donderdag 19 december 2013

Kerst met beetje rood...

Hoewel alle versierselen vrij neutraal zijn in huis deze kerst, is er voor het eerst wat rood aan toegevoegd. Niet te veel, maar ik vind het wel heel gezellig staan zo...


Aan de kast in de kamer hangt een rood hartje van allemaal belletjes..


Op de kast ligt de kaarsenhouder die ik vorig jaar van een medeblogster kreeg...


In de boom een ontzettend kitscherig engeltje, zo schattig vond ik deze...


Op ons wijnkastje staan twee bekers die ik laatst bij de kringloop vond...


En als je via de voordeur binnenkomt zie je dit hartje, aan de verwarming in het halletje...

Ik had gedacht dat ik heel snel door deze 'rode fase' heen zou zijn, maar ik blijf het nog steeds leuk vinden, zolang het maar niet te veel wordt...

Ik wens jullie een heerlijke dag vandaag, 

Lieve groet,
Mirjam

35 opmerkingen:

  1. Heel subtiel. Ik vind het mooi.
    Ik wens je heerlijke dagen en alvast een gezond en gezellig nieuw jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wou ik nou net ook op gaan schrijven, heel subtiel. Zo is het ook, dan blijf jij het leuk vinden! Voor jou ook een heerlijke dag!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geeft net dat tikkeltje meer,prachtig hoor!

    Liefs,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik deel je liefde voor kerstrood Mirjam, het geeft zo'n gezellig tintje!
    In onze woonkeuken hebben we een donkerrood gasfornuis en daar passen de rode kersttinten ook heel mooi bij.

    Fijne dagen!!
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Mirjam,

    De kleur rood is en blijft voor mij verbonden met kerst,....dat was heel duidelijk te zien toen ik in de dozen met kerstspullen rommelde de afgelopen dagen,het bleef bij rommelen....jeetje wat kan een mens in de loop der jaren veel kerstpongel vergaren.
    Wanneer ik bij jou die leuke mokken zie zou ik ook wel een speciaal kerstservies willen....
    Er was ook een jaar bij ons in huis een blauwe kerst met grote boom vol zelfgemaakte blauwe zakjes,kaneelstokken en sterappels,
    Dit jaar geen frutseltjes en fratseltjes,kerstshoppen komt dit jaar niet voor in mijn vocabulair....of het moet bij de bloemist,de bakker en slager zijn;-)
    en ook de boodschappenlijst in mijn hoofd is stuk korten dan andere jaren,ga zelf niet kokkerellen dat doe ik het hele jaar al met veel plezier,gisteren stond er nog pot met konijnenbouten in oven te stoven,ik laat 25 december voor ons negenen koken,bakken en braden,we hoeven enkel onze beentjes onder feestelijk gedekte tafel te schuiven,de kok en ober mogen ons verrassen....en ieder kan eten en drinken waar die zin in heeft.
    Het enige wat zal moeten na afloop is dat Harry de creditcard te voorschijn haalt;-)

    Lieve groet en alvast fijn weekeind!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig,, de subtiele toevoeging van rood doet me denken aan een Scandinavische kerst, altijd mooi :)
    Het geeft zoveel warmte in huis om een beetje kleur toe te voegen en zoals je zelf al aangeeft, ben je het beu dan is het snel weer verandert.
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mirjam het is heel mooi! Dat vind ik als rood liefhebster !
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal gelijk, lekker je eigen ding doen. Niets doen omdat het nou eenmaal mode is. Je huis is pas je thuis als jij je er lekker in voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Rood is ook mijn kerstkleur hoor dus dat vindt je hier in huis terug samen met natuurgroen, zilver en wit.
    Dus ik vind jouw rode accenten heel mooi.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een beetje kleur kan geen kwaad. Rood blijft toch echt wel de ultieme kerstkleur!! Nostalgisch en klassiek...ik vind het heel erg mooi passen bij jouw stijl!
    Mijn schoonmoeder vond precies hetzelfde servies vorig jaar bij de kringloop. Zij heeft er ook enkele bordjes en kommetjes bij!

    Fijne middag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo,
    Dat ziet er heel gezellig uit.
    Wat een mooi hoesje voor de kaarsen.
    Fijne dagen gewenst.
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een beetje rood vind ik ook mooi en hoort wel echt bij kerst.
    Mooie sfeer bij jou, Mirjam.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gave mokken heb je gescoord bij de kringloop! Daar was ik ook niet langsgelopen zonder deze te kopen :-)
    Mooi, al die rode accentjes; zolang het niet te veel is, is rood erg leuk!

    Liefs, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind dat rood erbij heel kerstig ( raar woord)
    Ik heb ook een bosje rode besjes aan de deur hangen, geeft net dat beetje kerstgevoel.
    Mooi hoor!
    Fijne Avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel sfeervol je beetje rood,ergens vind ik dat ook wel een kleur voor de kerst,ik ben wat rode oude versieringen aan het sparen,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een paar jaar geleden vond ik rood ook erg leuk, nog steeds al heb ik het nu niet in huis. Het is toch een kleur die bij kerst hoort. En als het inderdaad niet te veel wordt, is het helemaal goed.

    Fijne avond Mirjam! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is dé kerstkleur, toch? Zelfs ik, die niets met rood heeft, heeft heel subtiel toch iets van kerstrood in huis in de vorm van een engeltje in een hartje (gekregen, dat wel).
    Als jij je daar lekker bij voelt, hoort dit rood gewoon in je huis. Dat is toch het allerbelangrijkste, je thuis voelen!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig kerstrood, een heerlijk kerstgevoel.

    Fijne feestdagen, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi rood is niet lelijk hoor Mirjam, hier zijn ook wat toefjes rood in huis, alhoewel ik het niet snel doen, nu dus wel.
    Bij jou ziet het er sfeervol uit, een echte warme binnenkomer.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Mirjam, even een snelle hartelijke groet van mij!
    Heel veel liefs en bedankt voor je altijd lieve reakties.
    Hele fijne kerstdagen en alle goeds voor je nieuwe jaar!
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het mooie diepe rood vind ik een hele mooie kleur. En een beetje erbij geeft fleur!
    Je hebt een mooie sfeer in huis en ook bij de grijstinten past het helemaal.
    Een mooie tijd, Mirjam!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die kerstmokken zijn echt te leuk om niet mee te nemen en bij jou een prima plek gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige warme kleur rood....zo met kerst hoort het er wel bij Mirjam....
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig Miriam een een vleugje rood vind ik altijd mooi en ook al heb ik dit jaar veel wit...in mijn halletje zijn ook versieringen met rood...ziet er prachtig uit...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben niet zo'n fan van kleur, dus ook niet van rood ;-) Maar dat engeltje.. dat is wel een bijzonder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hier weinig rood in huis, op wat malusappeltjes na... het ziet er wel warm en sfeervol uit!

    Fijne avond. X

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat gezellig al die kleine rood accentjes!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Die rode accenten passen gewoon bij je, en daar moet je dan maar aan toegeven.
    Geniet ervan....

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuk die 'splashes of red'! Het engeltje is mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik heb ook wel altijd iets van rood in huis met kerst hoor! Het hoort er een beetje bij en.....smaken verschillen dus gewoon doen waar je zin in hebt!
    Vooral dat engeltje is zo schattig!

    Fijne feestdagen

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Rood hoort toch een beetje bij kerst :-)
    Fijne feestdagen Mirjam!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik vind die rode dingetjes er tussendoor prachtig hoor, heel kerstachtig dat hoort er gewoon bij.
    Wens je heerlijke Kerstdagen!
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve Mirjam, wat mooie die subtiele accenten rood.
    Dat is toch wel écht kerst!
    Dank je wel voor je warme woorden, leuke reacties en meeleven.
    Wens je samen met iedereen die je lief is een hele sfeervolle kerst en alle goeds voor 2014 Dat het maar een heel mooi (blog)jaar mag worden! :-)
    Groetjezz lfs mij en een warme kerstknuffel komtie XX

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh wat vind ik dat engeltje mooi gemaakt. Trouwens alles ziet er geweldig uit. Liefs sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  35. hoi Mirjam, nou ik vind dat rood echt bij het kerstfeest past, en als je het niet al te veel er bij doet geeft het juist dat kleine beetje exstra sfeer eraan. Ik heb ook een verrassing in rood voor je, dat krijg je met kerstmis als we bij Thea zijn.
    Ik ben met de kerst versieringen bezig in ons nieuwe huis, en daar komt ook de rode kleur een beetje in voor. Lieve groetjes, mam.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam