zaterdag 12 september 2015

Weekendje Brugge

Met mijn broer en zijn vriendin gingen we vorig weekend heerlijk naar Brugge. Even lekker weg, even niet met mijn werk bezig en even niet achter de naaimachine...

In Brugge vermaakten wij ons heel goed, maar ik verwachtte ook niet anders. Het is zo'n prachtige oude stad. 
Ik hoef het niet te vertellen, de volgende foto's zeggen genoeg...























Het was een verrukkelijk weekend, in alle opzichten. Het Begijnenhof gezien, een brouwerij gezien, prachtige panden gezien, de kerken van binnen gezien, chocolade gekocht. Lekker gegeten en gedronken en we waren natuurlijk in heel fijn gezelschap.

Op zondag, op weg naar huis, dronken we in Damme nog een kop koffie en daar liepen we nog wat rond.




Lieve Pieter en Petra, het was heerlijk...

Fijne zondag iedereen,
Liefs,
Mirjam

42 opmerkingen:

  1. Lieve Mirjam,

    Wat heerlijk om met z'n vieren een uitje te doen. Het werk voor de webshop is natuurlijk ook leuk, maar even de spieren soepel maken door te wandelen is ook nodig. Zo heb je ook andere gesprekken en komt je brein ook even los. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik zit zelf vaak erg geconcentreerd achter de naaimachine. Tegenwoordig zit ik op een yogabal, dat scheelt.
    Brugge ziet erg prachtig uit. Ik ben er nog nooit geweest, maar zo te zien is het wel de moeite waard.
    Voor jou ook een fijne zondag.
    Lieve groet
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het helemaal met je eens: Brugge is fantastich!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet om chauvinistisch te doen, maar Brugge is mooi... Een sterk staaltje van een perfect bewaarde historische stad. Tenminste iets waar België eens mag fier op zijn (want Ruimtelijke Ordening heeft voorts in veel steden flaters begaan in het verleden...)
    Ik had je wel wat meer zon gegund vorig weekend ! Op de foto's zie ik veel jassen en wat grijze lucht... Die herfst wil er dit jaar toch snel bijzijn, heb ik zo de indruk... (En daar hebben we geen van allen zin in, nietwaar ;-)))
    Veel liefs en nog een fijne zondag !
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's en ik zie ook allemaal bekende plekjes. Leuke stad he, zou er zo weer een paar dagen door kunnen brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Brugge is zo mooi.
    Jaren geleden geweest,moeten toch nog eens terug.

    fijne zondag gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een prachtige stad. Fijn om de foto's voorbij te zien komen.
    Liefs, Jeanny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super. Nu ben ik er ook een klein beetje geweest. Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto's van Brugge Mirjam, het is echt een prachtige stad. Wij zijn er ook al verschillende keren geweest en ik herken dan ook veel mooie plekjes. En je kunt er ook zo heerlijk eten. Fijn dat jullie zo'n gezellig weekend hebben gehad samen. Fijne zondag.
    Liefs, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie stad is Brugge toch...door jouw foto's krijg ik zin om terug te gaan.
    Fijne Zondag Mirjam.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's Mirjam van een heerlijk weekend en een prachtige stad!! Ik krijg bij het zien van je foto's zelfs een beetje heimwee naar Brugge.. 20 jaar geleden ben ik hier met Gert geweest het was ons eerste weekend samen weg.. misschien binnenkort toch maar een weekendje Brugge boeken;))

    Fijne zondag!
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben meteen weer terug in Brugge met het zien van je foto's.
    Het is echt een hele mooie stad. Om doorheen te lopen of te varen.
    We hebben toen ook een tocht met die paarden gedaan, maar dat kibbelde behoorlijk over die keien hihi...
    En chocolade genoeg daar hihi...

    Mooie foto's
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een mooie fotoreportage van Brugge, één van de mooiste steden van België. Je laat ons zo mee genieten.
    Nog een fijne zondag,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's van een heerlijk weekend....!...liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige stad is Brugge toch. Je foto's van deze stad zijn heel mooi, jullie hebben vast heel erg genoten.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schitterende foto´s van Brugge! Ben er nog nooit geweest, het staat wel al jaren op mijn lijstje maar het komt er maar niet van. Jullie hebben vast een heerlijk weekend gehad.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als ik jouw foto's zie... wordt het hoog tijd om Brugge weer eens te bezoeken ;)! De laatste keer dat wij er waren was het een sombere dag, helaas. Toch was de sfeer er toen niet minder om, alleen het fotograferen was niet zo gelukt. Bedankt voor het mee-genieten en een fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jullie hebben Brugge echt in jullie hart gesloten, het was niet de eerste en vast ook niet de laatste keer dat jullie daar waren.
    Mooie foto's gemaakt die de sfeer goed weer geven en met een beetje fantasie hoor ik het getrappel van de paardenhoeven over de Belgische kasseien en zo'n Brugse Zot gaat er altijd in.

    Fijne zondag en lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Och ik vind Brugge zo geweldig, altijd genieten daar. Ik heb dus genoten van je foto's!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ooh wat een heerlijke foto's! Ik wil er al heel lang eens naar toe maar het komt er nooit van! Altijd rond kersttijd begint het te kriebelen dan denk ik daar is het vast nu geweldig sfeervol maar ja dan loopt ze weer op die elk jaar het zelfde duitse kerstmarkten hahahaha
    Ik geloof dat ik Peter maar eens even deze foto's laat zien! hihihi
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk om door jouw mooie foto's Brugge weer terug te zien. Ik zag veel bekende plekjes. Een aantal jaren gelden zijn we er met de kinderen geweest en hebben ook zo genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige stad, Brugge! Staat op mijn verlanglijstje...
    Wat laat je ons mooie foto's zien om mee te genieten!
    Heerlijk om er zo even een lekker weekend tussen uit te zijn.
    En nog even fijn nagenieten!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gave foto's van die heerlijke stad! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ook al is het weer even terug dat ik er was, de sfeer vergeet je niet en jij hebt dat ook weer zo mooi vastgelegd!
    Een geslaagd weekend waarbij je heerlijk genoten hebt van al die mooie plekjes.
    Fijn om zo samen er op uit te trekken.

    Fijne zondag nog.
    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Brugge inderdaad een heerlijke stad! En met fijn gezelschap nog leuker. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Als ik foto's van Brugge zie heb ik steeds weer zin om erheen te gaan. Het is zo'n mooie stad. En jouw foto's zijn super Mirjam, om vaan te smullen ;-) ! Jullie hebben duidelijk genoten!
    Liefs, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wij waren er een keer rond de kerst, toen het buiten ijs- en ijskoud was. De stad was heel sfeervol verlicht, maar buiten hielden we het door de kou niet lang vol. Toch heb ik mooie herinneringen aan ons verblijf, want die kou had ook wel weer wat en Brugge is zó mooi. Ik herkende op jouw foto's direct bepaalde plekken, zodat ik weer een beetje kon nagenieten.

    Fijn dat jullie zo genoten hebben, zo'n mini vakantie doet altijd goed.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Mirjam, ik had het al van je gehoord dat jullie zo genoten hebben, maar om de foto`s ervan te zien krijg ik pas echt een indruk van die mooie stad. Nog een fijne week (ook al is die erg druk) en groetjes van mij,mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een gezellige en mooie stad. Ik ben er nog nooit geweest maar kan me goed voorstellen dat jullie een heerlijk weekend hadden. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Brugge is én blijft een mooie stad om te bezichtigen. En elke keer weer ontdek je weer een nieuw 'oud' stukje. Zoals dat straatje bij de 'vette vispoort', ik kende dat nog niet...Mooi steegje! Dus weer eens tijd om op zoek te gaan naar die verborgen schatten...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Brugge is voor ons geen onbekende stad , mijn man heeft er familie wonen .
    Het is er inderdaad zo mooi , er is geen andere optie dan er van te genieten .
    Je hebt ook aan de brugse zot gezeten , zie ik ;))
    Fijn dat jullie een super weekend hebben gehad
    Groetjes
    Christel ,Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh, wat leuk om te zien!! Wij gaan met de kerst een weekendje naar Brugge. Nog nooit geweest, dus ik ben heel benieuwd. Maar tot nu toe lijkt het allemaal prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik ben er nog nooit geweest. Maf eigenlijk, want zo ver is het nu ook weer niet weg. Misschien moet ik er toch maar eens voor op de trein of in de auto stappen, want wat ziet het er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Vorig jaar, ongeveer dezelfde tijd, waren wij in Brugge. Ik heb er nooit een blogpost over geplaatst. Kwam niet van. Ik heb ongeveer dezelfde foto's, grappig. Ook wij waren in de brouwerij van de Brugse Zot en we hebben een rondvaart gedaan.
    Leuke stad ook om te winkelen met mooie kledingzaken.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ja, wat een heerlijke stad is Brugge....daar hoef je je echt niet te vervelen! Grappig om te zien dat mensen toch foto's maken op dezelfde plekken; ik was er begin dit jaar met vriendinnen en zie heel veel dezelfde plekjes langskomen. Maar ja, die zijn ook het meest fotogeniek!
    En dan die chocoladewinkels.....kon je je beheersen???

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ontzettend leuke foto's Mirjam! Jij en je man staan er goed op! Gezellig om zo samen met je broer op pad te zijn geweest.

    Een fijne week toegewenst!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooie foto's over "ons" Brugge... heerlijk stadje voor een weekendje weg... fijn dat jullie het er zo gezellig hadden met je broer en schoonzus... Gent is ook heel mooi... moet je zeker ook een keertje doen!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mooi! Damme is ook tof om boeken te kopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Brugge is heel mooi ,ga ik graag naar toe ,prachtige foto's maakte je ,TIP moet je zeker eens doen Brugge in kerstsfeer groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat is Brugge toch mooi! Ik wil er nog zo graag een keer terug, je kunt daar zo heerlijk wandelen en genieten, ik heb zo van je foto's genoten!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam