zondag 18 september 2011

Tag... You're it..!

Jeetje, getagd, en nu.....?


Gisteravond heb ik voor het eerst eens een hele avond mijn computer niet aangehad, omdat ik mijn verjaardag vierde. Elke dag of avond zit ik wel enige tijd achter de computer om wat te lezen of reacties achter te laten, behalve wanneer ik aan het werk ben natuurlijk.
Nu dus een hele avond niet, en wat gebeurt er.... Ik ben getagd, door Tjits ... Dan denk ik: O jee, wat leuk, maar ook: O jee, wat nu...
Dus heb ik eens even goed gekeken bij Tjits, en ook bij de persoon die haar had getagd en ik ben er nu wel achter....
Ik moet 10 dingen over mezelf vertellen, die jullie nog niet weten... Nou, daar moet ik toch even heel goed over nadenken hoor. Het is één ding om een leuk stukje te schrijven over wat ik doe of meemaak, maar als het echt over mijzelf gaat..? Ik doe mijn best...

1. Ik ben de oudste uit een gezin van vijf kinderen, heb twee zussen en twee broers.

2. Ik vierde gisteren wel mijn verjaardag, maar ik was helemaal niet jarig. Dat was op de dag dat we, verregend, besloten onze vakantie af te breken en naar huis te gaan. Maar het weekend daarna zouden we eigenlijk pas thuiskomen en het weekend daarna moest ik werken, dus vandaar gisteravond...

3. Ik typ snel, maar ik praat nog veel sneller (en veel).... Soms vraagt men mij overnieuw te beginnen...

4. Ik ben gek op Britse detective-series, zoals Lewis, Frost, Midsomer Murders en dergelijke, maar ik mag ook heel graag kijken naar series zoals Downton Abbey of Pillars of the Earth...

5. Ik lees (las) veel, ongeveer twee boeken per week, zeg maar 80 per jaar, maar sinds ik een blog heb, heb ik geen boek meer gelezen... Daar moet nodig verandering in komen...

6. Ik vind heel veel dingen leuk om te doen, waardoor ik meestal met te veel dingen tegelijk bezig ben. Met het ene bezig en in gedachten met het andere... Het komt allemaal wel af, maar het geeft wel rommel en dat vind ik dus weer niet leuk...

7. Ik werk sinds bijna 1 jaar (op 1 oktober a.s.) bij een wooncentrum voor mensen met een verstandelijke beperking, terwijl ik altijd had gedacht dat ik dat echt niet zou kunnen. Daarvoor jaren als 'customer service medewerkster' gewerkt, in het bedrijfsleven dus...

8. Ik vind alle huisdieren heel leuk, maar dan wel bij een ander. Alleen kippen, die mogen wel bij ons. Op dit moment even zonder kip, maar als het kippenhok helemaal is gerenoveerd (ja ja) dan komen er weer 2 of 3 nieuwe kippen...

9. Ik vind koken leuk en doe het niet slecht, maar Ben kan het veel beter, dus laat ik het meestal aan hem over...

10. Ik maak altijd lijstjes, zgn 'to-do' lijstjes, maar schrijf ze zo vol, dat ik nergens meer echt aan toe kom... Dus maak ik weer een lijstje voor 'ernaast' met roosters, per uur, per dag.... Om gek van te worden... want die komen ook niet af...

11. Ha ha, die bedenk ik er zo even bij... Ik ben altijd al gek geweest op fotograferen en maak bijna dagelijks foto's, zeker nu ik een blog heb. Overal zie ik dan bij voorbaat al een leuke post in...

Zo, nu weten jullie dus weer wat meer van me...
Tjits, dank je wel dat je me 'getagd' hebt, ik vond het eigenlijk wel heel erg leuk...

Nu is het dus mijn beurt om 5 blogdames te taggen.
Ook weer even goed over nadenken want dit is wel heel erg moeilijk...

Het worden:
Lia van http://houseofseasonsrotterdam.blogspot.com/
Liesbeth van http://hobbywonder.blogspot.com/
Miranda van http://tschuurtje.blogspot.com/
Yolanda van http://komachterom.blogspot.com/   en
Rosita van http://awesomelivingrosita.blogspot.com/

Dit laatste was echt niet makkelijk, want ik vind zo veel blogs mooi...
Maar de keuze is gemaakt...
Dames, ik hoop dat jullie mee willen doen, maar zoals Tjits voor mij al zei, het is niet verplicht...

Dan wens ik iedereen een heel fijne zondag.
Ik heb nog een extra appeltaart gebakken voor jullie, dus tast toe...


en deze bloemen zijn voor iedereen die mijn blog leest, volgt en zo nu en dan een heel lieve reactie achterlaat, dank je wel....


Lieve groet,
Mirjam

19 opmerkingen:

  1. Heerlijk om het ook bij jou te lezen, dus nog gefeliciteerd ook al is het niet de dag, maar wel het feest:))
    Boeken lezen, o ja daar kom ik ook niet meer aan toe, ik lees nu blogs:)) heel spannende literatuur hoor en heel mooi ook.
    Ik wens je nog een heel fijne zondag!!!

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk jou 10 weetjes te lezen ....en dankje dat je me getagd heb ... doe morgen even die post heb ik wat meer tijd ....nog van harte met je verjaardag ... wens je nog een fijne zondag .... maar dat lukt wel met zo overheerlijke taart mmmm ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi lieve Mirjam!

    Jij houdt jezelf wel bezig zeg, met de lijstjes waar dan weer lijstjes naast komen te liggen omdat de eerste lijstjes niet korter maar langer worden en je daar weer wat structuur in wil brengen hihi!

    Sowieso leuk om meer van je te lezen...jammer van alle boeken waar je niet meer aan toe komt, maar ik ben toch blij dat je aan je blog begonnen bent hoor...vind het altijd leuk dat je langskomt en kom ook graag hier.

    Heb je gisteren trouwens de groeten nog van Sanne gekregen :-)? Voelde mij wel vereerd hoor met haar lieve bezoekje en lieve woorden op mijn blog!

    Ik wens je nog een hele fijne zondag...maar o, wacht, eerst nog even een klein stukje van je taart....mjammie, heerlijk!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Appeltaart mmm ik schuif even aan :-)
    Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!!
    LEUK om wat meer over je te lezen.
    Wie weet nu de herfst en winter in aantocht zijn dat je toch weer aan lezen toekomt. Héérlijk met een boek op de bank ;-)
    FIJNE ZONDAG
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Mirjam ,

    leuk om even wat meer over je te weten op deze manier ... onze oudste dochter praat ook zo snel en af en toe moet ook zijn even overnieuw beginnen ....hahaha ...wel leuk hoor.

    O en die appeltaart is wel aanlokkelijk hoor, zo echt wel zin hebben aan een stukje met slagroom .

    En die hortensia drogen bij mij altijd per ongeluk hoor, inderdaad in een laagje water .

    fijne zondag verder, hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WHAHAHAHAHAH nr 3.....ik kan niet anders dan hardop lachen!!!!! geweldig.....kan het me zoooo voorstellen...zo horen we nog eens wat he;)!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Whahaha ik begin maar met een hap appeltaart!
    en daarna zal ik eens even bedenken wat voor gekkigheid jullie nog niet van mij weten.
    Fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Om te beginnen, van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag! Ik wens je alle goeds voor je nieuwe jaar en NATUURLIJK veel blogplezier in dat nieuwe jaar!
    En dan bedankt voor het TAGGEN van mij, is het nou wel of niet leuk om getagd te worden????? Ik ben er nog niet uit!!!! Maar NATUURLIJK ga ik de uitdaging aan, morgen horen jullie meer van mij. Dat is mn vrije dag dus kan ik de HELE dag nadenken erover, wat jullie wel en wat jullie NIET te horen gaan krijgen....
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om te lezen Mirjam, 80 boeken per jaar dat haal ik niet, 80 blogjes wel, hihi, met gemak ;-))
    En o ja, leuke spreuk van Loesje voor jou:
    "Geen paniek, het is maar chaos" ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, wat grappig, ik lees net je berichtje op mijn blog. Drie keer raden waarom ik die spreuk zo goed ken, haha, ik ben zelf ook een chaoot'je ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk om te lezen al die weetjes over medeblogsters! En nu ben ik dus zelf aan de beurt... Eerst maar even genieten van je lekkere appeltaart en dan zal ik eens een blogje maken ;)

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Mirjam, dankjewel voor je lieve berichtje, ik ben blij dat jij me weer gevonden hebt ;)
    Ik ga eens uitzoeken wat er precies misloopt met mijn url want dit probleem werd me nogal gemeld.
    En oh, ik zie dat we gelijkheden hebben hoor, die to-do lijstjes, ik moet ook bijna 'to-don't' lijstjes maken, zo erg!
    En het lezen schiet er hier ook helemaal bij in, maar dan denk ik weer: dat doe ik welweer als ik ouder ben ;)
    Fijne week van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Mirjam, dat is raar, ik kan de spreuk ook nergens vinden. Hij ligt in ieder geval bij de Bruna als scheurkalender....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik ben écht geen zoetebek, maar voor deze appeltaart wil ik graag een uitzondering maken! leuk om wat meer over je te weten ... ik ben ook getagged ... maar het is moeilijk om zo meteen een aantal weetjes over mezelf uit de hoge hoed te toveren! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben weer even komen piepen.
    Leuk al die weetjes...
    Liefs en tot gauw...
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahaha...wat een heerlijke appeltaart. Zo kan ik ze wel dagelijks hebben ;)
    Nog van harte gefeliciteerd, ook al was het al even geleden. En leuk dat je de 'weetjes'met ons deelt.
    groetjes, Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dankjewel voor dat stukje taart... zo lekker, ik dacht ik ga je volgen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een weetjes over jou, sommige (nr.6 en 10 heel herkenbaar!
    nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!
    fijn weekend gewenst!
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. 12; Je hebt 2 geweldige leuke dochters!!

    Hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam