zondag 26 augustus 2018

Fietsen met mijn broer

Zoals ik de laatste jaren steeds doe ben ik deze zomer ook weer aan het fietsen gegaan met mijn broer Pieter. Alleen lukt het deze zomer niet om het meerdere keren te gaan doen, het blijft voor deze zomer bij slechts één keertje. Een paar weken geleden al weer.
Maar het was wel een super mooie fietsroute...

We deden de fietsen bij mijn broer op het fietsenrek achter zijn auto en reden een uurtje naar het noorden, vanuit Klarenbeek waar hij woont.
We kwamen aan in Oldemarkt en reden een geweldige fietsroute, langs fietsknooppunten, door de Weerribben. Een schitterend natuurgebied in Overijssel.
Toen ik nog op school zat ben ik met de eindexamenklas een week in Ossenzijl geweest, op werkweek, want we verdienden de kost met werken in het natuurgebied. Ach... werken...
Maar goed, we fietsten dus en kwamen ogen te kort, want wat is het daar mooi...







We kwamen aan bij het buurtschap Muggenbeet, waar we een heerlijk terras troffen en daar genoten van een heerlijke lunch en rustpauze.



Hierna fietsten we weer verder, van knooppunt naar knooppunt. Echt super op deze manier. Ik kende de knooppunten wel, maar wist eigenlijk helemaal niet hoe dit werkte... nu wel dus...




Wat hebben we veel moois gezien onder weg.
Aan het eind van de fietstocht zaten we nog even op een terras in Oldemarkt, waar we gestart waren. Daarna reden we weer naar het huis van mijn broer. 
Samen kookten we de avondmaaltijd en genoten we nog van het heerlijke weer op zijn prachtige terras.

Pas de volgende ochtend reed ik weer naar huis.
Het was weer een heerlijke mini-vakantie.

Nog een fijne zondag,
Mirjam

12 opmerkingen:

  1. Heerlijk er zo even tussen uit. Ja die knooppunten zijn reuze handig. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij wonen hier ook te midden van de fietsknooppunten.
    Wat voor lekkers zit er in het schaaltje van je broer?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knooppunten fietsen is geweldig en heel goed te vinden. Mooie route!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super gezellig en mooi daar de natuur, maar die knooppunten ik zou het ook niet weten hoe of dat werkt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk genieten toch zo samen op de fiets.
    Prachtige foto,s hoor van een mooi gebied zie ik...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo op de fiets van het ene knooppunt naar het andere zie je natuurlijk weer andere mooie plekjes dan wij die noodgedwongen ons verplaatsen met de auto,maar het genieten is er niet minder door.

    Gezellig dat jij en je broer er weer op uit gingen en genoten op de fiets.
    De weerribben bezoeken staat al heel lang op mijn verlanglijstje samen met paar leuke B&B's die ik noteerde en ik hoop dat het er nog eens van gaat komen.

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is Nederland toch mooi en wat gezellig dat je dit met je broer doet. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig zo samen met je broer een toertocht fietsen!
    Het is daar prachtig en het was niet druk als ik naar je foto's kijk.
    Gezellige dag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En dan zeggen mensen weleens dat Nederland vol is en helemaal geen natuurschoon heeft. Nou, jouw foto's bewijzen het tegendeel, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezellig uitje zo met z'n tweeën! En inderdaad een hele mooie route zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's! Ah Muggenbeet, ik hoop niet dat 'ie zijn naam eer aan deed, haha. Leuk dat je zo'n goed contact met je broer hebt!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam