zondag 2 november 2014

Even alles op een rij...

Dit jaar maakte ik een paar dingen die ik als cadeau weggaf, okee, één van deze dingen deed ik op bestelling... En ik maakte natuurlijk wat voor mezelf...

Ik maakte een babydekentje als kraamcadeautje, voor een heel klein lief meisje...




Ik maakte een roze kussen voor mijn schoonzus, die een nieuwe bank kocht en wat roze accessoires wilde in haar woonkamer...




Zij was er zo blij mee dat ze er gelijk een crêmekleurig kussen bij bestelde. Ze liet het aan mij over hoe die er uit zou zien...




En ik maakte een dekentje voor een poppenbedje, voor de kleindochter van Ben zijn zus...





Het sjaaltje voor mijn vriendin had ik al laten zien...



Net als het quiltdekentje dat ik ook voor Ben zijn zus maakte, en de deken die ik voor Laura breidde...




Ook maakte ik mijn eigen gebreide/gehaakte deken af en omhaakte ik nog een jute tas... Aan die deken begon ik vorig jaar al hoor...




Om de lila quilt niet te vergeten...



Kortom, ik denk dat ik toch wel heel wat heb afgemaakt dit afgelopen jaar... 

Nu weer verder met het borduren van de  'randjes per week' en het breien van mijn vest... Ik hou me wel bezig... Het jaar is nog niet om tenslotte...
O ja, dan vergeet ik nog de vervolgcursus van het quilten...

Ik wens jullie een prachtige nieuwe week,

Lieve groet,
Mirjam

30 opmerkingen:

  1. Goeie morgen, Mirjam !
    Ik ben een paar keer door dit berichtje gescrolld... Tijdens het jaar zien we de projectjes wel allemaal één voor één voorbijkomen op je blog, maar ze zo allemaal samen te zien... Je beseft toch wel dat jij imméns veel werk verzet hebt, hé ? Hoeveel dekens zitten daar wel niet tussen...
    Je gehaakt/gebreide deken is voor mij de absolute topper - kleurcombinatie, de verschillende texturen door afwisseling van steken/techniek, prachtig gewoon.
    Nu voel ik mezelf toch maar een dikke luiwammes hoor, met zoveel handwerk op een rijtje te zien, en dat in een luttele 10 maanden. Welke vitaminepilletjes neem jij ;-) ?
    Nog een fijne zondag, en een fijne week !!
    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw. Ik vind je geweldig. Fijne week, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woh Mirjam, hoeveel uren zitten er in jouw dag? Geweldig mooi wat je allemaal hebt gemaakt. Roze kussen heeft prachtige kabel, echt mijn nummer 1 in deze post.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige dingen zeg! Ik zou willen dat ik er het geduld voor had, dan maakte ik een mooie sprei voor op bed. Maar handwerken is 'zeg maar niet echt mijn ding', zoals ze dat dan zo mooi zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettende creatieveling! Volgens mij heb je weinig slaap nodig. En dan heb je het hier nog niet eens over de kleding die je gemaakt hebt voor je dochter. Hoe dan ook, jij bent heerlijk bezig en je hebt mooie resultaten geboekt!
    Fijne dag, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Mirjam, hoeveel uren zitten er toch in jouw dagen. Stuk voor stuk mooie kunstwerken zijn er door jouw handen gegaan. Fijn dat je daar mensen blij mee maakt.
    Een fijne zondag, groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig overzicht. Allemaal zo verschillend. Ik heb er echt bewondering voor hoe je dat maakt.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om een overzicht te geven van je prachtige werkstukken van de afgelopen maanden! Nu zie je hoeveel je maakt,terwijl je anders het gevoel hebt dat je bijna niets hebt gemaakt.
    Gisteren naar de Randjesdag in Eastermar geweest-leuk om te zien hoe verschillend iedereen bezig is.
    zonnige zondag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Mirjam. Als ik dit allemaal zie, beginnen mijn handen te jeuken en wordt het tijd om ook weer eens iets op te pakken. Niet dat ik niets heb gedaan, er zijn immers ook vier dekens gehaakt dit jaar. Op de ecru/grijskleurige deken ben ik ook al lang verliefd.
    Fijne zondag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ongelofelijk hoeveel stukken jij kan maken en ook allemaal verschillende technieken, ik heb hier echt heel veel bewondering voor, ik heb ooit een trui gebreid maar de ene mouw was strak en kort, de andere mouw lang en wijd, geen succes dus haha, als ik dit dan allemaal zie, heb ik maar 1 woord voor Wauw!!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aan creativiteit duidelijk geen gebrek...tjonge, wat ben jij actief. Heerlijk toch dat je zoveel hobby's hebt en je jezelf zo goed weet te vermaken!

    Fijne zondag Mirjam. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ben je toch een bezig bijtje Mirjam en allemaal zo mooi!
    Jij hoeft je zeker niet te vervelen.
    Fijne zondag en liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat komen er toch mooie dingen onder je handen vandaan. Met de deken ben ik ook nog steeds bezig ik ga zo snel als een slak maar maakt niet uit het moet gaan lukken. Maar zo zien we weer hoe creatief je bent. die quilt vind ik ook zo prachtig.
    Nog een fijne zondag Mirjam, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo,
    Wat een mooie handwerken heb je gemaakt.
    En dan is je randje per week er nog niet eens bij!
    Prachtig, hoor.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jij bent echt van alle markten thuis, een echte bezige bij en dit in amper 10 maanden.
    Mijn favoriet is de grijs geblokte plaid.Mooi !
    Lieve groet
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig...wat een productiviteit!! En zo mooi allemaal..dat babydekentje!! En ook ik ben zéér gecharmeerd van je grijs/ecru sprei...echt een topper vind ik dat!! Leuk om het zo bij elkaar te voegen..dan zie je pas hoeveel je hebt gemaakt. Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een ongelofelijk aantal werkstukken heb je gemaakt, je bent een echt vlijtig liesje (sorry dat ik dit zeg, maar het schoot door me heen). Stuk voor stuk prachtige handwerken, maar ik ben erg gecharmeerd van het schattige baby dekentje op de eerste foto en de lila quilt, en o ja de geblokte gebreide/gehaakte sprei ook errug mooi.
    Lieve groet,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat komt er veel uit jouw handen Mirjam, zo mooi allemaal, ik geniet vooral van je gebreide kussens en mooie plaids!
    De ontvangers zullen er heel blij mee zijn, ze zien er stuk voor stuk heel mooi uit.

    Fijne week!
    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie dingen heb je gemaakt Mirjam! Heel leuk om het allemaal zo bij elkaar te zien. Je mag trots zijn op jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige handwerken op een rij. Je gebreide deken is de topper. Daar zitten héél veel uurtjes werk in. Ik vind het knap van je dat zoveel onder handen neemt, stil zitten is er bij jou niet bij. Je mag supertrots zijn op de resultaten!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow! Ik ben jaloers... wat kun je dat goed zeg! En fijn dat je er ook zoveel mensen een plezier mee doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. OHHHH!!!! Ook ik ben jkaloers! Krijg niet eens de eerste steek op mijn haaknaald. Die laatste plaids, met zwart en grijs en beige? zijn werkelijk prachtig! (De rest ook hoor, maar ik hou van zwart en grijstinten in combinatie met wit)

    Anna Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jeetje, wat ben jij fanatiek en creatief geweest ,dat doe ik je niet na Miriam.
    Leuke en afwisselende dingen heb je gemaakt.

    Veel plezier verder met je creativiteit !
    Lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat mooi allemaal! Leuk om het zo allemaal bij elkaar te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Mirjam, wat ontzettend leuk om zo het overzicht te zien van het moois dat je allemaal maakte. Het is eigenlijk hartstikke veel zo he? Ik vind eigenlijk alles leuk. De kussens vind ik echt heel leuk, het poppendekentje aandoenlijk (in gedachten zie ik het kleintje er al mee spelen) en ja, het babydekentje op de eerste foto is een schatje. Dikke pluim voor jou! Zet je hem zelf of je hoed? ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat maakte jij veel... en dan nog wel zo'n grote projecten allemaal. Je kussens zijn prachtig ...om nog te zwijgen van dat schattig sjaaltje... en die mooie breihaakdeken!...
    Tof zo'n overzicht!
    Jij ook een prachtweek!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. hoi Mirjam, je hebt dit jaar bergen werk verzet, prachtige dekens grrot en klein, quilts, tasjes, sjaaltjes.... En je kiest steeds weer van die mooie, meestal zachte, en goed bij elkaar passende kleuren. Petje af hoor! en het jaar is nog niet rond!!!
    liefs, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wow, wat maakte jij veel maar vooral ook prachtige dingen! Die blokkendeken vind ik prachtig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Mirjam, nou je bent wel druk bezig geweest hoor, en hebt mooie dingen gemaakt. En dat naast alle drukte met het naaiwerk voor Sanne, mijn petje af voor jou. En dan ook nog tijd over om te gaan fietsen,naar de groentetuin, koken en bakken, je dagen zijn zo wel goed gevuld, en dan ook nog eens een bakkie komen doen bij ons, heerlijk zo`n leventje, maar pas wel goed op jezelf dat het niet te veel wordt. Lieve groetjes en tot ziens, mam.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam