donderdag 9 juni 2016

Zondagochtendwandeling

Ook deze zondag weer een mooie wandeling gemaakt. Ik reed al heel vroeg naar Leimuiden, zonder Ben want hij is weer aan het werk, zette mijn auto op een parkeerplaats en wandelde langs De Drecht (klik) Een aantal jaar geleden nam ik jullie ook al eens mee naar dit riviertje (klik), maar toen was het midden in de winter.

Nu was het er toch wel een heel stuk lekkerder om zo langs het water te wandelen. Alleen was er, vanwaar ik kwam een wegafzetting, dus ik liep een klein stukje om en wandelde vervolgens aan de andere kant van de Drecht.

Hoewel het jammer is dat je van deze kant slechts heel af een toe een blik op de rivier kunt werpen, was het echt van alles te zien onderweg.
Kijk maar even mee.




















Het was een heerlijke wandeling, waar ik toch wel zo'n 2 uurtjes mee zoet was.
En eenmaal thuis genoot ik van een lekker ontbijtje.



Ik wens jullie een heel fijne dag,
liefs,
Mirjam

21 opmerkingen:

  1. Prachtige wandeling in de mooie uitgestrekte Nederlandse natuur...Ik genoot ten volle mee... Ga jij echt eerst 2 uur wandelen en dan pas ontbijten... ik ging op slag van mijn stokje van de honger vrees ik! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had wel even een schaaltje yoghurt gegeten voor ik weg ging. En een kop koffie gedronken. Anders zou ik het ook niet redden hoor.
      Liefs, Mirjam

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt! En dat lekkere ontbijt maakt het helemaal een fijne dag natuurlijk Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super. Dank dat ik even mee mocht wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n ontbijt had je ook wel nodig na deze mooie wandeling.
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig weer. Zo'n ruimte daar! Leuk gezelschap ben je tegengekomen! En dat lekkere ontbijtje zal zeker gesmaakt hebben.
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke wandeling zo te zien! En wat leuk dat je zoveel dieren tegenkwam, vooral die schaapjes vind ik leuk! Mooie foto's zijn het geworden, fijn om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Héérlijk dat boerenleven :) Daar maak je me heel blij mee, echt genieten! Wist niet dat het daar zo mooi was trouwens, hihi! Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk Mirjam, bekende beelden voor mij. Ik heb de eerste vijf jaar van mijn huwelijk in Leimuiden gewoond en Mart is geboren en getogen aan de Drecht, vlakbij de brug die in het dorp ligt. Het huis van zijn ouders is pas afgebroken en er worden vier villa's op het terrein gebouwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is weer een prachtige wandeling geweest. Mooie foto's ook.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh prachtige omgeving Mirjam en dan die mooi kast met al die planten er in en omheen met bord TE KOOP dat vind ik zo leuk straatverkoop. Zelf heb ik ook altijd mijn jam aan de weg staan en soms ook wat planten. Ik maak altijd een vreugde dansje als ik dan weer iets heb verkocht. En je ontbijt ziet er ook heerlijk uit. Alvast een een fijn weekend groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat wandel jij altijd door prachtige streken.
    En zo fijn dat je ons daar van mee laat genieten.
    Mooie foto's weer.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een wandeling door zo'n landelijk gebied doet altijd goed. Er is onderweg dan zoveel moois te zien!

    Ik wens je een heerlijk weekend, Mirjam! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is dit een schitterende serie landelijke foto's Mirjam, ik heb er van genoten!
    Fijn weekend,
    Liefs, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Knap van je dat je dan toch op stap gaat zonder Ben. Haha, ik zou me dan nog eens omdraaien...en dit dus missen! Leuk om die schapen zo te zien en ze dan ook nog op de weg tegen te komen, hoe landelijk wil je het hebben? Tja, en je ontbijtje...Top!
    Fijn weekend!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een prachtige wandeling. jij bent altijd precies op het juiste moment om van die prachtige plaatjes te schieten lijkt wel. Weer enorm genoten van de foto's!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Mirjam, wat een fijne wandeling moet dat geweest zijn, en je hebt weer mooie foto`s gemaakt van deze landelijke omgeving. Bij deze foto`s zijn woorden overbodig. Nog een fijn weekend en lieve groetjes van mij, mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schapen op de weg en in het land, genietend van de rust en het zonnetje. En een flinke wandeling gemaakt. Nou, dan heb jij je ontbijtje echt wel verdiend!
    Liefs en een mooi weekend! Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat goed van je dat je ook in je eentje gaat. Schaapjes op de weg, het weiland de luchten, zo Nederlands! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Moet weer een heerlijke wandeling geweest zijn op de zondagmorgen,je prachtige landelijke foto's zijn daar de stille getuigen van.
    Kwam deze afgelopen week ook veel wandelaars en fietsers tegen in zeer landelijke omgeving waar men aan schapen geen gebrek heeft.
    Wij pakten het noodgedwongen iets anders aan en na een goed ontbijt vertrokken we met de auto wel te verstaan langs prachtige Brink en Esdorpen.
    Snap natuurlijk wel dat je tijdens uren lange wandelingen veel meer ziet waar je met de auto niet mag en kan komen, maar wij genoten op onze aangepaste manier met volle teugen.
    Heerlijk om er na jaar van ellende weer samen even tussen uit te zijn in andere omgeving.
    Zal er nog wel een blogpost over maken, maar nu eerst ''even'' bij lezen,kijken en reageren op blogposten waar ik de afgelopen week echt niet aan toe kwam.

    Fijn weekeind,Ger


    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heerlijk en wat is de omgeving daar toeh mooi. Echt genieten! van de veldbloemen zou ik de hele tuin wel vol willen hebben wat een kleurenpracht.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam