maandag 6 juni 2016

Workshop

Een aantal weken geleden zag ik bij Monica, van het blog Het Moonhuis dat zij workshops ging geven bij Carte Colori. Nu had ik bij Monica al lang geleden gelezen dat zij haar huis zo ongeveer helemaal had geschilderd met kalkverf van Carte Colori en ik ben dit steeds mooier en mooier gaan vinden. Ook bij andere bloggers las en zag ik hierover.

Maar dan komt het dilemma; stel dat ik die kalkverf koop en het verkeerd opbreng, dan is het geen gezicht. Ik had Ben ook al heel wat voorbeelden laten zien en hij vindt het ook mooi, dus die hoef ik niet meer te overtuigen. Blijft het schilderen over... maar hoe dit te doen.

Dan komt zo'n workshop natuurlijk als geroepen. Ik ga me op en vorige week dinsdag was het zover. Ik reed naar Culemborg en ontmoette Monica, dit was sowieso al heel erg leuk, en Meta, de eigenaresse van het bedrijf. 




Een groepje van 7 dames deed mee aan de workshop en na een eerste kennismaak rondje begon Monica het een en ander uit te leggen over het gebruik van de verf. 
En later op de dag mochten we ook nog zelf aan de slag met de verf op een stukje muur, zodat je zelf kon ervaren hoe heerlijk het werkt met dit materiaal



 

Maar de uitleg en het zelf even werken met deze prachtige verf, was niet het enige dat deze workshop te bieden had. We maakten ook nog een paar heel leuke dingen die we mee naar huis mochten nemen.

Een heuse ammoniet (hoe we die maakten verklap ik niet, want dat zou niet zo leuk zijn voor die dames die nog aan de workshop gaan deelnemen).

En twee heel mooie schaaltjes, de buitenkant beschilderden we met een matte kalkverf en de binnenkant met een metalic verf.







We kregen ook nog een heerlijke lunch aangeboden



(sorry, niet zo'n goede foto)


En we mochten nog een kijkje nemen in de keuken van het bedrijf, waar we een uitleg kregen over hoe de verf tot stand komt



Het was echt een heerlijke, gezellige dag en ik heb er veel van opgestoken. Ik wil Monica en Meta van harte bedanken voor alles.

Ik wens jullie een heel fijne nieuwe week,
liefs,
Mirjam

22 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige en leuke workshop heb je bijgewoond, Mirjam!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah daar komen je mooie schaaltjes vandaan! Lijkt me heel leuk om doen. Kan je met een gerust hart thuis aan de slag... krijgen we daar de voor en na ook nog van te zien? Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi schaaltje heb je gemaakt! Het plezier straalt weer van je blog af. Ben benieuwd wat voor kleur je je huis gaat verven Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk. 't Is dat ik niks te schilderen heb, maar anders...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me inderdaad heel gezellig, zo'n workshop. Dus nu zelf aan de slag! Och, het is eigenlijk niet eens zo heel moeilijk. De uitstraling van kalkverf is hoe dan ook mooi. Het pakt eigenlijk altijd goed uit. Hoewel ik zelf niet zo gecharmeerd ben van het in strepen van boven naar beneden aanbrengen. Kris kras door elkaar vind ik het mooist.
    Succes met kleur kiezen.
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je de workshop hebt gedaan!
    Als je thuis aan de slag gaat willen we ook een uitgebreid verslag.
    Je schaaltjes zijn erg leuk geworden, veel plezier er mee.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh dat is mooi zeg...waarom ken ik dat nog niet? ;) Is het net zoiets als Annie Sloan maar dan voor muren? Net zo makkelijk? Leuke workshop en mooie schaaltjes!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dus nu ga je zelf aan de slag met deze verf. De schaaltjes zijn prachtig geworden.
    Succes met het verven.
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat je er zo van genoten hebt! Daarnaast was het ook nog eens heel leerzaam. Ik vind het nu ook veel minder eng om er mee te beginnen, ik had bijvoorbeeld ook niet echt een idee in hoeverre de verf verdund moest worden. Door het zelf te zien en er mee aan de slag te gaan raakt het wel vertrouwd. Ik vind de schaaltjes ook super leuk! Ja...deze workshop is echt een aanrader, Monica doet het ook super leuk hè!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldig leuke workshop zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze workshop is echt een succes, als ik al die verhalen lees. En je maakt ook nog eens leuke dingen, zoals die schaaltjes, die zijn supermooi geworden.
    Ben benieuwd welke kleur je kiest als je thuis zelf aan de slag gaat...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ontzettend leuk, zo'n workshop, Mirjam. Ik heb het in het verleden ook wel gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er allemaal erg gezellig uit hoor, en ja als je deze verf op je wanden wil hebben is het wel handig als je weet hoe het dan werkt. Prachtig dat dat op deze dan dus mogelijk word gemaakt. Nu nog bij je thuis aan de gang. Suc6 groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit lijkt me een TOP-workshop om te volgen. De kneepjes van de profs leren en dan thuis in de praktijk toepassen. Die schaaltjes zijn echt super mooi!! En zo'n verfatelier is natuurlijk een gedroomde locatie om prachtige foto's te schieten!
    Fijne week en groetjes van Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw wat een leuke blog weer, dat is echt leuk hoor om terug te lezen hoe mijn mede bloggers de workshop ervaren hebben. Ik vond het ontzettend leuk dat je erbij was, het was ook een gezellige groep vorige week. Bedankt voor de feedback, echt top!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een fijne workshop en super leuk dat je ook mocht zien hoe de verf tot stand komt. Dat geeft een extra dimensie aan zo'n dag. xx Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben misschien niet zo slim maar verven is toch verven? Ik vind het een prachtig resultaat maar ik zou denken, kwast erin en gaan! Maar dat is dus niet zo? XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ziet er goed uit allemaal en vast heel gezellig en leerzaam!
    Liefs en een fijne dag nog verder, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Mirjam, het ziet er gaaf uit en jou kennende blijft het niet hier bij. veel succes en lieve groetjes, mam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Vond de workshop erg leuk, leerzaam en gezellig. Was leuk je te ontmoeten Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam