woensdag 15 juni 2016

Kippenloop

Afgelopen zaterdag liep ik de Kippenloop, een sponsorloop waarvan de opbrengst geheel ten goede komt van het KWF en van Kika. Samen met Agnes en Henk, mijn oude vierdaagse-maatjes, liep ik de 25 km. Ik had al een tijd niet meer een langere afstand gelopen en hoewel ik me had voorgenomen om een beetje te trainen, was dat er niet echt van gekomen.

Mijn schoenen waren er helemaal klaar voor



Om 7 uur verzamelden we bij Agnes voor een kopje koffie en vandaar reden we naar Katwijk. We startten om vijf oor 8, terwijl de regen zachtjes neerdaalde







Het was vloed dus het 'harde' strand stond onder water.




Onderweg kregen we verschillende malen iets aangeboden, krentenbollen, appels, flesjes drinken, kippensoep, noem maar op, wat was dat goed verzorgd zeg






 En bij de op een na laatste stop kregen we zelfs gebraden kippenpootjes




Het was een heel mooie tocht. Er deden 6000 deelnemers mee, het maximale aantal, en er is € 260.000,00 bij elkaar gewandeld. Alles voor Kika en het KWF. Een mooie gedachte dat ik daar mijn deel aan heb bijgedragen.

Je snapt dat ik de volgende dag geen zondagochtendwandeling deed, mijn voeten hadden wel wat rust verdiend...

Fijne woensdag,
liefs,
Mirjam

31 opmerkingen:

  1. Prachtig initiatief... jammer dat het weer niet zo echt meezat? En heb jij helemaal 42km gewandeld? Hoedje af hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh nee, wij gingen voor de 25 km. Dat is echt mijn limiet tegenwoordig.
      Ik zal het er nog even bij zetten.
      Liefs,
      Mirjam

      Verwijderen
  2. Wat een mooi initiatief. Zonde van de regen.
    Liefs,
    Jeanny.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En wat voor afstand heb je afgelegd? Je hebt helemaal de kibbeling op t einde gemist, maar begreep dat het daar ook erg druk was. Ik vind je foto's heerlijk, lekker herkenbaar voor mij als ex-wandelaar. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de 25 km gelopen. Dat is echt mijn limiet hoor tegenwoordig. En die kibbeling, ja, veel te druk en we waren moe dus we wilden wel naar huis.
      Liefs,
      Mirjam

      Verwijderen
  4. Super. Je bent een kanjer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt heel goed en idd een mooi doel! Wel een flinke afstand zeg..maar zo met elkaar heeft dat ook iets heel moois. Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij hebt je weer ingezet voor goed doel Mirjam.
    Het was een hele tippel, maar wanneer je al die enthousiaste lopers en verzorgers ziet die jullie in de watten leggen en het aanzienlijke bedrag wat jullie samen bijeen brachten is het een fantastische dag geworden.
    Ik liep ook ruim 25 jaar voor KWF zullen alles bij elkaar ook heel wat kilometers geweest zijn maar niet in een dag.

    Fijne dag en lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super dat je zo'n afstand loopt voor een goed doel...mooie route volgens mijn ook.
    Fijne dag nog.

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed hé, een gezonde wandeling en je doet ook nog iets goeds voor Kika en KWF. Ook al zullen het heel wat kilometers geweest zijn, met onderweg een kippenpootje erbij ben je het goed doorgekomen. Supergoed!
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een goed initiatief! Maar wat een naam, haha. Dacht dat de opbrengst naar stichting Red een legkip ging :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Top van je! Dan loop je die 25 km ook nog met een goed gevoel, als daar een goed doel aan is gekoppeld. Oké, je krijgt blaren en bent ontzettend moe, maar de mensen waar jullie voor lopen hebben het stukken zwaarder... Alleen die naam...Misschien omdat jullie daarna massaal op de bank 'ploffen'...hihi...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi initiatief, en goed dat je hebt mee gedaan.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super dat je dit gedaan hebt. Echt zonde van het weer, maar wat is er een geweldig mooi bedrag opgehaald!
    Fijne dag.

    Liefs,
    Mirjam
    ByMir

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig, echt top en voor een heel goed doel. Mijn buurvrouw heeft de Kika loop in Utrecht gelopen en ook gehaald. Geweldige vrouwen.

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mirjam, je bent een kei. Jammer dat ik niet in Nederland was, anders had ik hem meegelopen. Goed initiatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een mooi initiatief en goed dat je daar ook aan hebt bijgedragen. Ik heb privé de nodige maandelijkse giften moeten schrappen, maar Kika en de Cliniclowns heb ik aangehouden...dat zijn doelen die ik niet graag los wil laten.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goed gedaan! Ik moest even omschakelen ik dacht in eerste instantie te lezen, kringloop. ;-)) Tja waar het hard vol van is! ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ontzettend knap en goed! Mooi dat er zoveel kippenlopers waren voor dit goede doel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zohee, 25 km, dat is een aardige afstand. Ik houd ook van wandelen maar ik houd niet erg van georganiseerde tochten. Een vierdaagse is niet aan mij besteedt. Maar voor een goed doel maak ik weleens een uitzondering. Dat is natuurlijk fantastisch!
    Hardlopen vind ik ook fijn, het liefst in m'n eentje of met z'n tweetjes ergens héél rustig.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow Mirjam, 25 km gewandeld!! Daar doe ik mijn petje voor af. Wat knap dat jij dat hebt gedaan. En wat fijn dat je er ook nog eens een goed doel mee gesteund hebt. Prachtig!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Héél goed zeg, wat een mooi initiatief. Daar zullen KIKA en het KWF blij mee zijn. Petje af voor jou maar ook voor alle vrijwilligers.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat knap, 25 km! Ik doe het je niet na haha. Ondanks de regen ziet het er toch heel gezellig en mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie tocht! Een dag voor de kippenren nodigde iemand mij uit om mee te doen. maar dat was te kort dag. Misschien volgend jaar? Arie is dan met pensioen en we denken dat er dan van alles kan wat nu niet kan. Gr. Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jammer van de regen maar het was toch druk zo te zien! En een aardige wandeling door het rulle zand maar jullie werden goed verzorgd onderweg, ziet er goed uit. Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat hadden jouw voetjes echt wel verdiend , super prestatie , Mirjam !
    Mooi bedrag dat jullie bij elkaar gewandeld hebben .
    Fijn weekend .
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Petje af voor jou! IK zou het niet kunnen hoor: een hele prestatie!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super gedaan, het is toch weer een hele afstand, zeker als je er niet zo voor hebt getraind. Maar het was voor mooie goede doelen, fijn dat er zoveel geld is opgehaald hiervoor!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam