maandag 9 juli 2012

Cornwall

We gingen steeds verder naar het westen in Zuid-Engeland... wat een mooi landschap...



We kwamen via Mevagissey in Cornwall uit. Mevagissey is een klein vissersdorpje met een heel mooi haventje. Lekker klein dorpje waar je even heerlijk kunt rondwandelen.



In Cornwall bezochten we de oude tinmijnen. Een rondleiding door de tunnels was heel indrukwekkend. We zagen natuurlijk maar een heel klein stukje, maar stel je toch eens voor dat je voor je dagelijkse boterham een paar honderd meter onder de grond moet werken...


 

Nog veel ruïnes vind je hier, van de oude gebouwen waar de stoommachines in stonden, waarmee men via kabels de goederen naar boven haalde...

Ook Land's End hebben we bezocht. Het meest westelijke puntje van Engeland. Nog iets verder liggen de Scilly Isles, maar dit is dan nog het Engelse vasteland...



Onderweg terug naar Falmouth, waar we een hotel hadden, kwamen we langs de Engelse tegenhanger van het Franse Mont Saint-Michel, een oude abdij op een rots, genaamd St. Michael's Mount... Prachtig om van deze afstand te bekijken...


Na twee nachten in Cornwall trokken we wat meer naar het noorden, en deden ook Tintagel Castle aan. De ruïne van een oud kasteel waar volgens de legende King Arthur geboren zou zijn...



Heel wat klimwerk was hier nodig om alles te bekijken...

Nog verder gingen we en zo kwamen we bij Clovelly. Een heel oud dorpje dat echt tegen een helling aangeplakt lijkt. Auto's komen er niet en om aan het kiezelstrand te komen moesten we een paar flink steile weggetjes aflopen. Maar de moeite waard, want wat was dit ontzettend mooi...




Inmiddels waren we aan de noordkust van Devon aangekomen. Van hieruit ging het verder naar Somerset, maar daarover later meer, dan echt de laatste keer...

Ik wens iedereen een heel mooie nieuwe week,

Lieve groet,
Mirjam

32 opmerkingen:

  1. Met heel veel plezier reis ik virtueel met je mee, ik hou zo van Engeland, met zijn mooie geschiedenis en diversiteit, je raakt dit land wat mij betreft nooit beu.
    Ik geniet van al die prachtige uitzichten en droom een beetje terug in de geschiedenis, zucht, al die prachtige kastelen daar, het laat echt wel een indruk op je na hè, na zo een bezoek :))
    Fijne week, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag heb ik eens je hele reisverslag goed doorgenomen.. ik kan me helemaal voorstellen dat het geweldig was. Zelf heb ik meer met Frankrijk, maar in feite is zo'n toertocht een beetje hetzelfde ;)
    Ik zou alleen nooit of te nimmer de mijnen of de grotten ingaan.. ben toch (een beetje) claustrofobisch.
    Je hebt de sfeer van jullie Engelandtrip mooi vastgelegd!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ik krijg steeds meer het idee dat het feit dat ik nog niet in Engeland ben geweest toch wel een beetje een gemiste kans is. Gelukkig kan ik dat straks goedmaken. Misschien wel met Pino ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb weer ontzettend genoten van je verslag en de geweldige foto's. Er is zoveel moois in Engeland!
    Een heel fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een prachtige landschappen! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat mooi allemaal ,ik hou daar wel van
    Kheb genoten van je fotos ,ik zet m bij mn favos ,je weet het maar nooit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Mirjam, wat heb jij een mooi reisverslag gemaakt van jullie vakantie en wat zijn de foto's werkelijk verukkelijk.
    Jullie hebben wel een echte cultuur vakantie gehad.
    Het roept bij mij wel héél veel mooie herinneringen op hoor.Auto rijden in Engeland viel het een beetje mee, Ik vond het van wel maar de heggen langs de smalle wegen vonden wij soms lastig.Nog een fijne avond en een lieve groet..ELLY

    BeantwoordenVerwijderen
  8. What an interesting trip and the city look so different built och the rocks. Have a nice evening.

    Hugs
    Elna

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat neem je ons weer mee in een prachtig stukje Engeland. Het is echt zo'n toertocht in culturele sfeer. Worden in Cornwall ook niet heel veel van die Engelse series opgenomen. Het heeft natuurlijk een prachtige natuur.
    Fijne avond!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig.....genieten, genieten......
    Kan me voorstellen dat je van deze beelden nog lang kunt nagenieten....wat een pracht omgeving.

    Fijne avond

    LIefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's, ik heb genoten van je reis verslag!!
    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben weer even terug...je hebt bijna de route gedaan die wij een paar jaar geleden ook deden, prachtig is het...het landschap is zo mooi en authentiek..dat is puur genieten als ik naar je foto's kijk..
    Een heerlijke belevenis hoor Mirjam.


    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldige beelden.
    Ik ben de route aan het plannen, en denk ik dagen te kort ga komen. Hoe lang ben jij in Engeland geweest.

    Fijne avond
    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige foto's Mirjam! Ze brengen veel goede herinneringen naar boven. Wij zijn diverse malen op dezelfde plekjes geweest als jullie :-)! Hebben jullie The Lost Gardens of Henigan nog bezocht, bij Mevagissey? Wij vonden dat erg de moeite waard.

    Nog twee en een halve week en wij reizen ook af naar Engeland met het gezin. Ik ben al aan het aftellen :-)!

    Fijne week,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Mirjam,

    Ik zie dat ik een typefout heb gemaakt. Ik bedoel the lost gardens of Hellligan :-)!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijke geniet foto's ....zo mooi....bedankt voor het delen....liefs Ria....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is het weer genieten Mirjam...zulke prachtige foto's....jammer dat het bijna op zijn eind loopt....ik kan hier uren naar kijken....en ik ben een beetje hebberig als het om Engeland gaat!!!!
    Weer bedankt voor deze post & een fijne avond nog,
    Lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Mirjam,
    Wat een prachtige reis heb je gemaakt zeg! Leuk om zo mee te genieten.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een prachtige foto's weer die dorpjes aan het water die vissers dorpjes kan daar zo van genieten hahaha hoe zou dat nu kunnen ..... wat zou jij genoten hebben zeg .....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige vakantie heb je gehad! Schitterende foto's! Thanks for sharing!

    Fijne week nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heerlijke foto serie weer, Mirjam!!

    De foto van ruïne met rondom blauwe lucht en water.....een PLAATJE!!!

    Franse Mont Saint-Michel waren wij wel al eens en dat vond ik op afstand van 10 kilometer het fraaiste om te zien.

    Wat zal je nog vaak terug denken aan deze fijne vakantietijd waarin jullie zoveel bezienswaardigheden aandeden.

    Ik kan nog weken met veel genoegen kijken naar je vakantie foto's....maar er komt binnenkort een einde aan.....lees ik:-(

    Fijne week en liefs!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat hebben jullie een ontzettend mooie vakantie gehad. Daar kun je nog een hele tijd van genieten. Wat een prachtige foto's weer Miriam..

    lieve groet, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldige foto's weer!!Daar kan je nog lang van nagenieten!!
    Liefs Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind het allemaal even prachtig! Ik ben geen vakantieganger, maar Cornwall zou ik best eens willen bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat hebben jullie mooie plekken bezocht! Heerlijk zulke prachtige foto's als herinnering...

    Fijne middag, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Geweldige foto's Mirjam. het ziet er allemaal even mooi uit!
    en de bootjes in dat haventje spreken mij helemaal aan..

    fijne dag!

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ooh wat prachtig zeg! wat zul je genoten hebben! Ik ben gek op historie en zou het zo graag eens in het echt willen zien. Voor mij waarschijnlijk niet echt weggelegd met die bergen allemaal maar ik heb genoten van je prachtige foto's.
    Voor mij is het nog lang niet genoeg hoor!! laat nog maar veel meer zien!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wát een herkenning! Ook wij zijn bij Land's End geweest (ben je nog op die enge brug geweest? Ikke niet, durfde niet haha). En op St Michael's Mount zijn we ook geweest, geweldig! Er heen konden we lopend doen, terug moesten we met de boot omdat het water toen veel hoger stond.
    De Lost Gardens of Helligan waar Madelief over schrijft hierboven, daar zijn wij ook geweest (ook dat is alweer jaren geleden, toen was het pas nét open voor bezoekers). O, en Saint Yves, ook zo'n leuk havenplaatsje ... alles komt weer naar boven en ik kan niet wachten tot we over anderhalve week zelf weer in Engeland zijn. Ik ga veel foto's maken en zal de mooiste ervan zeker met jou (en de rest in Bloggerland) delen.
    Je mag van mij nog wel even doorbloggen over Engeland hoor, ik geniet!
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zon, blauwe lucht en mooie vergezichten; ik blijf genieten van je prachtige foto's!

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik had je foto's natuurlijk al bij je thuis op de iPad gezien, maar het blijft genieten hoor :-) Wil nu helemaal graag een keertje zo'n Arthur-reis maken!
    Liefs,
    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam