zaterdag 21 juli 2012

Vlieland

Afgelopen maandag gingen we voor drie dagen naar Harlingen, waar onze vrienden Chris en Jeanette wonen. Dinsdag stond een dagje Vlieland op het plan. Daar was ik nog nooit geweest en ik wilde dat eigenlijk al heel lang...

Er stonden fietsen voor ons klaar, maar eerst deden we even een kopje koffie met appeltaart in de Dorpstraat, de enige juiste manier om zo'n dag te starten.
We fietsten eerst naar de vuurtoren en vandaar langs de zuidkant van het eiland naar Het Oude Posthuys. En van daar fietsten we door de duinen naar de oostkant, naar de haven.

Het weer werkte enorm mee, voor mijn gevoel was het wolkenloos, maar ik zie op mijn eigen foto's dat er toch nog heel wat wolken aan de lucht stonden.
Het was gewoon een heerlijke fietsdag op een wondermooi eiland. We hebben er echt zo enorm genoten. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar hoor...

Kijk even mee, dan snap je waarom...















Van deze stokroos, die tegen een gevel stond in de Dorpstraat, heb ik onderin een paar droge zaadbolletjes geplukt, dus wie weet heb ik volgend jaar een stokroos van Vlieland in de tuin staan, zou dat niet mooi zijn...?

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend,

Lieve groet,
Mirjam

26 opmerkingen:

  1. Je foto's laten precies zien wat je bedoelt! Ik ben nog nooit op Vlieland geweest, maar het lijkt mij een prachtig eiland. Wat hebben jullie geboft met het weer, met een zonnetje is het allemaal toch een heel stuk leuker!

    Ik ben benieuwd of je stokroos aan zal slaan, dat wordt een jaar beduld hebben ;)!

    Ik wens jou ook nog een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's Mirjam, ze geven heel mooie weer hoe je dag is geweest, ik ben er nog nooit geweest maar het ziet er heel leuk uit daar.

    Fijn weekend verder

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De foto's geven precies het beeld wat je beschrijft.
    Heerlijk dat jullie zo hebben genoten. Ik heb het eiland Vlieland nog nooit bezocht, wordt wel eens tijd...;))
    De stokbrood is prachtig, hopelijk krijg je volgend jaar ook zo'n mooi exemplaar!
    fijn weekend en lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja dat krijg je als je IPad zelf woorden maakt, STOKROOS bedoel ik dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Vlieland is echt mooi.
    Dat kun wel aan je foto´s zien
    Ben er in een ver verleden nog met schoolreis geweest(lagere school.)
    Paar jaar geleden met mijn man nog geweest.
    Was nog het zelfde als in mijn herrinering.
    Heel erg gezellig en je kan er lekker fietsen.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke ruimte. Ik ben er nog nooit geweest, maar het ziet er zalig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Verrukkelijk zo'n dag. Toen ik een jaar of twintig was, ben ik er een paar dagen geweest. In mijn herinnering kon je helemaal rond.
    En de strand/zeefoto's zijn ook zo heerliijk.
    Het genieten zit ook echt in je foto's!
    En die stokroos...het zou geweldig zijn als ze aanslaat in jouw tuin!
    Fijne zonnige dag morgen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi lieve Mirjam,

    En dit alles zijn de juiste juiste ingrediënten om er een paar dagen tussenuit te zijn en te genieten!!!

    Je prachtige foto's spreken boekdelen!!!

    Het mooie licht op 'n Waddeneiland wat altijd weer zó fantastisch goed naar voren komt en de mooie onderwerpen waar jouw fotografisch oog opviel.

    Fijne zondag en liefs!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je foto's brengen helemaal een zomergevoel Mirjam! Heerlijk fietsen op een mooi eiland langs zee, rust, ruimte, prachtig. Ik duim voor je stokroos! Het zou fantastisch zijn en een blijvende herinnering. Echt een stokroos met een verhaal zal dat worden.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jouw mooie post brengen mij ook even terug op Vlieland.. het eiland waar ik als 15 jarige een werkweek van school doorbracht.. en weet je waar we toen logeerden? in het Oude Posthuys!! ik bewaar daar zulke mooie herinneringen aan.. een schitterend eiland!
    en ik hoop dat je volgend jaar kunt genieten van de Vlielandse stokroos.. wat een beauty:)

    fijne ZONdag Mirjam!
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh een waddeneiland; heerlijk! Ik kan de meeuwen, de wind en de zee bijna horen! Vorig jaar rond deze tijd fietste ik over Ameland...ook daar stokrozen langs een pad...en ook ik peuterde er een paar zaadbolletjes af...we hebben zeker allemaal dezelfde neigingen als we mooie bloemen zien! Helaas is er niks op gekomen. Ik geniet van je foto's!

    Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige plaatjes Mirjam. Ik ben al op meerder Waddeneilanden geweest, maar op Vlieland nog nooit. Staat wel op mijn lijstje.
    De foto's van het strand en die prachtige luchten vind ik helemaal geweldig mooi.
    Hopelijk heb jij meer succes met de Stokroos. Ik heb er vorige jaar tijdens een fietstocht ook een paar meegenomen, maar er is niets van opgekomen in de tuin.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lovely pictures and it look like a very nice place to visit. Have a great evening.

    Hugs
    Elna

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hoeft bijna niets te typen; je foto's geven het allemaal weer. Benieuwd of die zaadbollen volgend jaar in je tuin als stokroos naar boven komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh, weer even heel erg genieten van mooi Vlieland ;-) Fijn dat je zo hebt genoten en het weer werkte ook nog eens mee. Ik wens je een fijne zonnige week.
    Gr, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vindt Vlieland ook prachtig, mooie foto's heb je gemaakt!

    Groeten, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beautiful photography! I am your newest follower, Please join me in blogging friendship and follow me back. Connie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vlieland is prachtig. Heerlijk om in gedachten even terug te gaan met jouw foto's. Dank je wel!
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie foto's Mirjam, Vlieland ben ik nog niet geweest! het wordt wel aantrekkelijk zo met jouw foto's.... groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een prachtige serie Mirjam. ik begrijp helemaal dat er voor jou geen wolkje aan de lucht was ;o)! zomerse groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ben er nog nooit geweest maar ziet er prachtig uit!
    Dat zou wel een erg leuk aandenken zijn zo'n roos!!

    Liefs,
    Maïsha

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie fotoreportage zo.
    Het dorpje ziet er zo gezellig uit.
    Fijne week gewenst.
    Vriendelijke groeten,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik snap je helemaal hoor, prachtig eiland zeg! En natuurlijk ook weer geweldige foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Maar Vlieland is super,,,ik zag je foto"s en moest kijken en even zuchten en denken..ik ga gauw een keer weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ziet er zo leuk uit Vlieland wel ver voor ons mss ooit ook eens bezoeken mooi prachtige foto's groetjes ; )

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam