woensdag 25 juli 2012

Zomer

Koninkjes...

Wat heerlijk, het is echt zomer, veel buiten zijn, lekker in de tuin, van de ochtendkoffie tot de avondkoffie en alles er tussen in...
En daar horen aardbeien bij. Heerlijke, knalrode, sappige aardbeien...




Vooral als Ben daar dan zo'n heerlijk toetje van maakt.



Niet ingewikkeld, gewoon een klein scheutje advocaat erover, wat geklopte en gezoete room en een blaadje munt uit de tuin...

Hoe simpel kan het zijn...

Ik wens jullie een heel fijne rest van deze prachtige zomerse week,

Lieve groet,
Mirjam

29 opmerkingen:

  1. Zo heerlijk, zo zoet, zo smakelijk!!!
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmmmmm aardbeitjes ... de advokaat mag van mij vervangen worden door wat extra slagroom :o) ik ben niet zo voor dat gele spul lol

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammie! Ik wens jullie ook een heerlijke voortzetting van de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker!!!En als dat dan ook nog voor je gemaakt wordt....!Ik heb vanmiddag voor t eerst zelf aardbeien- en mangoyoghurt ijs gemaakt.Ook errug lekke!
    Liefs Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooh, wat lekker Mirjam!!! Heerlijke aardbeien; ben er ook zo gek op en de kinderen ook. Ach, wie niet...
    Mooie foto's heb je ervan gemaakt. En die schaaltjes komen me heel bekend voor! Wedgewood toch? Edme? Vind het altijd heerlijk om daar toetjes uit te eten, het geluid van een schrapend lepeltje over de bobbelige rand... heerlijk vind ik dat! (Snap je 'm nog? ;-))
    Heb ook munt in de tuin, groeit ook als kool en is zo lekker om thee van te zetten. Gewoon puur zonder honing, wat veel mensen wel doen. Echt verfrissend.

    Liefs en jij ook nog een heerlijke zwoele zomeravond, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, heerlijk wat een Zomers toetje!
    Met advocaat, hmm toch ook eens proberen;-)
    Heb ook nog even genoten van de mooie foto's van Vlieland .....

    Geniet van de mooie zomeravond!!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een combinatie waar ik nooit opgekomen zou zijn.
    Slagroom op de aarbeien wel, maar advocaat niet. Ga ik beslist eens proberen.
    Het is op mijn balkon bloedjeheet, maar vanavond heb ik nog even lekker gewandeld.
    Geniet nog van een fijne avond.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is het heerlijk he???...zit lekker buiten nog..tis nog zo lekker....liefs Ria....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een HEERLIJKE post zeg!!!!
    Ik ga zo nog aan een WITTE magnum .......
    Ook voor een ultiem zomergevoel!
    Heerlijk buiten in de tuin, lange avonden zonder tv (nu even wel met de laptop, dat dan weer wel..)
    DAT is genieten!
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij boft maar met zo´n privékok... ziet er heerlijk uit zijn creatie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Al hou ik niet van advocaat, aardbeien met slagroom gaat er hier prima in hoor! Ook lekker met lange vingers erbij ;)!

    Wat is het lekker buiten hè? We komen net bij vrienden vandaan waar we de hele avond heerlijk buiten hebben gezeten. Dat is écht zomer!

    Een fijne dag morgen en voor nu slaap lekker ;)! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Mirjam, ik ben net wakker maar dat toetje ziet er heerlijk uit! (nog wel een beetje vroeg voor advocaat, dus maar niet doen.....hi,hi).
    Bedankt voor je berichtje over de dekentjes. Ik kreeg nog een mailtje van Engely ook, ze zei al dat de kleur in principe niet zo heel veel uitmaakte (als het een combinatie is van). Dat scheelt al weer.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk, heerlijk die zomerkoninkjes.
    Ze doen het ook altijd zo prachtig op de foto hè?
    Wij boffen maar met van die mannen die zo geweldig voor ons koken.
    Groot genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ooh die rode zonnetjes mag je ook wel bij mij neer zetten Waaah heerlijk! Het is echt genieten nu!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit ga ik ook eens proberen, echt lekker, weet je dat ze met een 'sausje' van opgekookte balsamico met bruine suiker ook heel erg lekker zijn?
    Ik ben ook zo blij, dat we een aardbeien teler als buurman hebben, daar kan ik als ik wil, elke dag een vers doosje uit zijn koelkast gaan halen, en de prijs...gewoon niets voorbij in de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ziet er overheerlijk uit! Advocaat is niet mijn ding, maar alleen de aardbeien met de slagroom is al lekker.....
    Vriendelijke groeten,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw je hebt vast genoten van de prachtige aardbeitjes!!

    Liefs,
    Maïsha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het water loopt me in de mond, eerst al bij de schaaltjes aardbeien en dan helemaal bij de toetjes!! Heerlijk!!!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hola Mirjam, ik kom even langs ;-)

    geniet van dit heerlijke weertje en de lekkere dessertjes!

    lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Verrukkelijk! Ik heb mijn aardbeien het liefst zonder iets er op, of anders op een beschuitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ooooo jammie ! dat ziet er niet verkeerd uit zeg !
    Lekker advocaatje ,alhoewel ik meer van de boerenslok ben ,die is net wat zachter ,ik ben nml niet zo van de alcohol ,hou er niet van ,kwordt al dronken van een kersenbonbon ,whahhah grapje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijk zomers toetje, ik ben dol op advocaat, mjammie...het ziet er niet alleen lekker uit het smaakt natuurlijk ook helemaal goed!!!

    Fijn weekend Mirjam,
    Lieve groet ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Mirjam,
    bedankt voor je leuke berichtje. wat betreft je toetje, dat ziet er zooooo heerlijk uit, zou zo bij je op de aardbei komen,
    fijn weekend,
    liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  24. mmmmm, ziet er heerlijk uit! de aardbeitjes verwennen ons ook hier ten huize! ik eet ze dolgraag met wat roomijs, vanille- en aardbei-ijs of in yogurth! zalig zo hele dagen buiten kunnen genieten van fijne zomerse dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi lieve Mirjam,

    Of het nou de leeftijd is....het warme weer....kweet nie....

    Lees ik jou reactie op mijn pieperpost over de aardbeitjes,ga ik meteen naar Ben zijn gemaakte toetje kijken, lees je post en bekijk je smakelijk uitziende foto's....en neem me dan voor om dat eerst eens gaan te proeven:aarbei met advocaat....op dat idee zou ik niet gekomen zijn,die smaak combinatie ken ik niet.
    Wel aardbei in ''ontelbare'' andere combinaties.
    Nou zal ik nooit roepen; wat lekker of nee dat lust ik niet, voordat ik het geproefd heb, ik zeg altijd:iets is niet lekker....men vindt iets lekker.

    Heb alles in huis om het te gaan proeven....maar telkens vergeet ik het, tot voor 10 minuten geleden Har aan mij vroeg na het maken van mijn knackebrödjes of ik soms ook nog schaaltje yoghurt met aardbei wil,ben meteen naar de keuken gegaan en paar aardbeien apart in bakje gedaan....toen ik de fles advocaat uit koelkast nam keek Har mij aan of hij water zag branden(is dat van mij het laatste jaar niet gewend dat ik naar dat gele lekkere spul grijp of naar slagroom)
    dus leg ik hem ff uit waar mijn proeverij mee te maken heeft.

    Nou.....Mirjam....ik vind het ook lekker, de friszoete smaak van de aardbeien geven de advocaat een heel zacht romige smaakbeleving in de mond,jammer dat ik het na één keer proeven al weet.....;-)

    Enne......bedank jou Ben even voor het recept!!!

    Fijn en zonnig weekeind gewenst!!!
    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Mirjam,

    Ik ben gek op aardbeien en advocaat maar deze nog nooit gecombineerd..... Ga ik dus binnenkort doen, bedankt voor de tip !

    Dank je wel voor je altijd lieve reacties......

    Lieve groet terug van Gea

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam