maandag 11 mei 2015

De week

De afgelopen week was een week van...

Voor het eerst bloed doneren bij de bloedbank. Een aantal weken geleden werd ik al gekeurd en nu had ik mijn eerste oproep binnen. Toch wel spannend, zo'n eerste keer. Hoe lang duurt het voor zo'n zakje vol is en wordt je echt duizelig daarna...? 
Het duurde precies 6 minuten en ik  kon zo weer door naar huis... geen last gehad... En dat dan ongeveer 3 keer per jaar.

In zo'n mobile afnamelocatie wordt dat gedaan

Met mijn oude buurvrouw (89) een rondje door de bollenvelden. Ik haalde haar dinsdag om 2 uur op, hielp haar in de auto en we reden rustig door de bollenvelden... wat heeft ze daarvan genoten zeg.. en ik ook hoor.



Het kopje koffie bij Buitenplaats Plantage, na de rit door de bollenvelden.



Het ontvouwen van de varens in de tuin.


Het begin van de groei van nieuwe vijgen.


Ja hoor, toch een paar bloemen in de Wisteria. Eerst dacht ik al dat er bloemen in kwamen, en dat in pas de tweede lente dat de plant er staat. Maar toen zag ik er gewone blaadjes uitkomen. Maar nu zitten er toch heel tere bloemblaadjes aan... dus toch... heerlijk...


Het bezoek van Agnes die met haar kleindochter bij ons naar de kippen kwam kijken, zo leuk als je zo'n meisje zo verrukt ziet zijn van zo'n paar diertjes.



Het jurkje dat ik ontwierp voor een klein meisje, dat graag net zo'n jurk wilde als haar mama. Het model is natuurlijk heel anders, maar de stof wordt hetzelfde.


En natuurlijk moederdag, met een bezoekje aan mijn ouders... met een mooie plant voor in de tuin.



En zo is er weer een week voorbij. ik geniet van alles...
Fijne nieuwe week,

Liefs,
Mirjam

25 opmerkingen:

  1. Weer een mooie week achter de rug, Mirjam! Wat zijn de tulpenvelden mooi zeg, jammer dat wij daar niet in de buurt wonen..;)! Fijne week,..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief van je om zo'n tochtje met de buurvrouw te maken door die prachtige bollenvelden. Zo'n tochtje zet ik bij op mijn "Wil ik ooit nog doen" lijstje. Mooi kleedje heb je getekend. Ga je dit zelf naaien? Fijne week en ik ben al benieuwd naar de foto's ervan! Groetjes van Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt als een heerlijke week. Zag ik daar nou een boom in het restaurant?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar staat een boom in een heel grote bak. Het restaurant is gevestigd in een oude kas, dus licht genoeg... Leuk hè?
      Fijne dag, liefs, Mirjam

      Verwijderen
  4. Dat was weer een fijne week. Je buurvrouw heeft vast genoten van de bollenvelden, ik deed dit 3 jaar geleden met mijn ouders, een van hun laatste leuke uitstapjes samen. Nu zijn ze 94 en 95, pa ligt in een verpleeghuis, ma in een ander verzorgingshuis. Alleen met ma kan ik soms nog leuke dingen doen.
    Zo leuk ook, hoe dat kleine meisje met de kippen in de weer is en dat jurkje, heel geslaagd, dat moet wel super leuk worden, vooral in dezelfde stof als haar moeder's jurk.
    Lieve groet,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op alle fronten een geslaagde week om op terug te kijken,Mirjam.
    Wat zullen jullie genoten hebben van het ritje door de bollenvelden.
    Grappig om te zien hoe de tulpen door de wind allemaal de zelfde kant op gaan.
    Hoop dat er voor ons binnenkort ook nog wat bollenvelden te bewonderen zijn omdat het dit jaar allemaal wat later in bloei staat dan de vorige jaren.
    Schattig model jurkje en wat zal een klein meisje stralen wanneer ze in hetzelfde stofje loopt als haar moeder.

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie week, Mirjam!
    En wat prachtig dat kleine meisje bij de kippen, helemaal enthousiast. Maar ja, het zijn ook prachtige beesten.
    Leuk jurkje heb je ontworpen.
    Ik hoop dat je weer een mooie week tegemoet gaat!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. fijn dat je een goede week had Mirjam!het was de week van "goede daden"doen geloof ik(knipoog!),ik ging ook met mn overbuurvrouw op stap!die is 80jaar en wilde nog een lapje stof gaan kopen om haar een rok te maken,ik was haar chauffeur!wat genoot die ook, en dan ook samen een koffietje gaan drinken!je wordt daar zelf vrolijk van als je iemand kan gelukkig maken ,niewaar!enkel bloed geven heb ik dan niet gedaan deze week,maar voor jou "chapeau!!!"dat je dit deed,echt waar!!groeten debora

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk dat je je buurvrouw blij hebt kunnen maken; dit geeft jou zelf ook weer een goed gevoel!
    Super dat je bloed hebt gedoneerd. En het wordt vast een heel mooi jurkje, dat kan niet anders met
    dit ontwerp! Fijne dag, Mirjam! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zowel het doneren van bloed als het ritje met de buurvrouw leveren veel op voor de maatschappij, dat saamhorigheidsgevoel als je bloed geeft en de vreugde die je voelt als je iemand zo blij maakt, zo klein kan het zijn....maar met een groot effect.
    Genieten, dat is het bij jou Mirjam , omdat je altijd die kleine dingen laat zien die je zo waardeert, prachtig.

    Voor nu ook weer een fijne week.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je de afgelopen week genoten hebt. Tussen de letters door proef je het plezier dat je hebt aan al die dingen die je doet.
    Fijn om te lezen.
    Met het bloed geven heb je meer geluk gehad dan ik want mijn man heeft mij na de eerste keer geven opgehaald omdat het niet goed ging.
    Fijne week.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat was een goede week. Lief dat je een rondje bollen hebt gedaan met je buurvrouw hebt gedaan. En wat een leuk restaurant waar jullie zijn gestopt! En wat goed dat je bloed geeft, ik hoorde er pas een collega ook over. Ik moet dat ook echt eens gaan doen, kleine moeite en het kan zo belangrijk zijn.
    Ik hoop dat je komende week weer net zo waardevol is. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie week heb je achter de rug. Ik vind de foto zo mooi van je oude buurvrouw. Lief om samen met haar te genieten. Weer prachtige foto's Mirjam
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je een mooie week gehad Mirjam. En wat lief dat je met je buurvrouw op pad ging, heerlijk dat ze zo genoten heeft. Ik kom er zelf ook steeds meer achter dat je met hele kleine dingen iemands dag enorm kunt opvrolijken.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zie hier hoe je geniet.....en je hebt zo gelijk........Genieten.....elke dag......pluk de dag.....en dat doe je.
    Wat lief trouwens om je buuf zo ook eens te laten genieten.........zij geniet en jij geniet er ook nog bij mee...
    Win wint situatie....en zo bijzonder.........
    Lief

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat lief dat je met je oude buurvrouw naar de bollen bent gereden. Wat fijn is alles hè, nu het lente is. Het is een zegen als je zo van alles kunt genieten. Ook van de kleine dingen.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat goed dat je bloed geeft, ik zou het wel willen, maar ik ga altijd van stokje als ze bloed afnemen, dat werkt niet bij mij helaas :( Wat mooi dat je met je buurvrouw op stap bent geweest, echt lief!
    Wat zijn jouw kippen toch schattig, zo lief hoe ze vol aandacht voor dat meisje zijn, prachtig he, wat kun je daar van genieten!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je ziet je buurvrouw genieten...wat heerlijk dat je haar hebt meegenomen. Dit geeft jezelf ook positieve energie, want wat is er leuker dan iemand blij maken!
    Grappig dat bij jullie zo'n "bloed-bus" langs komt. Manlief is ook al jaren donor, maar moet er zelf naar toe. Ach, je krijgt meteen een kleine check-up, en het is zo gepiept. Maar toch ga ik zelf niet...stom eigenlijk...toch iets met naalden denk ik ;-( Dus ik vind het super van je!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier komt die bus ook niet aan de deur hoor, hij staat op een vast punt eens in de zoveel tijd in Hoofddorp. Dat is overigens maar 8 km hiervandaan hoor... Ik ben hier eigenlijk pas toe gekomen door de ziekte van mijn vriendin... haar kon ik niet helpen, maar misschien een ander wel...
      Liefs,
      Mirjam

      Verwijderen
  18. Heerlijke week! Heerlijk attente week! En je buurvrouw heeft genoten... dat zie je zo. Mooi ook die bollenvelden... En dat kleine prutske bij de kippen! smelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Mirjam,
    hoe fijn dat je jouw buurvrouw zo hebt laten genieten! de bollenvelden zijn dan ook echt prachtig!
    een leuke week heb je alweer achter de rug.
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Mirjam, wat fijn dat je buurvrouw zo genoten heeft.Ik heb in Zeist ook een paar keer wezen toeren met mensen van het verzorgingshuis, die genoten er ook zo van. En wat een paar leuke foto`s van Janna
    bij de kippen. En dat je bloed ging doneren heb je nooit verteld, maar ik vind het super van je. Nog een fijneweek en lieve groetjes van mij, mam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heerlijke week, Mirjam. Ik heb met je meegenoten van alles :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat goed van je dat je drie maal per jaar bloed geeft ! Respect ! En geen last van duizeligheid ?? Ik ben al draaierig als ik gewoon bloed laat trekken voor een bloedcontrole, en dat is maar een fractie van de hoeveelheid...
    Die tulpenvelden... dat is toch echt zo typisch voor Nederland, ik ben er stikjaloers op... gewoon pràchtig !! Wat een luxe als je zo'n immense bloemenpracht gratis en voor niks kan bewonderen...
    En dan dat kleine engeltje bij de kippetjes, zo lief :-) !
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Mirjam,

    Heerlijk om je foto's te zien en je bezigheden te lezen. Je inspireert en ontroert me altijd wanneer je schrijft over wat je samen met mensen uit je omgeving onderneemt. Zelf ben ik helemaal niet zo soepel in het leggen van contacten...maar misschien is het wel veel eenvoudiger dan ik denk.

    Jij maakt ook patronen uit de losse pols? Dat doe ik ook. Beetje naar voorbeeld van een bestaand kledingstuk, beetje passen, beetje meten.

    liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam