woensdag 25 juli 2018

Nog één keer Zeeland dan...

De laatste dag in Zeeland. We verlieten het  hotel, ik wilde eigenlijk nog even in een straatje verderop een plantje kopen, een stek van de zwarte stokroos, maar helaas. Was er gisteren en eergisteren volop waar aanwezig in de straat, zo waar je het bedrag in een geldkistje mocht doen, vanmorgen stond er niets. We waren waarschijnlijk te vroeg. Wel even een foto gemaakt van het beroemde Oudhollandse snoepwinkeltje.



We reden weer naar de kust, richting Westkapelle, omdat we daar gisteren de kust verlieten. Nu gingen we richting Zoutelande. Ik kende de naam alleen van dat liedje, wist niet eens dat er echt een dorp was dat zo heette. Ook hier parkeerden we de auto en liepen we naar de dijk. Gelijk onder die dijk ligt nog een mooi kerkje en vanaf de dijk hadden we weer het allermooiste uitzicht.





We dronken hier nog een kop koffie en gingen toen richting Vlissingen. Hier was ik ongeveer 25 jaar geleden nog geweest. We wandelden over de boulevard en dronken bij de Gevangentoren een heerlijk kopje koffie. We wandelden weer terug en bleven nog even hangen in de haven. Daar besloten we lekker mosselen te gaan eten en dan na het eten weer terug naar huis te rijden.








Zo gezegd zo gedaan.
We kijken terug op een heerlijke mini-vakantie.
Ik denk dat ik niet weer 25 jaar wacht om naar Zeeland terug te gaan. Wat mij betreft mag dit een jaarlijks terugkerend uitje worden.

Fijne dag vandaag,
liefs,
Mirjam

18 opmerkingen:

  1. Toen ik de titel las dacht ik: dat hoop ik niet voor je, 'nog één keer Zeeland'.
    'Een jaarlijks terugkerend uitje', dat klinkt veel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige plaatjes en wat ziet dat laatste er zalig uit. Jammie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allemaal bekende namen met prachtige foto's. Tè lang geleden was ik daar. Moet er gauw weer eens heen, heerlijk land!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt fijn om jou blog over Zeeland te lezen en de foto's te bewonderen. Kan mij voorstellen dat jullie genoten hebben van deze vakantie daar. 25 jaar is wel heel lang geleden. Ik kan je vertellen dat wij iedere jaar een paar weken op een kleine camping bij Domburg staan en genieten daar met volle teugen van. Het voelt voor mij als een tweede thuis.
    Fijne dag.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo'n tripje in Zeeland met alles d'r op en d'r aan.

    Jullie kunnen terugkijken op fijne dagen en mooie foto's!!!

    Groetjes,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi verslag Mirjam en gewoon doen: ieder jaar een keertje Zeeland. Doen wij ook en soms zelfs vaker!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat snap ik wel zo'n jaarlijks uitje wil iedereen! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Even je posten over Zeeland gelezen, gezellig. Kom zelf redelijk vaak in Zeeland omdat ik daar vrienden heb en familie op Voorne-Putten (nog Z-H). De foto's van de honden in het Grevelingenmeer zijn geweldig, zou er ook wel in willen springen met dit weer.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah, mosselen hoort wel bij Zeeland hè. Ben geloof ik 1 x in Zeeland geweest, toen verstonden ze me niet, ze dachten dat ik uit Duitsland kwam. Haha. Dus heb niet veel trek om weer naar Zeeland te gaan.
    Een zwarte stokroos heb ik ook een keer gehad. Is helaas dood gegaan, anders had ik je zaad kunnen sturen.
    Lieve groet
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's van jullie reisje naar Zeeland.
    Sommige plekken herken ik omdat ik daar ook geweest ben--er woont familie in Zeeland.
    Kan helaas niet meer reageren via de tablet omdat ik daar een ander e-mailadres op heb. Lees je blogs wel maar zonder een berichtje achter te kunnen laten.
    Gezellige dag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zeg. Ik krijg helemaal zin om ook te gaan.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk toch....lekker genieten .l.liefs Ria x ☀️☀️☀️

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zee en mooi weer, wat wil je nog meer! Mooie foto”s!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk zo,n uitje naar Zeeland hoor en jaarlijks klinkt nog beter.
    Genieten van de mooie zee en jouw foto,s.........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een mooie foto's Zeeland toch maar eens heen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mijn Zeeuwse landje, Oostkapelle is thuis maar naast ijs eten in Domburg bezoeken we Westkapelle, = vis eten op de hoek, Zoutelande en Veere altijd! Geniet lekker na, X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige foto's Mirjam! Wij gaan ook het liefst elk jaar naar Zeeland.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam