zondag 25 december 2011

Kerstavond

Gisteravond, kerstavond, was ik bij mijn ouders. Ik was er ´s middags al naar toe gereden en heb heerlijk bij hen gegeten. ´s Avonds fijn samen koffie gedronken, met een stuk appeltaart erbij die mijn vader had gebakken.  MMmmm wat was dat lekker... en niet al te laat weer naar huis gegaan... Ik moet vandaag tenslotte weer werken.

Maar ik wilde jullie wel even laten zien hoe de kerstversiering er bij mijn ouders uit ziet. Dit beeld heb ik in mijn hoofd als ik aan kerst bij mijn ouders denk...

Het prachtige kerststalletje dat mijn vader zelf maakte, al jaren geleden, in 1966...


Jongste zusje was toen net geboren en ik was net 7 jaar geworden. Wat zullen wij ons vergaapt hebben aan dit tafereeltje...

De kerstgroep kochten ze toen ze net getrouwd waren, in 1958, dus die gaat al heel wat jaartjes mee...





Het engeltje, dat boven het stalletje hangt...


De boom met de mooie grote lampjes erin...


En de prachtige oude ornamenten, die ze al zo lang hebben...



Ook de Paperwhites mogen niet ontbreken, die kweekt mijn vader elk jaar op, zodat ze rond kerst in bloei staan, ze zorgen voor een heerlijke geur...



Fijne sfeer is dit toch...

Voordat ik weer naar huis ging, kreeg ik van mijn moeder nog wat mee, uit haar eigen kast... Een paar mooie schalen, voor bij mijn verzameling, en een heel lief kinderbordje, van California, met kaboutertjes er op, waar ik vroeger uit gegeten heb.
En deze 'oude' kerstballen, zelfs een deukbal zit erbij. Toch zeker al ruim 40 jaar oud. Super mooi vind ik ze. Die krijgen een speciaal plekje...


Pap en mam, voor jullie ook heel fijne kerstdagen en alvast de allerbeste wensen voor een Gezond, Gelukkig en Gezellig 2012...

Lieve groet,
Mirjam

30 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch om met je ouders samen kerst te vieren, wij vieren vandaag bij Ronny zijn familie en morgen met de mijne, heerlijke dagen zijn dit!
    Werk ze vandaag, hopelijk kunnen jullie ook op het werk een beetje van de kerstsfeer meepikken.
    Liefs,Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat geweldig, Mirjam. En dat je elk jaar die kindersfeer en verwondering nog weer mag beleven. Fijn om zo bij je ouders kerst te vieren.
    Ik wens je een fijne werkdag!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg! Ik vind het vaak nog mooier worden als er zo'n verhaal achter zit. Bij ons zijn de kerstversieringen ook jaar na jaar gekoesterd, waardoor ze nu veel meer zijn dan alleen versieringen. Dat is wat mij betreft écht kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, ik zie in het kerststalletje beeldjes die mijn ouders vroeger ook hadden.
    Fijne kerst !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het toch fijn als je als kind zulke mooie herinneringen hebt aan kerst, ze ook nu nog zo kunt meemaken met je hele familie met al die dierbare mooie spulletjes. Mirjam, fijne werkdagen, een goed uiteinde en de allerbeste wensen voor 2012
    lieve groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mirjam, ook voor jou en allen die je lief zijn heel fijne kerstdagen gewenst. Prachtig dat kerstsfeertje van je ouderlijk huis, ik geloof dat bijna iedereen zulke herinneringen heeft, en het leuke is dat onze kinderen dat weer van ons herinneren

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor, hoe je de sfeer bij je ouders thuis beschrijft! En toevallig hebben wij gisteren de oude kaarsjes bij mijn schoonmoeder in de boom ook bewonderd! Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooi en sfeervol begin van de kerst! Bijzondere en dierbare herinneringen en wat lief dat je zulke prachtige spulletjes mee kreeg.

    Fijne dagen gewenst. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kom je hele fijne en liefdevolle Kerstdagen toewensen.
    Ook wil ik je bedanken voor je altijd leuke reacties op mijn blog!

    Geniet van deze mooie laatste dagen van december..
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb jij gisteren een bijzondere avond gehad bij je ouders, heerlijk toch dat die oude, vertrouwde dingen zo mooi en goed voelen.
    De oude kerstballen zijn zo prachtig in de boom en ook degenen die jij kreeg..prachtig.
    Een dag met een gouden randje.

    Fijne dagen nog, ook op je werk,
    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben er stil van,wat een fijne en bijzondere dag,prachtig de kerstversieringen en ook die je mee kreeg,wauw,ik wens je fijne dagen,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk zo'n kerstavond met herinneringen, nostalgie en mooie spulletjes mee naar huis. Groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een warme en lieve post !!!!
    Die kerststal ... ik heb bijna dezelfde
    kom maar even kijken ;-)
    Van mijn (overleden) ouders zó waardevol.
    Als het hier onder de boom staat
    is het pas écht kerst.
    Merry Christmas lieve Mirjam X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook voor jullie een fijne Kerst gewenst!
    Greets Sofie x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie kerststal en kerstgroep!
    En wat een mooie kerstballen.
    Heerlijke herinneringen!
    Fijn dat we even mee mochten kijken!
    Liefs Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo fijn dat sommige dingen nooit veranderen, dat zijn gewoon heerlijke tradities! Wat lief de kadootjes die je moeder je mee gaf, die ballen zijn prachtig! Nog een hele fijne 2e kerstdag!
    lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het kerststalletje, geen Kerst zonder. Elk jaar weer diezelfde figuren, jaren geleden voor het eerst aangekocht, bovenhalen, het heeft zoiets vertrouwds... Prachtige kerstfiguren hebben je ouders en wat ben jij lekker verwend, met een fijne maaltijd én nog wat moois als toetje. Geniet ervan.
    Fijne laatste week van 2011.
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Mirjam, wat zijn de foto`s mooi geworden, en wat een mooi verhaal heb je er bij geschreven, ik vind het fijn dat je er zo veel waarde aan hecht, en dat het ook veel voor je betekend. Lieve groetjes, mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi lieve Mirjam,

    Dit is nou echt wat je noemt.....thuiskomen!!!

    Heerlijk al die vertrouwde dingen die jij als kind al zag en je nu nog steeds dat warme Kerstgevoel geven.

    En nou zie ik de prachtige geurige Paperwhites ook nog waar jij over schreef,mooi!!!

    En een blij en gelukkig kind ging na een gezellige Kerstavond weer naar haar eigen sfeervolle huis met fantastische spulletjes die ze haar verdere leven zal koesteren, dat weet ik bijna zeker.

    Fijne Tweede Kerstdag op je werk en thuis wens ik jou Mirjam.

    Liefs,XXX
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig Mirjam!
    Herinneringen, Nostalgie, Warmte,Liefde, Thuiskomen...
    Werkse vandaag!
    Liefs, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mirjam, ik heb je berichtjes op je blog gelezen, wat een gezelligheid, mooikaart en mooikerstballen van je ouders. ik ben gisteren bij mijn vader geweest met mijn kids en het was super gezellig! fijne dagen ondanks dat je moet werken en geniet van deze momenten. lieve groet Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨°º
    ¨¨¨¨¨¨¨¨° ·.°ºº
    ¨¨¨¨¨¨¨¨000000000
    ¨¨¨¨¨¨¨0000oo00o0
    ¨¨¨¨¨¨0o00o0o00o0
    ¨¨¨¨¨¨0o0o00o00o0
    ¨¨¨¨¨¨0o0o00o0o0
    ¨¨¨¨¨¨¨00000000
    ¨¨¨¨¨¨¨¨000000.☆¸.¤ª“˜¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨00/¸.¤ª“˜¨˜“¨
    ¨¨¨¨¨¨¨00¸.¤ª“˜¨¨˜“¨
    ¨¨¨¨¨¨00¤ª“˜¨¨ª“˜¨
    ¨¨¨000000¸.•°`
    ¸.•°`♥✿⊱╮FELIZ 2012!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een fijne sfeer bij je ouders. en wat lief wat je gekregen hebt! geniet van deze dagen. liefs coby

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat gezellig zo bij je ouders....en alles zo vertrouwd...dingen die je al jaren kent en waardoor je er dus veel gevoel bij hebt.....
    Wat lief dat je deze mooie ballen cadeau hebt gekregen...deze krijgen vast volgens jaar een prominent plekje in je huis.
    Geniet nog even heerlijk van de laatste dagen van 2011 en dan een heel nieuw fris jaar in het vooruitzicht.....
    Wens je alle goeds
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  25. het back in time gevoel hou ik ook van ,leuk je vader die een appeltaart bakt gezellig met je familie tesaam en prachtig de kerststal en het engeltje ,en de oude kerstballen heel mooi ! beetje nostalgie en mooi de bloemen die je vader kweekte ,wat ziet dat er mooi uit ,ze hebben haast stengels als narcissen ik kende die bloemennaam niet geniet van gezellige eindejaarsdagen en weldra een gelukkig nieuwjaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. De kerstversiering lijkt op die van mijn ouders. Het blijft toch iets hebben, al die spulletjes van vroeger. Ik hoop dat je ondanks dat je moest werken toch een fijne kerst hebt gehad.
    Groetjes Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. bedankt voor je lieve reactie! met het roodborstje had ik geluk ... het vogelvoer hangt vlak bij het raam ... en na een tijdje stilzitten kon ik het fotograferen. de kerstsfeer bij je ouders is zo heerlijk nostalgisch. liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat mooi Mirjam al die oude kerstdecoraties.
    Dat je vader het kerststalletje heeft gemaakt, maakt het extra bijzonder. Wat heb je een prachtig engeltje bij je kerststal. Wij hebben ook een kerststalletje maar helaas geen engel.
    Geniet maar heerlijk van deze nostalgie.
    Lieve groeten van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat Kerststalletje is voor de hele familie pure nostalgie denk ik, want ik heb precies hetzelfde beeld voor ogen als ik aan kerst bij opa en oma denk! Leuk is dat, vind ik!
    Liefs,
    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam