zondag 12 mei 2013

Appels en peren...

...en nog wat.

Met wat regen en wind de laatste dagen, zijn de bloesems van de appel- en perenboom wel heel hard gegaan. Veel van de mooie tere blaadjes van de perenboom zijn al weggewaaid, al zitten er wel nog wat aan...



De knalroze knoppen van de appelboom zijn allemaal veranderd in teerroze bloemetjes. Nog een paar dagen en die zullen ook zijn verdwenen denk ik...



Een grote verrassing is het dat mijn verloren gewaande Vergeetmenietjes toch zijn gaan bloeien in een hoekje in de tuin. Deze kreeg ik vorig jaar van mijn buurvrouw en ik dacht echt dat er niets meer van teruggekomen was...


Onze Klimhortensia gaat dit jaar voor het eerst bloeien. Er zitten nog niet veel knoppen in, maar voor een eerste keer ben ik al heel blij met dit resultaat hoor...


Ik wens jullie allemaal een heel fijne nieuwe week,

Lieve groet,
Mirjam

32 opmerkingen:

  1. Bloesem is zo weg.
    Je moet er maar lekker van genieten.
    Alles word wel weer lekker fris na een buitje.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat regen was wel nodig voor het fruit en de tuin. Maar de bloesem is groten nu wel weg zag ik ook. Laat het zonnetje nu maar weer komen.

    Fijne dag, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer eigenlijk dat bloesem maar zo kort aanwezig is, ik zou daar wel een zomer lang van willen genieten. Wij hebben hier al jaren een klimhortensia naast de voordeur, van de bloemen moet je het vind ik persoonlijk niet hebben, maar wie weet bloeit jouw exemplaar wel een stuk uitbundiger.

    Ik wens je een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat de bloesem maar zo kort aan de boom zit. Als het zo hard waait lijkt het wel of je in een sneeuwstorm zit. Ben straks benieuwd naar je bloeiende klimhortensia.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach ja de fruitbloesem verdwijnt wel, maar daar komen weer andere mooie bloeiers voor terug..
    En in tegenstelling tot wat Ingrid zegt.. onze klimhortensia bloeit altijd heel uitbundig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig zeg, om dezelfde reden als jij zette ik ook nog snel even de bloesems van de appelboom op de foto. Het is al wit bezaaid eronder. Mooie foto's verder ook weer Mirjam! Fijne avond nog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat jammer dat die prachtige bloesem maar van korte duur is.
    Je heb het heel mooi vastgelegd op de gevoelige plaat Mirjam.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, het regende bloesem vandaag maar gelukkig heb je er mooie foto's van gemaakt.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is zó snel gegaan met de natuur deze laatste twee weken.
    Maar zal ik je iets leuks vertellen over de Klimhortensia? Ik heb deze al járen in m'n tuin, nooit geen bloemen gehad. Maar twee jaar geleden de eerste bloem gehad, vorige jaar had ik er drie en dit jaar... ik had ze niet meer tellen. Ik kijk er zo naar uit als dit alles straks in bloei staat. Zo mooi!!
    Maar nu eerst de bloesem, allen witte blaadjes vallen er zo langzaam aan af en waaien met de wind mee naar binnen..

    Ik wens je een mooie week toe
    Warme groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi doet de tuin het hoor !!...liefs fijne week van mij...xxx...!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De fruitbomen leveren wel hele mooie foto's op Mirjam!

    Een fijne nieuwe week toegewenst!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Eigenlijk zou die bloesem gewoon een paar weken langer moeten blijven. Je kijkt er heel de winter naar uit en dan is het weer sneller weg (gewaaid) dan ik zou willen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beautiful pictures with all the flowers. Have a nice start to the week.

    Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk hé die bloesem en al dat uitkomende nieuwe spul. Ik kan er zo van genieten. Ik kijk het gewoon de grond uit!

    Jij ook een heerlijke week gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn de appel- en perenbloesems toch prachtig! Laat ons hopen dat de wind wat gaat liggen want hier waaiden al verschillende seringenbloemen gewoon van de struik. Ik heb er vandaag dan maar vlug een boeketje van geknipt en binnen gezet. Veel te koud buiten om er daar van te genieten. Laat ons hopen dat we vlug de zon weer zien, al zal dat niet voor onmiddellijk zijn als we de weervrouw mogen geloven.
    Wat fijn dat de vergeet-me-nietjes toch zijn komen opduiken. Ik vind 't ook zo'n prachtige bloemetjes in een heerlijk blauwe kleur.
    Fijne nieuwe week,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijne week en niks is zo leuk als je appel s en peren te zien groeien... Mooie foto's Mirjam! Fijne week, lieve groet Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is bloesem toch mooi! Leuk dat je vergeet-mij-nietjes toch weer op zijn gekomen, hier zijn het er helaas ook veel minder dan vorig jaar... Heb nog even genoten van je prachtige bollenvelden-foto's.

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je kunt niet wachten tot de bloesem bloeit, jammer dat et maar zo kort is hé.
    Leuk die vergeet me nietjes. Ik vergeet ze ieder jaar te kopen en dus te planten.

    Dank je wel voor je lieve bloesemgroet.
    Jij ook een fijne week
    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zodra je de eerste bloesems ontdekt moet je ervan genieten.
    Het is maar zo even ... (zou niet mogen)
    Prachtig vastgelegd zo kun je nog eens terug kijken ;-)
    Een hele fijne dag! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is wel erg genieten van de bloesem. Ben benieuwd hoeveel vruchten je er straks van krijgt.
    Mijn vader had het ook met de vergeetmijnietjes. Vorig jaar waren ze er niet en nu weer volop. Is het niet een tweejarige bloem die dan een jaar overslaat?
    Mooi dat de klimhortensia aanslaat. Wat kun je daar dan blij mee zijn.
    Mooi zo'n bloemenbegin van de week!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi mooi mooi....ik hou van die bloesembomen....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig hoor, bloesems zijn altijd zo mooi, ik heb er vorige week een fietstocht langs gemaakt. En jij vergeet je buurvrouw in ieder geval niet!
    Fijne dag, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dag Mirjam, Wat een voorjaarsgeluk he, die prachtige bloesem, ik kan er niet genoeg van krijgen., Leuk om weer even bij te lezen op je blog en bedankt voor je lieve berichtje,

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het is altijd genieten als er in je tuin onverwachte schatten opduiken, zoals de Vergeet mij niet, dat kleine geluk in je tuin maakt tuinieren heerlijk.
    Wat is je bloesem ook mooi!!

    Fijne week Mirjam en lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig die bloesem. En wat is die tweede foto mooi, net een schilderij..
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jammer dat we er maar even van kunnen genieten,gelukkig heb je mooie foto's gemaakt, die gaan wat langer mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat mooi die bloesem en wat jammer dat het maar zo kort is maar straks komt er wat moois voor terug....wat is de natuur toch prachtig!
    Leuk die vergeet-mij-nietjes!
    Hier staat de klimhortensia's al heel wat jaartjes in de tuin ( 2 stuks ) en lke jaar komen er meer bloemen bij....
    Jij ook een hele fijne week :-)
    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooie foto's Mirjam. Inderdaad altijd erg jammer dat de bloesem weer zo snel weg is.
    Hier geen fruit maar wel een klimhortensia. Elk jaar weer een beetje meer bloemen, mooi om te zien.
    Fijne avond.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi die bloesem, kleine kadootjes van moeder natuur!
    Jij hebt wel hele mooie vergeet-me-nietjes. Het blad is anders dan bij mij. Kan het zijn dat dit Kaukastische vergeet-me-nietjes zijn?
    Ik denk erover om aan de voordeur ook klimhortensia te planten, vind ze zo mooi! Ben benieuwd naar jouw bloemen dit jaar.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig al die bloesems, hier ging het ook snel. Naar de vergeet-me-nietjes ga ik morgen ook eens op zoek, die verschijnen hier normaal ook op de meest gekke plekjes :)
    Fijne avond, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  31. mooie foto's Mirjam... Heerlijk hé, alles weer in de bloei :-)
    ik kon de blaadjes wel uit de bomen kijken hihi
    wij hadden een kersen en een peren lei boompje maar omdat we een nieuwe schutting gingen maken, heb ik ze overgebracht naar mijn moeder. Gelukkig is dat goed gegaan en staan ze weer in de bloei, anders is het zo zonde!

    geniet er maar van,

    lieve groet van Debby

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam