zaterdag 9 maart 2013

Groeien

Doordat het de afgelopen week zo heerlijk warm is geweest, de temperatuur liep zelfs op tot 17 graden, liep alles in de tuin ook heerlijk verder uit...


Ik ben aan het snoeien geweest en heb twee planten verwijderd uit de tuin. De Japanse wijnbes moest eraan geloven, die moest plaatsmaken voor de Lathyrus die ik op die plek door het betongaas wil laten groeien komende zomer. En ook de Camelia, die het elk jaar minder ging doen en op die plek wil ik graag wat Dahlia's gaan planten...

Verder genoot ik echt van alles wat verder doorgroeide, zoals de sneeuwklokjes die dankzij de warmte wat verder opengingen, waardoor ik nu voor het eerst zag dat ook deze de groen-witte hartjes hebben...




Voorzichtig laten de punten van de bollen zich zien...


De New Dawn loopt al aardig uit...



De knoppen van de peer groeien goed...


De Stokroos krijgt alvast wat nieuw blad...


Een verdwaalde crocus opent zijn bloemetje...



De rode scheuten van de Pioenroos groeien enorm hard nu...


En dan gaat het nu weer hard kouder worden, ik vind het heel jammer maar ja, wat doen we eraan. Helemaal niets natuurlijk... Ik kan alleen maar hopen dat het om een heel korte periode zal gaan en dat de beginnende planten en bloemen niet te veel zullen lijden...

Ik wens jullie een heerlijk weekend, al is het erg nat...

Lieve groet,
Mirjam

31 opmerkingen:

  1. Wat heb je dit prachtig vastgelegd. Dat belooft veel goeds. Nu hopen dat de vorst zich een beetje inhoudt.
    Geniet nu maar even door het raam en via je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto`s,ja jammer dat het weer kouder word,dat is niet zo goed voor alle uitlopers,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie fotos zeg. Jammer van het weer dit weekend. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooooh dat ziet er mooi uit, zonde dat het nu weer allemaal stilstaat!!!!!!!
    Hopelijk komt het voorjaar snel weer terug!
    Liefs en fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi al dat uitbottende groen en bollen.
    Ik heb afgelopen dagen ook een deel van mijn balkon ingeruimd. Het was zulks heerlijk weer. Ik wilde ook hortensia in een buitenpot zetten, maar dat laat ik nog maar even. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer in vorst en koude. Hopen dat hierna de lente echt komt!
    Mooi weekend Mirjam!

    PS: Je overgooiertje is helemaal goedgekeurd. Mijn moeder vond het helemaal fijn dat het zo mooi is afgekomen! Ze heeft het nog net met aandacht kunnen zien. Ze is nu uiterst zwak! Maar ik moest je even hartelijk bedanken!!

    Veel liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jee, wat zit daar al veel in de knop, ziet er goed uit allemaal.
    Nu een beetje geluk hebben dat het niet te hard gaat vriezen.

    Doei Doei Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oooooh Mirjam, wat een heeeeerlijke wandeling doorheen jouw tuin!!! prchtig hoor, hoe alles begint te groeien e te bloeien!!! in onze tuin -we wonen hier in onze nieuwe woning, zoals je wel weet, nog maar 1 jaar en we hebben nog niets aangeplant/gezaaid.de tuin is het laatste wat aan de beurt komt we laten er een jaartje overheen gaan om op het gemak te kijken hoe of wat, want ik hou wel van prachtige begroeïng maar liefst weinig oderhoud. bovendien zitten we nog met een puppie (nu al 10 maanden oud/jong) die aan alles knabbelt.
    veel plezier in die prachige tuin van jou!!!! liefs, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's.En idd...die arle bloemetjes met die kou die er nu weer aan komt!!
    Fijn weekend!!
    Liefs Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat was het genieten buiten en wat zijn jouw planten al aan het groeien...mooi om te zien hoe de natuur geniet van die zon...helaas nu niet en maar hopen dat de kou niet teveel schade aanbrengt.
    Fijn weekend Mirjam,
    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijke week achter de rug Mirjam met al die uitlopende planten. De foto van de schop vind ik super, dat hoort er zo bij. Nu moeten we maar hopen dat de kou komende week meevalt, anders krijgen de planten weer zo'n terugslag.
    Fijne zondag.
    Liefs, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat loopt alles al mooi bij je uit , hopelijk krijgen we niet zo`n strenge vorst.

    Fijn weekend!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wens je ook een fijn weekend toe.....
    Hoop idd.....dat de lente snel weer terug is........
    beter voor ons en beter voor de plantjes....

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. We gaan deze week van het ene uiterste naar het andere, maar zoals je zegt veranderen we er toch niets aan. Wat loopt alles al mooi uit hè!

    Bedankt voor je lieve felicitaties voor mijn dochter. Met motorrijlessen zou ik ook niet zo blij zijn hoor, op de motor ben je naar mijn gevoel zo kwetsbaar. Woensdag gaan we samen het eerste ritje met mijn auto maken, dat zal best wennen zijn.

    Fijn weekend nog! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig dat jonge groen allemaal...ja jammer he weer kouder...ik hoop ook dat het meevalt...liefs fijn weekend van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je het voorjaar prachtig vastgelegd! Laten we hopen dat je er straks veel van kan genieten en de bloei op de voet kan volgen!
    Gezellig weekend, lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat fijn dat je al in de tuin aan de slag kon! Het ziet er allemaal ook zo zonnig uit op je foto's. Hier is het nog volstrekt onmogelijk wat in de tuin te gaan doen, veel te nat nog, maar het is dan ook een schaduwtuin dus van veel zon kon die nog niet echt genieten. Mocht ik kiezen, dan had ik een zonovergoten tuin gekozen maar een mens moet nu eenmaal roeien met de riemen die hij heeft hé? Ik hoop intussen op een zomerse hittegolf want dan is onze tuin ideaal om in te vertoeven ;-) en dat terwijl meneer weerman het inderdaad weer over sneeuw en vriestemperaturen heeft ;-) Ik heb genoten van de lente in je tuin Mirjam!
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat heerlijk dat je deze week in de tuin hebt kunnen werken! Er komt al zoveel omhoog bij jullie. Bij ons zijn er nog geen blauwe druifjes te zien en ook de rozen lopen nog niet uit. Het zal bij jullie vast iets zonniger zijn geweest! Ook ik hoop dat de kou van de komende dagen niet al teveel schade aanricht in de tuin. Zou zo jammer zijn!

    Een fijn weekend toegewenst!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk om wat in de tuin te kunnen doen op de mooie dagen van de afgelopen week. De sneeuwklokjes staan fier rechtop hopelijk krijgen ze morgen geen echt sneeuwhoedje op zoals de voorspelling kan zijn.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ook hier zijn de nodige werkzaamheden en groene takjes al te zien, zulke mooie dagen en dan opeens weer de kou in. Ik oop met je mee dat het voor eventjes zal zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja heerlijk was het de afgelopen dagen met het zonnetje erbij,we dronken al paar keer de thee buiten.
    Wat staan de knoppen er al ver op in jou tuin,ik zit het hier zo'n beetje uit de grond te kijken....maar het doet nog niet veel.
    Heb wel de zinken bakken en mand met blauwe viooltjes opgefleurd.

    Oh......ik zie het in mijn fantasie al helemaal voor me.....jij al knippende(nee niet in lapjes van de mooiste stofjes;-)maar als tuinvrouwe met het bloemenschaartje tussen de Lathyrus.

    En binnen staan dan van die heerlijk geurende boeketjes.

    Fijn weekeind en liefs!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hello Mirjam, these are lovely photos of your garden. I love the start of Spring when the garden comes to life, it is always amazing how plants rejuvenate themselves after a cold Winter. Here, we are still enjoying (!) warm weather and the last blooms on our flowering plants. I am looking forward to some cooler weather. Enjoy your weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk he die tuin, je kunt er je zo heerlijk in uitleven met van zulke mooie dagen.................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja het is zo jammer van het weer, overal zie je nieuw begin ontspringen, prachtige foto's en ik hoop dat de lente zo snel mogelijk gaat doorzetten.....fijne zondag en liefs van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je bent goed bezig in je tuin. Ik heb niet eens gekeken. Ik zie wel dat het boompje die mijn moeder heeft gekweekt uitloopt. ha Ik ben de naam even vergeten. fijne zondag en ik hoop ook dat de zon snel komt. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  25. What beautiful spring pictures. Here it is cold, windy and snowing a little. Have a great start to the week.

    Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hier heb ik van de week ook lopen snoeien en ik hoop dat het niet te erg gaat vriezen, want dat zou zonde zijn van al dit moois wat weer tevoorschijn komt. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat lijken die mooie lentedagen al weer lang geleden. Hier is het behoorlijk wit en koud. Laten we hopen dat het snel weer warmer wordt en alles weer is zoals op jouw foto's.
    Fijne week, warme groet

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heerlijke tuinfoto's Mirjam. Hopenlijk kunnen we gauw weer verder in de tuin. Het is me nu te koud. Geniet zo van al die plantjes die gaan groeien en al die knopjes die overal aankomen.
    Heb nog even terug gelezen bij je, wat een gaaf krukje heb je gevonden! Hij heeft vast een mooi plekje gekregen. En die koffiepot is ook prachtig!
    Ben benieuwd naar jullie badkamer, altijd een flinke klus!
    Heel veel succes! Fijne week, liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat ziet er idd al lente-achtig uit al moet je nu niet buiten voelen hihi...
    Hoop dat de knopjes het overleven...
    Fijne week!
    Lieve groet,
    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Een paar warme voorjaarsdagen, toen een nat weekend en nu een witte wereld... nu maar hopen dat de eerste uitlopers een beetje kou kunnen verdragen!

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam