woensdag 28 maart 2012

Takken

in een vaas...

We zijn de laatste tijd nogal druk geweest met onze ´kleine´ verbouwing. De afgelopen dagen ben ik heel erg aan het schoonmaken en opruimen geweest. Daarom wilde ik vandaag weer eens iets moois in een vaas zetten. Ik ging naar de bloemist en vond deze prachtige kersenbloesemtakken. Ook stonden daar kastanjetakken. Ik heb van beiden een paar takken gekocht en thuis samen in de vaas gezet.


De kersenbloesems moeten binnenkort gaan bloeien, maar de kastanjetakken zullen de eerste anderhalve tot twee weken nog niets doen. Pas daarna zullen de knoppen opengaan...




Ik ben heel benieuwd, maar ik vind de combinatie van deze takken wel heel bijzonder...




De foto´s zijn niet helemaal naar mijn zin, maar het lukte niet om ze beter te krijgen. Toch geven ze een redelijke indruk...

Ik heb de laatste tijd wel veel bij jullie gelezen, maar de tijd niet gevonden om bij allemaal een reactie achter te laten. Hopelijk gaat dat snel veranderen, als alles echt klaar is hier...

Ik wens jullie nog een heel fijne rest van de week,

Lieve groet,
Mirjam


30 opmerkingen:

  1. Rustig aan hoor Mirjam, doe eerst maar lekker alles wat thuis moet gebeuren.
    Je takken zijn prachtig, zo grillig en dan straks die mooie bloesem...met pasen geniet je misschien al van de kastanje.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie takken heb je gehaald; vooral van de kastanje zal je veel plezier beleven, want hij zal lang in de vaas blijven staan!
    Lekker, he, jezelf af en toe verwennen ;-)
    Rustig aan, denk aan jezelf ook eens he!

    Liefs, Marjolijn ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O,zo mooi hé takken zonder iets....wat zijn wij toch gekke mensen.. althans ik dan hé hahah ik hou zo van takken als er nog net niets aan zit maar alleen die nieuwe puintjes zichtbaar...zo mooi is dat.
    Dus dit is echt mijn ding hoor,prachtig !!

    Lieve groet
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beiden staan bij mij in de tuin alleen moet je dan wel iets langer wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vind die takken ook heel erg mooi, hier staan een paar paastakken in huis en een paar grote berkentakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je takken zien er mooi uit bij elkaar. En lekker dat je er een flinke tijd plezier van zult hebben.

    groetjes, martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig stoere takken met lieve takken gecombineerd.
    Ben benieuwd als alles straks bloeit.
    Succes met het klussen.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Staat lekker stoer, daar hou ik wel van!

    Succes met alles, maar af en toe wel even gaan zitten hoor...dat hoort er ook bij!!

    Een fijne avond! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. staat prachtig Mirjam het doet me denken aan het jasmijnen boomptje dat ik in de tuin heb een jong stekje geplant verleden jaar en nu al knopkes aan waar zo'n een paarse jasmijnen gaan aanbloeien ,morgen na men werk eens een foto van nemen je bracht me op een ideetje :) succes met de werken ,geen zorgen maken om reacties teplaatsen soms gaat dat zo ...druk bezig zijn en lukt het niet ieder een reactie telaten ,kom gewoon af als het jou uitkomt ..van mij ook het lukt me ook niet altijd ieder een reactie telaten ..groetjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige takken, Mirjam! Ik heb laatst ook kersenbloesem gehad en het is zo leuk.
    Fijn dat de verbouwing op zijn eind loopt, op een gegeven moment ben je het ook weer zat volgens mij.
    Dus nog even sterkte met de laatste loodjes van schoonmaken enzo.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Mirjam, prachtige takken, kersenbloesem is ook echt mooi. Je vorige post heb ik ook gemist, 10 leuk die lammetjes, ik ben ook zo druk bij mijn moeder bezig, heb nergens meer tijd voor. Zaterdag is de grote dag dan vindt de verhuizing plaats....daarna krijg ik hopelijk ook weer wat rust.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, leuk hoor, die takken zo! Mooi die knoesten, heb je toch best goed weergegeven op de foto vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi die takken zo; hier (bijna) voor de deur staat echt een giga kastanjeboom en elk jaar zo mooi als die in knop staat, maar zo in een pot is ook wel een idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die takken zijn altijd leuk. Heb zelf ook kastanjetakken. Maar dan niet op water. Ik vind ze zo ook zo leuk.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geniet van je takken, ze zijn mooi! Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  16. prachtig zijn je takken Mirjam en wat heb je daar lekker lang plezier van!
    succes met de laatste loodjes van de verbouwing.. want die wegen het zwaarst!

    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook een hele fijne restweek voor jou Mirjam!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat mooi die takken zo bij elkaar!! Geniet ervan tussen alle drukte door....
    Succes met klussen en neem af en toe je rust he...
    Liefs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Slow down! Geniet van je takken, ik vind vooral de kastanje heel erg mooi..

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je takken zijn prachtig en dan straks die mooie bloesem! Fijn dat de verbouwing op zijn eind loopt.... het is altijd een hele klus, maar dan heb je het ook weer helemaal naar je zin!

    Lieve groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je takken op de foto's zijn helemaal mooi hoor. En hoe fijn is het na alle rommel weer eens een gezellig "boeket" neer te zetten.
    We hebben allemaal wel eens wat minder tijd..... moet kunnen hoor. Het moet gewoon fijn blijven.
    fijn weekend, lieve groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi die combinatie van takken. Ik heb in de tuin ook een kersenboompje maar deze is nog te klein om takken van te knippen. Misschien volgend jaar het staat altijd zo gezellig. Succes met de laatste loodjes.
    Fijne dag en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig zeg je takken! Het blijft mooi om het te zien uitlopen tot prachtige bloezem! Ik ben benieuwd hoe alles eruit komt te zien bij jou hoor! Klus ze nog even!
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Mirjam,
    Heerlijk genieten na gedane arbeid!!!!
    Je foto's zijn prachtig!
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie takken! En doordat ze verschillend bloeien heb je er extra lang plezier van. Succes met de laatste loodjes en vergeet niet af en toe even te relaxen...

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat mooi die takken.
    Heb ze vorig jaar ook gekocht maar er kwam geen bloemetje uit, dan 'alleen' maar mooie takken.
    Ben benieuwd naar het klusresultaat. Lekker blijven lezen en genieten, we weten dat je er altijd bent, dus dat gaat helemaal goed komen.
    Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi! Ben benieuwd hoe ze worden als ze gaan bloeien :-)
    Denk trouwens dat je met die 50mm resultaten zult krijgen die meer naar je zin zullen zijn, zal 'm binnenkort nog eens meenemen zodat je ermee kunt spelen ;-)
    Liefs,
    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat een mooie takken heb je mirjam en wat staat het zo weer gezellig he echt voorjaar!


    alvast een fijn weekend mirjam!


    lieve gr. marja

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve Mirjam,je takken staan heel mooi en zo moet je je eigen soms verwennen,en dit geeft je meteen een rustig gevoel he. Geniet er van, groetjes mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hay Mirjam,

    gezellig dat je weer ff langs kwam!
    Wat een prachtige takken heb je staan!

    Kars zei van de week al wil je me d..d hebben met al je klussen haha.
    Maar ja sommige dingen moeten gewoon gebeuren :-)
    Ben vandaag begonnen met het ringen kussen,ohhh zo leuk om te maken,had allerlei ideeen dus mijn kop liep vol haha.Maar het begin is gemaakt en uitgedacht dus het gaat lekker.Wil nu ook wel alles een beetje klaar hebben,moet ook nog mijn speech voorbereiden pffff hihi.
    Fijn weekend hoor,groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam