dinsdag 4 augustus 2015

De week

Al weer ruim een hele week zijn we terug van onze vakantie in Engeland. Ik had al eerder wat van me willen laten horen, maar ik kwam er maar niet aan toe.
Het was ook gelijk weer een flink drukke week.

De dag nadat we terug kwamen zat ik al weer in de studio van Sanne, achter de naaimachine. Er moest nog wel het een en ander afgemaakt worden voor het Castlefest, dat afgelopen weekend weer gehouden werd bij Kasteel Keukenhof in Lisse.

Sanne heeft met Jerome, Ben en mijn vader samen de tent opgebouwd, op woensdag, terwijl ik nog een ochtend achter de naaimachine zat.

Donderdagavond was het openingsconcert en gelijk was de verkoop begonnen voor Sanne.

Vrijdag zijn Ben en ik er als bezoekers naartoe geweest. Toch even heerlijk rondgelopen en gekeken naar al dat wonderlijke dat er te zien is.
Ook nog even naar de muziek staan luisteren.

Vrijdagavond gingen we heel spontaan even lekker buiten de deur eten, bij het Koreaanse restaurant hier net buiten ons dorp. Heerlijk was het.

Zondag reden we naar Medemblik, we wilden al een hele tijd naar het Stoommachine Museum daar en gelijk konden we even bij mijn broer en schoonzus langs, die daar toevallig in de haven lagen met hun zeilboot. Ze zijn vanuit Aalsmeer onderweg naar Friesland en blijven dan hier en daar een dagje extra in een mooie haven.

Zondagavond hielpen we weer met het afbreken van de tent en het opruimen van alle spullen, bij Castlefest. Dat werd een latertje.

En gisteren haalden we Laura en een vriendin op bij Schiphol. Die zijn weer terug van hun vakantie in Turkije. Ze hebben het heerlijk gehad, maar ze vonden de dagen van bijna 50 graden toch wel iets te heet... Sjonge. Ik zou dat sowieso niet volhouden.

En vandaag is alweer Ben zijn laatste dag voordat hij weer voor 2 weken offshore gaat. Morgenvroeg rijden we weer naar Den Helder. Ik ga dan gelijk weer door naar mijn andere broer voor een dagje heerlijk fietsen...

Tot later weer.
Liefs,
Mirjam

1. Hallo Mirjam,
    Ah, daar ben je weer! Tjonge, je ging gelijk ik volle vaart door. Gelukkig dat je foto's genomen hebt, anders had je misschien niet meer geweten wat je allemaal gedaan had. Dat heb ik soms, dan kijk ik terug naar de foto's en denk 'was dat allemaal deze week?'
    Ik denk dat er weer veel kleding de toonbank over is gegaan. Dat heb je weer mooi genaaid. Je zult vast gelijk weer door moeten in het atelier om de voorraad weer aan te vullen.
    Fijn dat Laura ook weer veilig thuis is, ook al is ze al groot, het zal vast plezieriger voelen wanneer ze weer in de buurt is.

Fijne week.
    lieve groet
    Anita

2. Gezellige en drukke tijden. Gelukkig kon ik al wat moois op Facebook zien. Je bent een echte levensgenieter.

3. Ha ha, jij weet ook niet van ophouden altijd lekker bezig.

Fijne week.
    Liefs,Marjonel

4. Je kwam inderdaad meteen in de drukte terecht, maar gelukkig waren het veelal leuke dingen om te doen. Maar uiteraard ben ik ook heel benieuwd naar je reisverslag!

Liefs, Ingrid

5. Allemaal leuke bezigheden.. Behalve dan misschien het wegbrengen van Ben ;-)

6. Het was even stil op je blog maar jij als persoontje zat allerminst stil zo te lezen.
    Een teken dat je heel veel energie hebt,het zijn allemaal leuke bezigheden en die zorgen natuurlijk wel voor de nodige ontspanning.
    Leuk dat extra familie bezoekje op het water.

Ik doe het noodgedwongen nog steeds heel rustig aan en was vanmiddag al blij dat ik na vele fysio behandelingen de trappers van hometrainer rond kon krijgen.
    Wat mij zoveel energie koste dat de straaltjes van mijn voorhoofd drupten terwijl binnen de airco op volle toeren draaide.

Geniet nog maar lekker na van je vakantie en leuke uitjes!!!
    Lieve groet,Ger

7. Druk zijn wij allemaal. Zolang wij er maar plezier aan beleven.
    Groeten
    Marga

8. Ik begrijp bijna niet hoe je nog aan bloggen toekomt, alle dagen lijken compleet vol gepland. Maar ja, alles is wel leuk en dan maakt het niet uit.
    Lieve groet, janneke

9. Wat zijn jullie allemaal druk geweest met het naaien.Wat een prachtige kostuums!
    En wat een leuke dingen heb je al weer allemaal beleefd na de vakantie!
    Ik wens je een heel gezellige fietsdag!

Liefs, Gerry

10. Gezellige dingen waar je allemaal druk mee bent, heerlijk zo te lezen😊

11. Deze mooie dagen pakt niemand je meer af. Heerlijk zo op een bootje! En volgens mij heb jij héél veel mooie dagen, je maakt er steeds weer een genietdag van. Zelfs het wegbrengen van Ben (wat me toch steeds zwaar lijkt) geef je nog een positieve draai door er meteen wat leuks achteraan te plakken. Heel veel plezier met fietsen!
    Liefs, Peetje

12. Wat weer een activiteiten! Maar het klinkt heerlijk.

13. Aha veel plezier de komende twee weken met de fietstochtjes met je broer !!
    Wat een prachtig mooi kleed, dat rode... Ik wou dat ik ergens eens een gelegenheid had om zoiets te kunnen dragen, dan zou ik onmiddellijk eentje bestellen bij je dochter...
    xxx

14. Hopelijk was het een succesvol castlefest voor je dochter. Leuk op deze locatie en natuurlijk kunnen deze prachtig gemaakte jurken daar niet ontbreken. Ik wil ook nog met de kinderen naar het Stoommachine Museum gaan met de kinderen deze vakantie, hopelijk lukt het ;-)

Liefs Monica

15. Zo, jij had een drukke week. Van medeleden van mijn fotoclub had ik al wat foto's op facebook zien passeren van het Castle-feest. Prachtig , al die mensen in klederdracht.

16. Hej Mirjam, mooi weekverslag, maar wat lijkt die vorige fair nog maar kortgeleden. Prachtige jurken heb je weer gemaakt. Ik kijk uit naar je Engeland-verhaal. Lieve groet,

17. Mooie jurken.
    Hard gewerkt hoor.
    Heb je ook nog vakantiefoto's?
    Ik ben zo benieuwd.
    Sterkte met het offshore gaan van Ben.
    Hoe lang is dat?

groetjes, Franca.

18. Wat een gave jurken! Jaren geleden ben ik ook op Castlefest geweest, wordt weer eens tijd dat we zoiets plannen.Een fijne sfeer hangt er altijd..

19. Ik scrol al een tijdje door je blog op zoek naar de middeleeuwse jurken.. die heb ik hier gevonden! Maar er staat niet bij hoe de site van Sanne heet. Verhuurt ze ook kleding of is het alleen voor de verkoop?

Dank je wel voor je reactie,