zondag 24 september 2017

Dam-tot-Dam-Wandeltocht

Heel veel buien waren er voorspeld, althans volgend buienradar, afgelopen zaterdag. Ik zou met nog 8 anderen van onze wandelgroep meedoen aan de Dam-tot-Dam-Wandeltocht.
Die buien zouden me niet thuishouden hoor... De regenjas ging mee in de tas.




Even over half negen verzamelden wij ons bij het station hier in Nieuw-Vennep en met de trein reden we naar Amsterdam Centraal Station. Net buiten het station genoten we eerst nog even van een lekker kopje koffie bij "Loetje". Daarna wandelden we op ons gemakje naar de Dam, waar we zouden starten. We liepen de route van 20 km.


De wandeling ging door een mooi deel van Amsterdam en via een pontje kwamen we in Amsterdam Noord, via Buiksloot, Tuindorp, de Molenwijk, onder de snelweg door, zo naar Zaandam.







Hier en daar stopten we even, met name bij de stempelposten, en konden we genieten van een kopje koffie of even gebruik maken van de toiletten. En met die buien viel het reuze mee, eigenlijk niet meer dan een poosje spetteren en verder bleef het aardig droog gelukkig.


Uiteindelijk liepen we 22 km en we hebben van al die kilometers genoten. Het was een heerlijke gezellige dag die we nog afsloten in een café in Nieuw-Vennep, lekker met een glaasje wijn en een portie bitterballen.


Wat mij betreft gaan we volgend jaar weer hoor.

liefs,
Mirjam

14 opmerkingen:

  1. Hee leuk, ik heb hem ook gelopen. De twintig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He wat leuk, je bent er weer. Ik wil de dam tot dam ook ooit nog eens doen, maar de manier van wandelen is voor mij niet zo handig. Leuke foto's en goed gedaan! Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super dat jullie deze tocht gelopen hebben. Een vriendin van mij loopt ook met een groep verschillende tochten.
    Zo te zien was in de finish plaats wel veel regen gevallen.
    Gezellige zondag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sportief bezig en ook nog tijd om onderweg foto's te maken,leuk.

    Groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellige boel, zo te zien! Lijkt me een leuke tocht om ook eens te ondernemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt mij een hele bijzondere ervaring! Ziet er ook gezellig uit..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je toch nog foto´s maakte op deze wandeling, 20 km is een behoorlijk stuk lopen maar je bent er zo doorheen gezellig met elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi verslag met gezellige foto's van deze tocht Mirjam.
    Ik heb de 27-km gelopen. Een aanrader is ook de City Walk, wat mij betreft zo mogelijk nog mooier. Afgelopen jaar de Light Walk gelopen.
    Wat geniet ik op deze manier van Amsterdam en de gezelligheid met elkaar!

    Groet,
    Marrian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je weer blogt. Dat was nog een flinke wandeling en zo te zien gezellig met een hele groep. Gelukkig dat het met de regen meeviel, dat is toch fijner. Leuke en gezellige afsluiting van de wandeldag.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zeg goed bezig.....en wat gezellig allemaal liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig Mirjam, wat zullen jullie genoten hebben. Dat soort dingen mis ik wel als ik hier in Frankrijk zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk uitje! Het lijkt me heel bijzonder ook om daar te wonen, in zo'n gekleurd huisje!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam