vrijdag 13 juli 2018

Nog een keer Zeeland

We gingen dus voor een paar dagen naar Zeeland, eigenlijk maar voor 2 nachtjes, geslapen in Veere, maar wel de omgeving goed in ons opgenomen.

Na de eerste nacht heerlijk geslapen te hebben, gingen we na een verrukkelijk ontbijt ( ik hou zo van die uitgebreide ontbijtjes in hotels ), richting de kust.

Via Vrouwenpolder en Oostkapelle reden we naar Domburg. Daar parkeerden we de auto en liepen we even naar het strand. Wat vind ik die golfbrekers toch altijd een heerlijk gezicht. Jammer dat de zon er nog niet helemaal bij was.





We reden verder en kwamen in Westkapelle. Daar kwamen we langs het Polderhuis waarin zich een museum bevond. Nu houden we wel van musea en vooral die kleinere musea vinden we vaak geweldig, dus we gingen daar naar binnen.









Hierna reden we rustig naar Middelburg. We vonden een parkeerplek en wandelden het centrum in.
Op een terrasje dronken we wat en daar genoot ik ook van de absolute must;  de Zeeuwse Bolus.



We bezochten het Zeeuws Museum...






en ook nog even de Abdij...



Aan het eind van de middag kwamen we weer in Veere, we namen weer even plaats op het terras en na het eten maakten we wederom een heerlijk wandelingetje door Veere.

Nog één dag te gaan, laat ik later nog even zien...

Fijn weekend,
liefs,
Mirjam

13 opmerkingen:

  1. Heerlijk Zeeland, verveelt mij nooit! Mooie reportage heb je gemaakt Mirjam! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeeland is mooi hoor.....prachtig geniet van een heerlijk weekend ...liefs Ria x ☀️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja Zeeland is geweldig. Volgens mij waren wij er gelijk met jullie, maar dan in Zeeuws Vl.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeeland is altijd prachtig, zoveel ruimte en zoveel moois om te gaan zien. Elke keer opnieuw een feest om te vertoeven. Veel plezier nog in het Zeeuwse. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi Zeeland, we komen er regelmatig. Een heerlijk gevoel.
    Liefs,
    Jeanny.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's heb je gemaakt. Ik hou zelf ook erg van oudheidsmusea. Over hoe het leven vroeger was.
    Zo te zien was het een heel geslaagd weekend. En ja, die ontbijtjes bij hotels zijn echte verwennerijen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Begrijp dat je weer bent gaan bloggen.......
    wie wil al dit leuks nou niet delen met de ander.
    Mooie foto reportage heb je gemaakt Mirjam.

    Alhoewel Noord-Holland mijn lievelingsprovincie is ben ik in mijn leventje wel het meeste in Zeeland geweest.

    Fijn weekeind,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh dat keukentje!! Leuke foto's hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi, die oude foto's. Ik ben ook gek op die kleine museumpjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och ja.. de Abdij.. zo mooi! Met geliefde familie wonend in Middelburg is me die omgeving wel bekend. Heerlijk genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zulke museums zijn het allerleukst! Wat een fijn dagje. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat was het leven toch heel anders toen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam