaar of 13.

    Fijn weekend!
    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pisa, Luca.... we zagen het ook allemaal. In Pisa boven op de toren gestaan en genoten van het uitzicht.
    Het plein in Luca staat me nog steeds bij, erg mooi!
    Fijn weekend Mirjam, groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's Mirjam en het lijkt mij hier heerlijk vertoeven....Italië is toch wel mijn favoriete land. Ik ben er zelf enkele keren geweest maar Pisa en Luca heb ik nog nooit bezocht...dus heerlijk om hier mee te mogen kijken....fijn weekend en lieve groet van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke foto's zeg. Vandaag hadden we hier ook een heerlijke herfst dag, maar nu regent het. Bij het zien van jouw foto's krijg ik weer het zomer gevoel. Zalig.

    Gezellig weekend, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit waren zeker mooie dagen voor jullie! Heerlijk om zoveel te zien
    en te ontdekken. Qua weer is het dan aangenaam, natuurlijk mis je hier
    de zo'n dan!
    Gezellig om je momentjes op IG ook te kunnen volgen!

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig!! Ik hoop dit ook ooit eens in het echt te zien. In Venetië was ik precies twee jaar geleden en daar ga ik zeker weten nog eens naar terug!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldige foto's. Het was ook mooi weer, zie ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo te zien is het er nog prachtig weer heerlijk hoor. Ik ben dat grijze weer hier wel eens zat ziet er nu wel goed uit hier. Hopelijk blijft het zo. Wat veel mooie foto's heb je leuk hoor. Gezellige zondag, groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh the best for last...;) Ja dat moet super zijn......nooit geweest dus ha ik kijk graag met je mee....
    Wat een prachtige beelden heb je gemaakt.....herinneringen om in te lijsten.....

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige zonnige foto's en wat is er weer veel moois op te zien!
    Toch wel lekker zo'n najaarsvakantie!
    Ben heel benieuwd naar Venetie!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig Mirjam. Wat een heerlijke vakantie hadden jullie. Ik zit zo heerlijk te genieten van Pisa en Luca. Ik verheug me al op Venetië.Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zoveel prachtige steden bezoeken in korte tijd doe je idd het beste met gids want die brengt je meteen naar de meest bezienswaardige plekken en tevens krijg de nodige informatie.
    En wat is het dan fijn om in gezelschap een lunch te genieten op een wijnboerderij heerlijk onder de bomen in de schaduw, en wellicht namen jullie daar ook een kijkje en een Toscaans wijntje gaat er op dat uur van de dag ook wel in.

    Fijne dag en liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijke steden zeker Luca. En Venetië behoort tot mijn meest favoriete steden. Ik ben benieuwd naar jouw foto's! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig!! Het rondwandelen in Italiaanse steden geeft je een heel aparte sfeer mee. Leuk ook dat standbeeld van Puccini. Wij hebben op onze huwelijksreis de Turandot gezien in Florence. in 1 woord waanzinnig!!

    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijke reportage!! En Venetië...ik kijk er nu al naar uit ;);) Liefs en fijne dag, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige foto's heb je gemaakt Mirjam..
    Leuk om de Italiaanse steden zo te zien..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een gezellige en sfeervolle foto's! Ik vind die grachten/watertjes tussen de huizen altijd zo mooi, zo romantische ziet het er altijd uit met zo'n vondelbootje erbij.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam