maandag 29 augustus 2011

Alweer thuis

We zijn veel vroeger thuis gekomen, dan de bedoeling was. We hadden de eerste twee dagen prachtig weer, maar na die dagen sloeg het weer om en hebben we zoveel regen en onweer gehad, dat we vroeger dan gepland, besloten terug naar huis te gaan.

Ik zal jullie niet in één keer met het hele verhaal vervelen, maar door dat slechte weer waren we al na 3 dagen van richting veranderd.
We waren eerst twee dagen in  Normandië en toen slechts 1 dagje in Bretagne en daarna maar richting midden van Frankrijk gegaan... en nog verder zelfs...
Maar omdat de regen ons achtervolgde, hebben we gisteren besloten naar huis te gaan....

Thuis gekomen zag ik dat ik toch wel heel wat foto's had gemaakt, waarbij de zon scheen... Logisch natuurlijk want als het zo regent, maak je geen foto's...

We begonnen in Bayeux, noord Normandië, vanwaar we die avond nog even een uitstapje maakten naar Arromanches, aan de kust. Een van de stranden waar in 1944 de geallieerden landden, hetgeen nog te zien is aan de betonnen blokken die in het water liggen.


Het is een prachtig strand aan de rotsachtige kustlijn.


Op het strand heel wat mooie schelpen gevonden...


.... en prachtig zeewier....


We hebben er verder nog wat rondgewandeld...




 ...en heerlijke mosselen gegeten...


Hier zag het er allemaal nog heel lekker uit, maar na dagen van regen, zware onweersbui in de nacht, waarbij we zelfs bang waren dat ons tentje de lucht in zou gaan, hebben we de handdoek in de ring gegooid.
Ik zal de komende dagen nog meer foto's laten zien, want we hebben natuurlijk ook uren gehad dat de zon wel scheen en toen toch van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat moois te bekijken...

Nu willen we van de week toch nog even een paar dagen weg, dus we hopen, met jullie allemaal, op nog wat mooie dagen...

Heel lieve groet,
Mirjam



13 opmerkingen:

  1. Oh meid, wat jammer en sneu voor jullie.
    Die regen achtervolgt je dus overal, want ook hier is het pet..
    Ik hoop voor jou (en mij) dat je nog wat lekker weer krijgt. Als het dan maar droog is.

    Lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg jammer dat jullie zo slecht weer hebben gehad (en dan nog dat hele eind rijden ook). Hoop dat deze week inderdaad wat beter wordt. Veel plezier alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach wat jammer nou,en dan in een tentje,ja, dan wil je wel naar huis.
    Onweer, ojee op vakantie in tent of caravan,ik doe het in mijn broek hoor, haha ik zit met de vingers in m,n oren in een hoekje,bahhh..
    Het gaat de komende dagen beter worden hier dus ga er nog lekker even op uit dan hé !!!

    Groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och Mirjam, ik schrok al: een post van HAND, neeee, die is vast al terug vanwege het slechte weer. En ja hoor... Wat balen zeg voor jullie, dit is echt niet leuk!! Het is een waardeloze zomer dit keer. Ik hoop voor jullie dat de komende dagen mooi wordt! Ben benieuwd naar de rest van jouw zonnige foto's!
    Fijn week, lieve groet, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach Mirjam, wat zonde zeg dat de regen jullie steeds achterna zat, daar word je niet blij van! Ik weet hoe het is, want wij hebben toen de kids nog klein waren een aantal jaren in Nederland vakantie gevierd en die weken waren altijd nat...wat zeg ik, kletsnat! Vrienden informeerden voor de gein op een gegeven moment zelfs waar wij naar toe gingen op vakantie, dan reden zij de andere kant op haha!

    Ik wens je van harte toe dat er nog een aantal droge dagen komen, want even écht vakantie houden is toch wel het leukst!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Welkom weer in blogland en jammer van het weer maar de foto's die je gemaakt heb zijn prachtig , word deze week weer beter dus hoop dat je daar nog een beetje van kan genieten ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat sneu dat de vakantie iets korter is uitgevallen...
    Tot gauw ...
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat balen dat slechte weer. Het is altijd een beetje afwachten in Normandië en Bretagne. Het kan er heerlijk zonnig en warm zijn maar ook koud en regenachtig.
    Mooie foto's heb je gemaakt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat balen toch!

    De foto's zijn in ieder geval prachtig geworden en heb je ons toch een beetje van het mooie strand van de Normandische kust laten genieten!

    Fijne dag!

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi mam!
    Erg balen van het weer he, gelukkig toch nog een paar mooie foto's kunnen maken!
    Ik hoop dat jullie nog een paar dagen weg kunnen!
    Groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach wat jammer van het weer...je hoopt toch stiekem op een beetje mooi en zonnig weer...Maar je hebt in ieder geval wel hele mooie foto's kunnen plaatsen...ik hoop dat het nu hier een beetje mooi weer voor je mag worden!
    Liefs, Anne,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jammer dat jullie vervroegd weer richting Nederland zijn gekomen en de regen niet voor konden blijven. Wij zijn naar Zuid-Frankrijk geweest en hebben prachtig weer gehad, maar ja...wel een eind rijden hoor ;) Ik ga duimen voor mooi weer, zodat jullie nog even lekker kunnen genieten van een paar dagen weg!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt balen hoor, van dat weer :(
    De foto's zien er tot nu toe wel erg goed uit!
    Ben benieuwd naar de rest, zal alles ook nog wel een keertje bij je thuis bekijken denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam