zondag 22 oktober 2017

Volendam - Marken

Ergens eind juli van dit jaar gingen Ben en ik weer een dagje op pad met mijn vader en moeder.
We proberen dit elke zomer te doen, vorig jaar gingen we nog naar het Zuiderzeemuseum en dit jaar gingen we dus naar Volendam en Marken.

We begonnen in Volendam, met een lekker kopje koffie en een appeltaartje.




We hebben er nog wat rond gelopen en ook het kaasmuseum bezocht. Dat was echt een heel leuk museum, niet te groot, maar juist goed te doen ook voor mijn ouders




We namen toen de boot naar Marken, een korte oversteek, van nog geen half uurtje. Lekker buiten op het dek met de haren in de wind




In Marken was het juist tijd voor de lunch en daarvoor gingen we op een lekker terrasje zitten.


We liepen ook Marken door, zo goed en zo kwaad als het ging, want mijn ouders zijn inmiddels 82 en 81 en niet meer zo heel goed te been. Maar het ging prima.





We bekeken ook nog het Marker Museum. Daar keken we echt onze ogen uit. We bekeken een filmpje met heel oude beelden, nog van voor de dijk er was...
En verder was er veel huisraad, kleding en schilderijen te bezichtigen. Echt een juweel van een museumpje. Een aanrader voor als je een keer in Marken bent.




Na nog een klein beetje gewandeld te hebben genoten we nog van een ijsje en namen toen de boot weer terug naar Volendam, om vandaar met de auto weer terug naar huis te gaan.


Ik maakte onlangs voor mijn ouders (en lekker ook voor mezelf) weer een fotoboekje, zodat ze nog eens na kunnen genieten van deze mooie dag.


Volgend jaar gaan we weer naar een andere bestemming.

Fijne zondag,
liefs,
Mirjam

17 opmerkingen:

  1. Met Volendam heb ik niet zo veel. Niks eigenlijk. Maar Marken vind ik heel erg mooi. Helemaal buiten het toeristenseizoen. Ik ben er kortgeleden nog geweest en heb er van genoten.
    Wat mooi om dat met je ouders te kunnen doen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's weer! Heet ziet eruit als een geweldige dag. Het lijkt mij nog steeds een keer leuk om daar naar toe te gaan Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig om nog met je ouders te kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dat jullie nog een dagje op stap kunnen gaan met jouw ouders.Een gezellig dagje met elkaar en het weer werkte ook mee.
    Gezellige zondag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was weer een fijne dag met je ouders, samen als toeristen in Volendam en Marken. Wat heeft ons landje toch veel moois te bieden.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wandel af en toe op Marken. Het blijft er prachtig, gezien ook weer op jouw foto's. In het museum ben ik nog nooit geweest. Dat moet ik dus toch maar eens gaan doen. Dank voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat grappig om dit met je ouders te doen.....ik wou dat...sjuchtttt....mooie foto's can een fantastische dag ....liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om te zien dat je het bloggen weer hebt opgepakt!!
    Zalig om ieder jaar zo'n uitstap met je ouders te organiseren. Jullie hadden een mooie bestemming gekozen. Zoveel te zien op één dag. Je hebt echt schitterende foto's van je ouders gemaakt. Het fotoboekje ziet er ook prachtig uit. Héél lief van je!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi!! En lief!! En bijzonder om dit met je ouders te kunnen beleven :) Ik vind je foto's prachtig, Marken staat al héél lang op mijn lijstje. Helaas kwam het er deze zomer niet van, ondanks het feit dat ik al data geprikt had. Nu toch een beetje meebeleven met jullie, fijn! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk! Ik heb dit een paar jaar terug eens met een vriendin gedaan; je hebt écht het gevoel dat je in het buitenland bent. Zó leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superleuk en wat lijk jij op je moeder!! Mooi blogje! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige plaatjes en zo fijn dat je dit nog met je ouders kunt doen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk! Het ziet er uit als een sfeervolle dag.

    Fijn dag!
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn Marken en Volendam toch leuke plaatsjes. En wat fijn dat je ouders dit nog kunnen doen. (Je hebt me trouwens aangestoken met het huisjesvirus van Maria, zwaar verliefd ben ik. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal binnenkort eens een blogje schrijven over Mariashuisjes
      xx

      Verwijderen
  15. Geweldig om dat nog met je ouders te kunnen doen. Wat zien ze er nog goed uit. Marken is ontzettend leuk, wij waren er nog in het vroege voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk idee om ieder jaar iets samen te doen! Geweldig ook dat je ouders op deze hoge leeftijd nog gezellig een dagje mee kunnen. Ziet er erg gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam