dinsdag 25 maart 2014

Je hebt bloesem...

...en je hebt bloesem.

Een heel klein rondje om het huis leverde me een paar mooie foto's van verschillende bloesemsoorten op... Kijk zelf maar even.

Op het stukje naar de brievenbus kwam ik deze tegen..






En om de hoek staat deze kleinbloemige Magnolia..



Voor ons huis vind je deze bomen, wat bloeien ze heerlijk..




Deze laatste is de bloesem die er hard aan zit te komen van onze Perenboom. Je kunt de kleur al een beetje zien... Als het nu maar niet meer gaat vriezen... 



Ik wens jullie een heerlijke dag vandaag,

Lieve groet,
Mirjam

p.s. de Klimhortensia krijgt een heleboel bloemen deze zomer...


34 opmerkingen:

  1. In één woord: geweldig! Ik zit te wachten tot onze boom uitkomt. Heb er al een paar takken afgeknipt om er binnen alvast van te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n kleine wandeling en dan zoveel zien: prachtig!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jaah heerlijk hé al die mooie bloesems bij mij loopt de pruimeboom al heel mooi uit.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héél mooi!
    Fijne avond en lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij bent met heel wat prachtige bloesems omringd Mirjam. Nog eens zo plezant om buiten te komen. Ook ik hoop en wens dat er nu geen vorst meer komt.
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En dat zomaar om je huis! Dan doe nog maar eens een rondje...Mooi hoor!
    Ik zie bij jou al blaadjes aan de klimhortensia en zelfs dus bloemknopjes. Ik heb sinds vorig jaar twee stekjes staan, maar daar zit alleen nog maar een bladknopje aan. Toch maar eens ompotten dan...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi die verschillende bloesems in je buurt. Van de Japanse kers zie ik de eerste blaadjes al weer als een vloerkleed in de straten liggen.
    Geniet er maar van. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik doe snel een rondje mee, en dit is echt genieten!
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo he dat zijn vele soorten bloesems..
    Mooi om te zien en nog mooier dat ik er geen allergie van heb op deze manier..hahahaha..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat maak jij toch schitterende foto's. Echt geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige verzameling! Da's genieten tijdens zo'n wandelingetje.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi mirjam, wat is het toch genieten van jouw foto`s, en dat zo dicht bij je huis. ik zie bij ons ook mooie struiken in bloei, mijn vingers jeuken om foto`s te maken, maar helaas gaat dat nog niet, en daarom geniet ik dubbel van al de bloggers die zulke mooie foto`s laten zien. lieve groetjes, mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Mirjam,
    Wat een prachtige bomen rondom je huis!
    Dit is eigenlijk de mooiste tijd van de lente.
    Als alles weer uitkomt en de vele bloeiende bomen.
    Laten we er bewust van genieten!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig is de natuur nu met al die bloesembomen.
    Mooie foto's Mirjam, genieten.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat heb ik ook al gezien bij mijn klimhortensia...heel veel knoppen...dat wordt weer genieten over een paar weken.
    Wat bloeit er al veel zeg.
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat loopt alles al uit he.....
    Hier zit de klimhortensia ook vol knop.....
    Laten we inderdaad hopen dat het niet meer gaat vriezen......
    Fijne avond Mirjam
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. In een woord 'prachtig' Mirjam! Het lijkt wel alsof alles op het moment tegelijk in bloei staat :-)

    Fijne avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tja, met zo veel moois in bloei moet je wel vrolijk worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mijn klimhortensia zit ook vol met knop. K denk door de zachte winter. Ja op dit moment groeit er veel moois he?
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow, je zou rondjes blijven lopen! Prachtig allemaal, dit is genieten hoor.
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig is het!
    Het voorjaar is zo toch ook echt genieten hé?
    Je hebt er weer mooie foto's van gemaakt.
    Prettige avond,
    Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schitterend Mirjam, dit is op en top genieten!! De natuur is bij jou toch echt wel verder dan hier in het noorden, maar met het mooie weekend in het vooruitzicht zal het bij ons ook niet zo lang meer duren voor de magnolia bloeit:)

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige bloesems....ik kan er ieder jaar van genieten, langs de weg waar al die prachtige roze bomen staan....zelf heb ik geen boom in de tuin maar wel klimhortensia en ze is flink aan het groeien....het mag voor mij weer een paar graden warmer worden want vanmorgen had het weer gevroren...fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig! Zo mooi als je veel mooie natuur om je huis heen hebt. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het is toch wonderschoon, dat wanneer je even je deur uitstapt zoveel nieuw leven in de natuur ziet!
    Lieve groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat je op een klein rondje al weer voor moois tegenkomt, helemaal in lentesfeer, prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ja Mirjam.....jij hebt bloesem...en wij hadden bloesem...
    want de gemeente dacht daar anders over,vorige week kwamen ze met groot materieel de straat in rijden en binnen het uur waren alle wilde peer bomen vol bloesem uit onze straat verdwenen omdat ze ergens in het najaar het riool gaan vervangen.Dit zelfde tafereel maakten we ruim 30 jaar geleden ook al mee toen ze de dikke esdoorn bomen uit het straatbeeld haalden omdat ze te breed wortelden in de grond, een ervan stond pal voor onze voortuin en in de zomer hadden we veel schaduw van zijn grote bladerenkruin.Een troost.....ze beloven dat er andere bomen voor terug komen.
    Dus geniet ik maar van jou prachtige bloesem rondom het huis.
    Zat vanmiddag nog op website van de Betuwe om een kijkje te nemen hoe het daar met de bloesem staat,de professionele fruittelers spreken al van de vroegste bloei ooit.De appelbloesem ontwikkelt zich heel snel, ze noemen dit het ''muizenoorstadium'' omdat de blaadjes nog licht gevouwen zijn en rechtop staan.
    Tja.....en dan plotseling laat de lente zich weer van een andere kant zien met nachtvorst, dus is het nevelen in de fruitboomgaarden of vuurkorven aan om de bloesem te beschermen.

    Fijne avond en lieve groet!!!
    Ger





    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat heb je prachtige bloesem bij jouw huis!! Geniet ervan! Wij denken ook na over een perenboom voor in onze nieuwe tuin...

    Fijne avond
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh....die bloesems.....en de magnolia.......is dit niet prachtig! Wonderschoon is de natuur!
    Straks heel veel bloemen in de klimhortensia...........top!

    Prachtige lente post!

    Fijne avond

    LIefs

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig, dat is nou lente..Wij hebben gisteren nog een klimhortensia gepoot ik ben benieuwd hoe die het gaat doen.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een prachtige foto's! Heb je heel mooi gefotografeerd! Echt genieten. Heb alweer helemaal zin in de lente!

    Geniet van je dag!
    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtige route naar de brievenbus.
    Je zou vergeten om de post uit de bus te halen bij het zien van al dit moois.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hai Mirjam, bedankt voor je reactie op mijn blog.
    Ik zie jouw profielfoto wel vaker voorbij komen in reacties op andere blogs, maar wist niet dat je ook een blog hebt.
    Wat maak je mooie foto's (kan ik nog wat van leren hihi)
    Ik heb me bij je aangemeld als volger hoor, leuk!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam