vrijdag 16 december 2016

Paperwhites

Mijn ouders zetten elk jaar in het najaar de bollen van de Paperwhites met steentjes, grint, op pot. En elk jaar in december geurt het dan heerlijk in hun huis. 
Dit jaar had mijn vader voor mij ook een pot opgezet die ik na een poosje, toen ze aan het uitlopen waren, mee naar huis mocht nemen.
Wat later begon het eerste bloemetje zich te ontvouwen... en de geur kwam er meteen bij...




Ik had de pot met Paperwhites even buiten gezet om de foto's te maken, en gelijk kwam een van de turkse tortels dichtbij me, op het randje van de stoel zitten. Nieuwsgierig wat ik aan het doen was...







Inmiddels zijn ze uitgebloeid, maar ik heb er wel een paar weken plezier van gehad.
Volgend jaar wil ik ze wel weer hebben hoor.

Fijne dag en alvast een heel mooi weekend,
liefs,
Mirjam

19 opmerkingen:

  1. Wat leuk Mirjam en wat geuren ze heerlijk hè.
    Mijn moeder deed dit ook elk jaar en ze bewaarde daar witte steentjes voor waar de bolletjes op stonden. Nu doe ik dit ook elk jaar maar heb ze nog niet gezien.
    Grappig dat de duif zo kwam kijken toen je foto's maakte.
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig, net als de moeder van Truus hierboven, deed mijn moeder dat ook elk jaar. Ook met witte steentjes. Die ik nog heb bewaard evenals de lage lichtgroene schaal. Ik vind ze ook zo leuk en lekker ruiken, maar helaas mijn man vindt de geur uitgesproken vies. Dus ja... geen paperwhites hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie fotos weer! En wat een prachtige bloemetjes! Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattige bloemetjes. Ik ken ze helemaal niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk ...... en ze ruiken ook zo lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als eerste wat een prachtige foto's!! En ik ken de bloem niet, maar hij ziet er heel mooi uit. Leuk! En wat een lieverd is de duif, mooi kopje heeft hij!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit doet mij weer aan vroeger denken bij ons thuis. Mij vader, net als jouw vader een bollenman zette van alles op pot, narcissen maar ook veel hyacynthen. Er werden dan ook altijd een paar potten bij de grote kersstal gezet. Bedankt voor het delen, mooie herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zalig zo'n potje met heerlijk riekende bloemen in huis. Zó schattig dat je vader dit voor je geplant heeft. En wat leuk dat je gezelschap kreeg van die duif. En fotogeniek was ze ook nog. Mooie foto's Mirjam!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is toch genieten van zo'n mooie pot met bloemen. Lief van jou vader. En voor jullie een heel fijn weekend.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat het duifje even kwam kijken! Hele mooie bloemen, zeker in combinatie met de pot en steentjes. Heerlijk om zoiets moois in je huis te hebben staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Midden in de winter in zulke mooie bloemen 'zitten', wie wil dat nu niet. Ik ken de geur niet maar daar heb ik wel beelden bij.

    Fijn weekend nog. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, dat deed m'n schoonmoeder ook altijd. Helaas kan ik niet tegen de geur van paperwhites ( of hyacinten), maar ik vind het zo'n mooie traditie. Ook als gebaar zo mooi om voor een ander te doen.
    groet,

    Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oooooh paperwhites, ik ga rennen naar de boemist.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kende deze bloem helemaal niet zeg! Wat een mooie naam. En wat heerlijk dat ze zo'n prettige geur afgeven!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig bloempje en mooi gefotografeerd.
    Zo'n traditie moet je in ere houden.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi beschreven en in beeld gebracht. Dat lieve duifje!!!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat bijzonder. je zult voor de rest van je leven bij het ruiken van de bloemen
    denken aan kerst bij je ouders. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  18. geweldig om te kunnen genieten van de prachtige gekregen paperwhites van je ouders. Dat is wel heel bijzonder en dan dat prachtige duifje wat gewoon voor je gaat zitten poseren, dn kan je dag niet meer stuk, lieve groetjes xxx Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam