vrijdag 7 maart 2014

Veldje vol...

...krokussen.

Om de hoek is een heel veld vol krokussen te vinden. Een goeie week geleden zag je nog niets, maar deze week is het net een blauw tapijtje... Ik kan daar zo van genieten. Zeker als de zon er even op staat en de krokussen lekker opengaan...









Wat hebben we een prachtig weer gehad hè, de laatste dagen? En dat blijft nog even zo ook, hoe heerlijk is dat...?
Wij hebben de dagen goed benut door ons kippenhok weer helemaal in orde te maken. Nieuw zand er in... nieuw voerbakje gekocht... nu nog kippen.
We gaan morgenochtend ergens kijken of er een paar bij zitten die wij mee naar huis willen nemen. Twee stuks gaan het worden denk ik... Afijn, wordt vervolgd...

Ik wens jullie allemaal een heerlijk weekend toe, wij gaan nog een paar uurtjes van de winter proeven zondag...

Lieve groet,
Mirjam

28 opmerkingen:

  1. Prachtig de krokussen zo mooi bij elkaar in de kleuren paarse en wit! Super. Nog bedankt voor je leuke reactie. Ik ben benieuwd naar jou kippetjes..echt heel leuk, iedere dag een vers eitje, mjammie! Geniet ervan.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh geweldig...kippen!!!Lijkt me ook zo leuk!!Zie ze vast nog wel s voorbijkomen in je posten
    Fijn weekend,liefs Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hè? Je ziet ze overal verschijnen, de krokussen. Zelfs op de meest lelijke industrieterreinen heb je toefjes geel en paars en wit.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een wonder van de natuur he?!
    Hier zie je ook velden vol krokussen......
    Oh wat leuk kippen......lijkt mij ook zo leuk......denk alleen dat mijn buren er niet blij mee zullen zijn.....
    We zien nog wel een post verschijnen over de kippetjes.....
    Zondag prachtig weer dus dan duik ik lekker de tuin in....
    Fijn weekend Mirjam...
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier in het dorp zie je ook velden of rijen vol krokussen, wat staat dat vrolijk hè?! Gezien mijn liefde voor eieren zouden een paar kippen hier ook wel goed passen. Als we er de ruimte voor hadden (lees in een klein boerderijtje woonden) dan wist ik het wel. Succes met jullie zoektocht.

    Ik wens je een fijn weekend, Mirjam! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier zie je ze ook al, veldjes vol...ik vind het wel vroeg...maar geeft niets, ik geniet ervan.
    Fijn zonnig Weekend Mirjam.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou inderdaad Mirjam, viel mij van de week ook al op, al die paarse en witte bloemetjes bij ons in de buurt... Ineens is het er! Geeft vooral met dit weer een heerlijk lentegevoel.

    Fijn weekend!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! En zo dicht bij huis, kan je er elke dag van genieten!
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige crocussendeken, Mirjam. Ik zie het om mij heen ook en het is echt genieten. Alleen al omdat er zoveel kleur komt.
    Nu moet ik even nadenken over jullie kippenhok. Jullie hadden toch al kippen, of worden dit de eersten?
    Wens je een mooi zonnig weekend!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk krokusveld heb jij om de hoek, daar kun je naar blijven kijken.Ben benieuwd met wat voor kippen je thuis komt, succes met het zoeken.
    Een heel fijn weekend!
    groet,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echte lenteplaatjes Mirjam! Maarre.. die kippen.. waren de vorige niet winterhard???

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie plaatjes met je nieuwe lens! Succes met de kippenaankoop.
    Fijn weekend, lekker genieten van het lenteweer.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi veldje zo met die crocussen. Hier zie je hele bermen met gele narcissen, ook al zo mooi. Geniet van dit moois en van dit prachtige lenteweer.
    Liefs en fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijke bloemen! Wat leuk dat je dit kortbij je thuis kan bewonderen..

    Fijn weekend en genieten!
    Liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat mooi die krokussen, mijn ouders wonen in een flat en daar staan perkjes voor de flat met bomen erin en daar heeft mijn vader krokusjes in gepland. Daar kan hij zo van genieten. Ben benieuwd naar de kippies. Moest wel lachen om Corine met de winterharde kippen. Fijn weekend.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk zo'n fleurig lente plantsoen en als ik het goed zie hebben de krokussen gezelschap van meizoentjes.
    Zal morgen eens opletten wanneer ik boodschappen ga of de hyacintjes al in bloei staan in de laan bij ons om de hoek,ook altijd zo'n vrolijk gezicht voor de automobilisten die uit het zuiden de stad binnen komen en zeker wanneer de fontein het weer doet.

    Gezellig straks wat gekakel uit het kippenhok en vers eitje!!!

    Geniet van het zonnige weekeind!!
    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi...ja je ziet overal dat de lente komt heerlijk.....liefs van mij...x !...fijn weekend !!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig veldje met krokussen...ik zie ze hier ook overal en het geeft een lentegevoel.....fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb hetzelfde uitzicht vanuit mijn raam. Echt genieten hoor. Dus je hoopt van daag of morgen je eigen eitjes te rapen. Leuk hoor. Ik wens je een fijn weekend, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, bij jou ook al zoveel mooie krokussen in het veld!
    Hier gooien ze alles vol met narcissen, nog heel even en alle bermen zien weer geel.
    Fijn weekend en groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Mirjam, ja wat een fijn weer hé de laatste dagen, hebben we niet zoveel
    aanpassingsproblemen daarvoor, héérlijk de zon, wat warmere temperaturen,
    en vooral het weekend er nog eens bij….dat wordt genieten…prachtig het krokussen-tapijt…..mooi zicht ...
    Geniet van het zonnetje dit weekend,
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh Mirjam,wat een beauty's zijn ze he ??
    Dat is echt genieten...mooie kleurtjes...
    Ik zie her en der hier ook witte soort van krokusjes,,,heel apart..
    Hier gisteren door manlief (oeps mag nog 3 weken niks doen) de tuin schoongespoten met de hogedrukreiniger,nu straks de bende schoonvegen,ramen wassen en de stoelen enzo weer neerzetten..
    Maar nu eerst op naar voetbal van mijn jongste..geniet van je dag..
    Lieve groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie zo'n veld met krokusjes.
    Kan er el jaar weer ontzettend van genieten.
    Ben heel benieuwd naar je kippen.

    fijn weekend.
    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het ziet er heel gezellig uit zo. Ook in mijn eigen tuin kan ik er van genieten, zij het wat minder, heel wat minder...Dus jij bent op kippenjacht gegaan, leuk! En ik denk dat jij morgen gaat schaatsen? Lekker met het zonnetje, alhoewel het ijs bijna onder je schaatsen vandaan smelt als het zo warm wordt!
    Hoe dan ook, veel plezier!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zitten de kippen al in hun nieuwe verblijf Mirjam? Leuk lijkt me dat hoor, heerlijk dat getok in je tuin.
    Wat mooi zijn die Krokussen, heerlijk om al die veldjes ineens te zien verkleuren, het is volop Lente hoor.

    Lieve groetjes en een fijn weekend nog, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Allereerst wil ik je eens persoonlijk bedanken voor je altijd hartelijke en warme reacties op mijn blog en FB pagina, echt heel lief ;)

    Ja heerlijk hè Mirjam, die krokussen :) en gewoon voor iedereen...om allemaal van te genieten.
    Ik vind het zo heerlijk dit weekend met dat zonnetje erbij...ook al zijn we nog druk met schilderen en heb ik weekenddienst, we pikken wel onze momentjes :)
    Succes met de nieuwe kippen.

    Fijne zon(nige)dag, lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam