zaterdag 3 december 2011

De kast

Eindelijk...

Na ongeveer 3 weken schuren, krabben en schoonmaken en nog eens 2 weken schilderen, schuren en nog eens schilderen is onze kast eindelijk helemaal naar onze zin. Een mooie witte kast met veel ruimte voor al het serviesgoed, en nog veel meer...





Wat een verschil met toen de kast net was binnengebracht. Een enorme donkere massa stond toen in onze kamer, terwijl er nu een lichte gezellige wand is gecreëerd.
Alleen de deurtjes met glas erin, aan de bovenkast, moeten nog gedaan worden, maar die volgen later nog. Voorlopig is het even af...

Het blad hebben we een grijze leisteen-look gegeven, dat breekt het gevaarte ook nog eens mooi...



De komgreepjes waren zilverkleurig geschilderd, maar die heb ik allemaal zwart gemaakt, zo steken ze veel mooier af bij het wit...


Mijn serviesgoed komt nu helemaal mooi tot zijn recht, aan de linkerkant het Wedgwood en aan de rechterkant het Petrus Regout...







In het middengedeelte heb ik enkele van mijn kleine verzamelingen gezet, de kleine kijkertjes, wat glazen strooiertjes met verzilverde doppen en ook twee doosjes met heel oud bestek erin...


We zijn er helemaal blij mee, met dit resultaat, en trots op onszelf dat we dit moois voor elkaar hebben gekregen...


Dan nog even heel wat anders. Mijn give-away was gewonnen door Marieke van de blog Bleudelavandou. Zij liet mij echter weten dat zij een aantal weken geleden een zelfde nummerbordje bij een andere blog had gewonnen en daarom deze graag overliet aan een ander. Dus nog een keer heb ik http://www.random.org/ zijn werk laten doen en een nieuwe winnaar is gekozen...

Anne
van de blog

Anne vindt je het goed als ik je emailadres doorgeef aan de mensen van Ramsign, dan nemen zij contact met je op voor het design en het gewenste nummer?

Ik wens jullie allemaal een heel fijn Sinterklaasweekend,


Lieve groet,
Mirjam

47 opmerkingen:

  1. MIrjam, wat is jullie kast een SCHOONHEID geworden !!
    En zo heb je lekker veel plek om alle moois uit te stallen en ervan te genieten.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieve Mirjam,

    Zie dat ik er helemaal geen verstand van heb...
    daar ik eerst bedenkelijk keek toen jij schreef dat je de kast ging schilderen....ik even heel voorzichtig probeerden jou op andere gedachten te brengen.....;-)om het niet te doen.

    En nou ik het resultaat zie moet ik eerlijk bekennen......het is fantastisch geworden!!!! *chapeau* voor jullie helse karwei.

    Wat ben je ook al lekker bezig geweest met indelen, leuke spullen!!!
    Denk dat we nog vaak de mooie kast in beeld gaan krijgen als decoratie object.....want het is echt zo'n kast waar alles tot zijn recht komt.......al zet je er de vuilnisbak in,hi,hi....;-)

    Ook jullie een fijn Sinterklaas weekeind!!!
    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een plaatje is het geworden zeg! Dat lijkt me al het werk meer dan waard. En je servies is ook prachtig hoor. Geniet er maar fijn van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. PRACHTIG geworden! En wat een mooie verzameling servies heb (grappig om de schalen bij jou weer te zien ;)) Lief van Marieke om het mooie nummerbordje aan iemand anders te gunnen!

    Fijn weekend. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtkast hebben jullie er van gemaakt Mirjam! En ik zie het ie nog lang niet vol is dus je kunt nog lekker door verzamelen :)
    Mooi ook die leisteen look, is dat speciale verf? Ik vind het lekker stoer!
    Fijn weekend, tijd om over een volgende klus na te denken...
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is die kast prachtig geworden zeg, je zou bijna niet meer zeggen dat het dezelfde is! Toen je ervoor stond had je toch nooit kunnen bedenken dat het zo een juweeltje zou worden. Het blad in die leisteenkleur is gewoonweg prachtig!
    Dit is toch een heerlijk plekje om al je mooie spulletjes kwijt te kunnen. Nu kan je er heerlijk van genieten!
    Fijn weekend, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. PRACHTIG !!!!!!
    Wat een vershil met eerst en.........wat een werk...pffff maar o.k dan heb je ook wat, haha
    Ik heb het zojuist even aan mijn ega leten zien want ja, ook hier staat een TE schilderen kast hé, hahaha
    Weet je wat ie zei........ik begin er niet aan koop maar een witte of grijze kast en zet deze maar te koop......dat zie die dus..!!! hahaha
    Of het hier ooit nog gaat lukken..????

    Groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, wat zul jij mooi decoreren met die kast, het is een plaatje.
    Hoeveel werk heb je wel niet verzet, jullie mogen trots zijn hoor.
    Dit wordt genieten...ik vind hem erg mooi, zeker zo met dat grijze blad.
    Eer van je werk hoor!!!

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi gedaan prachtig ! na het harde werk kun je er nu van genieten wees trots op je werk prachtig gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow......Mirjam, wat is jullie kast prachtig geworden en wat heb je een eer van het vele werk hieraan.
    Ook het vergrijsde tussenblad is helemaal mijn ding, hier hou ik zo van.
    En je heb alles al gestyled met mooi servies, verzamelingen en al wat kerstsfeer erin gebracht.
    Wat een prachtige doosjes, het bovenste doosje lijkt wel op het oude spellendoosje wat ik laatst in een post liet zien.
    Nogmaals mijn complimenten, het is een prachtige kast geworden.
    Fijn Sinterklaasweekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig istie geworden!!Dat was alle moeite meer dan waard!Maar wat een bijzondere verf,die leisteenkleur.
    Geniet er maar van!!
    Fijn weekend en lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Mirjam, werkelijk Prachtig geworden en wat heb je de kast mooi gedecoreerd, hier ben ik helemaal verliefd op zo mooi.....groetjes van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mirjam wat is al jullie arbeid beloont wat is je kast prachtig geworden ! Vooral dat het blad nog in hout is gebleven erg mooi.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat gaaf!!!!! Mirjam, wat is je kast mooi geworden zeg, je kent hem niet meer terug. Het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar o, wat is ie mooi! Hier ga je heel veel plezier aan beleven, je servies staat er ook zo mooi in uitgestald!! Geniet er van...lekker in je stoel gaan zitten en maar kijken naar je kast ;-)!

    Ik wens je een heel fijn Sinterklaasweekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. super mooi geworden, daar mag je trots op zijn en lekker van genieten het is een hele klus geweest maar het resultaat is geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is je kast prachtig geworden! Wat een verschil! En alle servies komt zo mooi uit, samen met al wat kleine knipoogjes naar Kerst.
    En het blad in leisteenlook, dat vind ik zo geslaagd! Ik ben echt benieuwd hoe je zoiets voor elkaar krijgt. Jullie mogen terecht trots zijn op jullie zelf.
    Groetjes en fijn weekend,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooooooo wat is 'ie mooi geworden! Wat staat alles er mooi in!
    Geniet er maar lekker van!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het heeft wat tijd en zweet gekost, maar dan heb je ook wat.

    Fijn weekend
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Mirjam, je kast is prachtig geworden, complimenten aan jullie allebei. Enne, misschien kun je nog een keer uitleggen hoe je dat blad in 'leisteen' hebt geschilderd? Ben zeer geinteresseerd. Nu kunnen jullie gaan genieten (tot het volgende project...). Fijn weekend nog. Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hij is PRACHTIG! en nog zo veel ruimte voor meer... veel meer....;)
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo Mirjam, het zwoegen heeft wel een verschrikkelijk mooie kast opgeleverd, hij is zo stoer en tegelijkertijd zo mooi, en je servies komt er wel heel goed in uit. En zo te zien heb je genoeg ruimte om door te sparen.
    Meis wat een plaatje is het geworden, met recht mag je daar trots op zijn, dikke pluim voor jou en je lief

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  22. oooooooooooowwwwwwwwwwwwwwwwwww Mirjam....ik buig....respect meid ...wat een klus maar WAT een plaatje!!! CHAPEAU!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jeetje wat een verschil!! Jullie hebben wel eer van je werk zeg...hij is prachtig geworden, en je mooie spulletjes hebben er een mooi plekje in gekregen. Zo...en nu genieten van al je werk!
    En wat lief van Marieke om de give-away door te geven aan iemand anders...en laat ik nu de gelukkig zijn!!! Jippie!!! Ik ben er super blij mee...bedankt Mirjam!( en Marieke)!!
    (Ja, natuurlijk vind ik het goed dat je m'n email adres aan hun doorgeeft.)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dit is met recht een metamorfose, en wat voor een! Wat is de kast mooi geworden! Het grijze blad vind ik ook helemaal mooi, complimenten voor het resultaat hoor Mirjam. Groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. oh Mirjam wat is jullie kast een plaatje geworden, geweldig!!
    en dat grijze blad vind ik ook zo mooi! al dat werk is zeker niet voor niets geweest, wat zullen jullie hiervan genieten!

    fijne zondag!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je kast is prachtig geworden,wat een verschil met de donkere kleur ! Heerlijk hé, dat stylen, volgens mij blijf je voorlopig nog wel even schuiven met je serviesgoed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Mirjam..wat een leuke blog heb je....mooi die kast leuk hoor....fijne zondag...ik volg je kom je ook even bij mij buurten??? leuk gezellig !!!...liefs van Ria....ikke dus...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wow Mirjam, wat is je kast prachtig geworden, een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je kast is prachtig!! Mooi werk...en je mag er best fier over zijn.

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heb gister eindelijk de kast in het echt mogen bewonderen! Hij is helemaal geweldig, super mooi hoor! Ik denk dat iedereen hier hem graag zou willen overkopen, helaas is die niet te koop! hahaha, was gezellig moeders!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mirjam, WAUW!!
    Wat is de kast prachtig geworden!!
    Keigoed gewerkt,wat een voldoening heb je hier van!
    Lieve groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wow wat prachtig is je kast geworden !!!!!
    En wat een klus ...
    Wat veel kun je hierin kwijt.
    Een goede reden om je verzameling verder uit te breiden ;-)
    Fijne avond !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  33. wat is hij prachtig geworden en wat een heerlijke ruimte heb je voor je mooie servies ...wat kan je genieten he als het af is ... vind hem helemaal te gek ...mooie doosjes met bestek maar ben nu wel benieuwd wat erin zit hahahah wens je fijne avond ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh Mirjam, wat is de kast Super mooi geworden!
    Wat een ruimte.....
    Ik vind het servies van Petrus Regout geweldig.
    Wat is dit genieten en nog genoeg ruimte om te sparen.
    Een hele fijne nieuwe week!

    Lieve groet,
    Harriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wauw... wat is jullie kast PRACHTIG geworden!!!! En die keus om het blad grijs te doen vind ik echt perfect! Alles komt er supermooi op uit, petje af hoor!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een klus, wat een werk, maar wat is je kast geweldig geworden ... en wat kan er nog lekker veel bij verzameld worden. Geniet ervan, tis een plaatje! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  37. wow niet normaal, wat snel en wat een goed/prachtig resultaat!! ik ben benieuwd naar je deurtjes. wat een blikvanger zeg... goed gedaan! groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  38. wat is die kast gaaf zeg, niet normaal meer, zo mooi geworden, zal een hoop werk geweest zijnn, maar dan heb je ook wat hé! En wat attent dat de winares doorgaf dat ze al zo'n bordje gewonnen had en een ander nu blij kon maken, proficiat daarmee hoor!
    Fijne week hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hoi Mirjam, wat is de kast een pracht van een exemplaar geworden zeg! En wat een goed idee om de komgreepjes zwart te maken. Al hadden de zilverkleurige ook vast niet hebben misstaan.
    Wat een eer van je werk, meid. Ik vind het heel knap van je en heb zeker bewondering voor je. We hebben hier in de woonkamer ook nog een kast staan die gedaan moet worden. Al een hele tijd. Maar deze staat nog min of meer in de was, en dat is wel een werk om deze ook te moeten verwijderen eer je dat kan gaan schuren, gronden en lakken.
    Maar ik zal jouw kast zeker eens aan Marcel laten zien, want jullie project was zeker groter!
    Geniet maar lekker van de kast, hij is echt ontzettend mooi geworden. En het blad ook: het lijkt inderdaad een leisteen.

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Oooohhh!!

    Zoooo ontzettend mooi!!
    Woooww!

    poewww!! jaa ik kan wel even doorgaan hoor.

    heel erg mooi! Liefs coby

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wauw!! Wat een prachtige kast!! Het lijkt me heerlijk als je daar de ruimte voor hebt!
    Ik ga je volgen!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een pracht van een kast..heerlijk om zo blij te zijn na gedane arbeid!
    Geniet ervan!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  43. waaaw wat is ze prachtig geworden, je zou ze niet meer herkennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hoi mam!
    Ik heb hem natuurlijk zaterdag in het echie mogen bewonderen, en ik blijf erbij: hij is prachtig geworden!
    Dat grijze blad vind ik geweldig, ik denk dat de kast minder mooi zou zijn geworden als je dat blad in dezelfde kleur als de rest had gemaakt, dit 'breekt' hem inderdaad mooi :)
    Liefs,
    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam