zaterdag 28 februari 2015

De week

Deze afgelopen week, of eigenlijk de afgelopen twee weken, ben ik weer lekker in de weer geweest...

We hadden weer een heerlijke brei- en haakmiddag met tantes, mijn moeder, mijn zussen en mijn nichtje... Heel erg gezellig was het weer...




Met mijn ouders ging ik naar de Lente Flora in Lisse. Een en al bloeiende pracht...



Ik haalde zelf ook de lente in huis natuurlijk, met deze prachtige witte druifjes...


En heerlijke tulpen...


Ik kocht een heel lief, klein, oud kruidenladenkastje... bij Yolanda, van Kom Achterom (klik)...


Ik maakte een proeflapje, voor de Zeeuwse Deken, die ik ga breien...


Kocht nog meer tulpen...


Breide een achterpand en nog een voorpand van mijn Zeeuwse Visserstruien-vest... ik had al een voorpand af en nu moeten er nog twee mouwen komen... Daarna dus de Zeeuwse deken...


En deze tulpen genieten, net als ik, van elk zonnestraaltje dat er maar te vinden is... 


Ik wens jullie een heerlijk weekend, de nieuwe maand gaat beginnen, je weet wel... die van de lente....!!

Liefs,
Mirjam

32 opmerkingen:

  1. Lieve Mirjam,

    Je doet ons weer versteld staan! Wat kan een mens veel doen in twee weken, alleen ik kan in twee weken niet zo snel breien...je vest wordt al erg mooi. Leuk hoe je de visserstrui in een damesvest verandert.
    De bollen in een tulband...wat origineel! Dat wordt vast de trend van dit seizoen. (Of is dat al een trend en loop ik gewoon achter ? :-))

    Fijn weekend
    Lieve groet
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word heel nieuwsgierig naar je Zeeuwse deken. Ik ben tenslotte een beetje een Zeeuws meisje. Maar je laat er vast nog wel meer van zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt veel gedaan zeg! En gezellig zo met al die familieleden handwerken!! Dat ken ik niet, de meesten handwerken niet en ze wonen allemaal te ver weg :-). Naar je vest ben ik erg benieuwd, echt een lekker vrolijk hebbeding voor de koelere dagen in voorjaar en zomer!
    Tja en wat ik van de Zeeuwse Mee Brei Deken vind is ja al langer bekend! Leuk dat je hem ook gaat maken :-).
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Mirjam !
    Je zeeuws vestje wordt mooi !! Ik ben ook heel benieuwd naar de zeeuwse vissersdeken !
    Je blog ziet er al heel fleurig uit, met zoveel mooie foto's van tulpen... En de witte druifjes in de tulband, ach hoe lief... Heb hier al de hele keuken overhoop gezet om te kijken of ik zo nergens geen oude tulband meer onder het stof had liggen, maar jammer genoeg niet. Ik vind je idee zo leuk ! Dat wordt dus kringlopen afrijden, op zoek naar tulbanden ;-) !
    Nog een fijn weekend, veel liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig. Ik wens je vele gezellige kleurrijke weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je weer veel leuke dingen gedaan de afgelopen weken. Ik zag gisteren op het nieuws dat maart vorig jaar een paar hele mooie warme dagen had, wie weet is dat dit jaar ook wel zo :-). Het idee alleen al!

    Fijn weekend Mirjam. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk, kleurrijk lenteblogje. Met zoveel familie rond de tafel om te handwerken lijkt me geweldig. De Zeeuwse Deken ziet er veelbelovend uit! Fijn weekend en de groeten van Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk en gezellig weer Mirjam en ik geniet gezellig mee:) Wat leuk de witte druifjes in de tulband en je mooie tulpenfoto's doen me nog meer verlangen naar de lente.. heerlijk!!

    Fijn weekend!
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezellige kleurige bloemige week heb jij gehad! Fijn dat we even mee mochten genieten. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezellige weken heb je weer gehad, Mirjam!
    En ja, dat genieten van al die voorjaarsbloemen, hier al net zo. Als het net zo gaat als het vorig jaar, dan gaan we zo de lente in, wat zou dat heerlijk zijn.
    Ik wens je een mooi weekend!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een heerlijke week die weer vol zat met mooie momenten, je familie, zo leuk
    om de hele groep dames bij elkaar te zien!!
    Wat is je kastje mooi zeg...een mooie aankoop!

    Mooi weekend en lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ziet dat er gezellig uit zeg! Ik vind het leuk dat jullie elkaar als familie zo opzoeken. Tulpen komen er bij pas in als het officieel lente is. Daar ben ik heel streng in voor mezelf ; )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er uit als een heerlijke, goedgevulde week! Wat fijn dat je ons mee laat genieten! Groetjes, Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een kleurrijke post , ik hou echt van tulpen en heb er in de lente vaak in huis.
    En wat leuk zeg , dat jullie in familieverband samen komen om lekker te breien en te haken .
    Veel plezier ermee,
    Lieve groet
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je laat ons weer veel moois zien. Je bent ook weer heel productief geweest, Mirjam!
    Gezellig met de bloemetjes en bolletjes in huis, de lente is alvast binnen begonnen...
    Liefs en een fijne avond/zondag! Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Mirjam, wat een mooie post heb je weer gemaakt van deze week. Alles ziet er zo fleurig uit, ja laat de lente maar komen. Wat een leuk kastje heb je gekocht, die had je maandag nog niet he. Nog een fijn weekend en lieve groetjes van mij, mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het waren weer productieve weken vol gezelligheid zowel met familie als met het voorjaar in huis halen.
    Kortom fijne weken om op terug te kijken.

    En geniet verder van een fijne zondag!!!
    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt gezellig hoor zo met elkaar!
    Vast een fijne zondag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mirjam, ik denk dat iedereen nu wel naar de lente begint te snakken, wat zon..wat warmer...gewoon stilletjesaan
    van buiten kunnen genieten...jij hebt alvast een drukke week achter de rug en wat lente in huis gehaald !
    Wat leuk zo gezellig samen ...
    héél fijne zondag
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zooo wat komt er toch veel uit jouw handen zeg...en jij bent aan de Zeeuwse deken begonnen..zo leuk!! Ik wil eerst mijn vest afmaken want anders weet ik hoe dat gaat ;) Mooie wol heb je ervoor uitgekozen. Gezellig hoor je breimiddag..ziet er echt zo leuk uit!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja, laat de lente maar komen. Je had weer een heerlijke week zie ik en wat is dat kruidenkastje een super vondst.
    Weer een fijne nieuwe week gewenst door
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jij zit duidelijk niet stil :) wat een creativiteit toch allemaal. Van mij mag die lente komen trouwens, ben er helemaal aan toe. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. een echte levensgenieter....leuk weer met de hele bubs breien en de prachtige lentebloemen heerlijk en je mooie kastje, dat ik ook op de site zag staan maar helaas al verkocht was...en nu weet ik aan wie....erg leuk hoor...fijne zondag en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie post. Als je 's morgens wakker wordt, is het licht ook anders. Feller. Net alsof het inderdaad al lente is. Hier waait het vandaag alleen enorm, maar binnen achter het raam is het heerlijk om van de zonnestralen te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat gezellig daar bij jullie. Leuke traditie En heb je ook niet handwerkende (schoon)zussen?
    Goed weekend, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hej Mirjam, dat is een mooi overzicht van gezellige weken. Leuk dat er veel familie mee doet aan het handwerkclubje. Wat wordt je Zeeuwse breiwerk mooi. Prachtig kastje heb je bij Yolanda gekocht. Fijne zondag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo, bezig bijtje! Wat gezellig om weer samen te breien met je familie, vind dat zo apart (en heel leuk)! Wij genieten volgens mij, steeds mee, hihi.
    Je Zeeuwse deken wordt volgens mij heel mooi...Krijg de kriebels om ook te beginnen. je kruidenkastje vind ik ook super. Wat een lief klein maatje, maar daardoor heel handig. Daar heb je altijd wel ergens een plaatsje voor( en anders verzin je wel wat, want hij is té leuk om langs je neus te laten gaan).
    En nu is het al maart...inderdaad, de maand van de Lente!! Laat maar komen, wij zijn er klaar voor (allang ;-))
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ziet er gezellig uit allemaal bij elkaar wat zouden jullie genieten straalt ervan af .... wat een prachtige voorjaarsbloemen mooi die bos met aspargus er tussen .. Verliefd op je kruidenkastje prachtig is hij heb zelf ook een kleintje maar zit glazen laatjes in ... en een grootte ... maar vind deze wel erg leuk en kan je overal zetten ... geniet lekker van je mooie dingen ... wens je een fijne week lieve groet Rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Supergezellig ziet dat er uit zo met de hele familie samen handwerken! Prachtige bloemenfoto's weer en ook prachtige breiwerken...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. heerlijk om zien hoe druk je weer geweest bent Mirjam, allemaal leuke projecten.
    en dan die prachtige bloemen, jij bent duidelijk al helemaal klaar voor de lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een mooi bruidsboeket! En dat lint maakt het helemaal af!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam