zaterdag 18 juni 2016

Pioenrozen

Ik denk dat we allemaal wel één of meer bossen pioenrozen in huis gehad hebben, de laatste tijd.
Zo jammer dat de tijd voor de Hollandse Pioenen al weer bijna voorbij is. Volgens mijn bloemist komen de pioenen die nu nog in de winkels staan uit Frankrijk. Dat maakt ze niet minder mooi natuurlijk.

Ik kocht een paar weken geleden een bos roze pioenrozen 





Langzaam openden de bloemen zich en werden ze steeds lichter van kleur





Ze werden echt enorm, en bijna wit


Een prachtige bloem met een groot hart


Ze hebben echt anderhalve week mooi staan wezen, wat heb ik daar lang plezier van gehad

Ik wens jullie een heerlijk weekend,
Wij vieren vandaag de verjaardagen van mijn ouders, mijn moeder werd twee weken geleden 80 en mijn vader is vandaag 81 geworden.

En aansluitend neem ik even een pauze, we gaan even heerlijk op vakantie, in de nieuwe maand ben ik weer terug,
liefs,
Mirjam

39 opmerkingen:

  1. Prachtige bloemen. Proficiat met je beide ouders en geniet van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je ouders en ik hoop dat zij nog heel lang bij jullie mogen zijn in goede gezondheid.
    Prachtig zijn je pioenrozen -ik heb ze in de tuin staan.
    Fijne vakantie met mooi weer.
    Goed weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig hé die Pioenrozen... ik koop ze nu ook al een tijdje... zo mooi als boeket. Geniet van een fijne feestdag vandaag (felicitatie aan de mama en papa!) en daarna een hele deugddoende vakantie. Wij moeten nog heel even wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk hè, die pioenrozen. Jammer dat ze er maar zo kort zijn. Je hebt er prachtige foto's van gemaakt.
    Geniet van de feestdag en je welverdiende vakantie
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig zijn pioenrozen....met bewondering sta ik ernaar te kijken...probeer de blaadjes te tellen...dat lukt niet...maar als je bedenkt hoe klein het knopje is, en er van die enorme bloemen uitkomen...jammer dat ze maar een korte periode te koop zijn....dat maakt ze ook zo bijzonder denk ik.
    Gefeliciteerd met je ouders...een fijne dag gewenst.
    Een hele fijne vakantie Mirjam....geniet ervan.

    Fijn Weekend,
    Inge...my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige pioenrozen. Heel erg mooi zeg! Gefeliciteerd met je ouders en een hele fijne vakantie. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Mirjam,
    Ja, die pioenrozen kunnen bijna iedereen bekoren. Mijn donkerroze zijn bij de buien van deze week platgeregend. Jammer, maar de tijd is inderdaad bijna voorbij.
    Ik heb ook nog een struik met lichtroze, maar die staan in de schaduw van een boom en bloeien nog niet.
    Van harte met de jarigen! Je zult wel heel dankbaar zijn dat je dat samen kunt vieren. Een heel fijne vakantie gewenst.
    Lieve groet
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijne feestdag vandaag! Zet je ouders maar eens goed in de bloemetjes! En daarna heerlijk genieten van een deugddoende vakantie.
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig je pioenen, en gezellige verjaardag met je ouders. En dan geniet van je vakantie, groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig die pioenen! Geniet van je vakantie. Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig staan de pioenen bij jou jou Mirjam en wat heb je er lang van kunnen genieten.
    Ik zag ze vorige week in Drenthe overal op het veld en in kraampjes langs de weg te koop staan.
    Hier thuis hebben ze nog niet gestaan en de reden waarom niet is dat er al ruim 3 weken een fontein aan orchideeën in de vaas staan die zoonlief mee bracht uit Thailand.
    En als ik ergens een hekel aan heb is het op meerdere plekken in huis verschillende soorten bloemen.
    Een ander verhaal is gemengd boeket in een vaas,pot of kan.
    Jij gaat een gezellig en feestelijk weekeind tegemoet met jarige ouders, van harte gefeliciteerd!!!
    En ik wens jullie een fantastische vakantie!
    Kan me nu al verheugen op de foto's die straks gaan komen.

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn ze prachtig, die van mij zijn nu ook uitgebloeid, we hebben er lang van kunnen genieten!
    Gefeliciteerd met je ouders en een hele fijne dag!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Proficiat voor je ouders ,mooie fotos van de bloemen en fijne vakantie Mirjam
    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zouden er mensen zijn die niet van pioenen houden? Gefeliciteerd en een fijne vakantie, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk die pioenrozen, ik ben er ook dol op. Gek genoeg ben ik er nog nooit toegekomen om er een blog over te maken, heb ze wel in de tuin.
    Gefeliciteerd met je ouders en wens jullie een heerlijke vakantie!
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is ieder jaar weer een feestje om de pioenen te zien bloeien, zo mooi!! Bij ons in de tuin doen ze het dit jaar niet zo goed, we hebben helaas maar 2 bloemen.. te weinig om er een vaas mee te vullen.. dus toch maar wat uit de winkel gehaald.
    Gefeliciteerd met je ouders Mirjam en ook hier wens ik je een hele fijne vakantie, lekker genieten!!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van harte gefeliciteerd met je ouders, Mirjam en ik wens je een fijne vakantie, geniet er lekker van,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jouw pioenen zijn echt schitterend en zo mooi gefotografeerd. Ik wens jullie een hele fijne dag vandaag en voor je vader van harte gefeliciteerd. Fijn weekend ...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, altijd heerlijk genieten van pioenen! Ze luiden altijd de zomer in. Gefeliciteerd met je verjaardagen van je ouders, wat bijzonder dat ze zo'n hoge leeftijd bereikt hebben. Ik wens jullie bij deze een heerlijke vakantie toe, hopelijk met mooi weer en bijzondere avonturen ;o) Have FUN!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige bloemen zijn het! Wij hebben al verschillende bossen op de vaas gehad. Gefeliciteerd nog met beide ouders en geniet lekker van je vakantie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het zijn inderdaad hele mooie bloemen, jammer dat we ze niet het hele jaar door kunnen kopen. Wat hebben je ouders een mooie leeftijd bereikt, ik hoop dat jullie nog lang van elkaar kunnen blijven genieten! En uiteraard wens ik jullie ook een hele fijne vakantie toe...lekker ontspannen en de accu weer opladen.

    Veel liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige bloemen! Je hebt er niet veel nodig om een vaasje mooi te vullen.
    Geniet van jouw vakantie Myriam. Fijn dat je ook jouw ouders eerst nog 'in de bloemetjes' hebt kunnen zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mijn lievelingsbloemen! Ik vind ze prachtig, heb zelf ook een mooie bos staan :-) Gefelicteerd met je ouders en een heel fijne vakantie gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi zijn ze he..!.....ben er gek op...fijne zondag liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Iedereen heeft ze in huis gehaald , ze zijn dan ook prachtig !
    Fijne vakantie Mirjam , geniet ervan !
    En voor vandaag , een leuk feestje .
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige bloemen, al hebben ze hier in de tuin een flinke klap gehad door alle regen.
    Fijn zeg, dat je de verjaardag van je ouders nog mag vieren!
    Geniet er maar heel erg van.
    Fijne vakantie daarna , heel veel plezier.
    Groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi he.. die pioenrozen. Ik had ze ook gekocht, ik kreeg van de bloemist het advies om ze aan de onderkant van de knop te "masseren", zodat ze mooi open zouden gaan.. maar helaas, ze bleven dicht. Bij jou zijn ze erg mooi!
    Groet, leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. De bloemen die je dan bij de bloemist koopt zijn vaak wel veel beter dan bij de supermarkt. Ik heb er hier ook gehad van de supermarkt, en ze komen niet open of zijn snel weg.
    Deze waren mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi altijd hè, die pioenen!
    Van harte gefeliciteerd met je beide ouders en vast een hele fijne vakantie, geniet ervan!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het zijn super mooie bloemen! Gefeliciteerd nog met je ouders en ga lekker genieten van je vakantie, tot later!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtige pioenen..zo mooi altijd weer! Fijne tijd en vakantie toegewenst! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat zijn wij blogdames allemaal gek op pioenen he? Gefeliciteerd nog en een hele fijne vakantie. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ja hoor, ook hier hebben ze op tafel gestaan. Maar wat waren ze al snel weer weg! Nee.. dan toch maar een iets steviger bloempje. Of misschien volgend jaar op het balkon? Kan ik ze altijd nog zelf knippen.. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtig zijn ze en altijd net even anders. Gefeliciteerd en een hele fijne vakantie! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Pioenen zijn prachtige bloemen.
    Van harte gefeliciteerd nog met je ouders. En een hele fijne vakantie gewenst!
    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Terwijl ik nog geniet van je prachtige pioenrozen zijn jullie natuurlijk al heerlijk op vakantie. Geniet ervan en tot volgende maand!
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat zijn ze mooi je pioenrozen. Bij mij willen ze maar niet open gaan, begrijp het niet? Fijne verjaardag voor je ouders, wat fijn dat je ze nog allebei hebt! En een fijne vakantiemaand!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooi hoe deze zo mooi verkleuren van pink naar bijna wit, heel mooi op foto gezet!
    Veel plezier op vakantie! Zie de prachtigste foto's al langskomen op IG...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Proficiat voor je ouders, prachtige bloemen .
    Fij weekend

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam