vrijdag 16 december 2011

Sneeuwpop

Van vilt...

Afgelopen winter had ik voor Bianca een sjaal gebreid, een grijze ribbelsjaal. Ze was toen ruim 7 maanden zwanger en ik had er voor de grap een babysjaaltje bij gebreid, zelfde kleur, zelfde patroon.
Inmiddels is de baby een heerlijke knul van 10 maanden, maar hij past het sjaaltje niet, veel te klein... Het was ook maar een grapje. Maar Bianca vond het toch jammer dat haar zoontje niet eenzelfde sjaal zou hebben als mama. Dus wat doe ik, ik brei een nieuwe, zo gedaan.

Maar dan moet er wel een mutsje bij...

En dan moet er eigenlijk ook iets leuks op het sjaaltje en mutsje...
Het werd een sneeuwpopje, met ook een grijs sjaaltje aan...


Het was even uitproberen hoe ik het zou maken, maar toen ik dat eenmaal rond had in mijn hoofd, was het eigenlijk zo gepiept. Wat vilt en borduurzijde gehaald, een ienieminie sjaaltje gehaakt en daar is hij dan...
Dus eindelijk toch ook weer eens wat geborduurd (zie je Marijke)...


Aan het sjaaltje van de sneeuwpop hangt een piepklein zilverkleurig belletje...


Ik vond het heel leuk om te maken en Bianca was er heel blij mee...

Ik wens jullie allemaal alvast een heel fijn weekend, en voor iedereen die de kerstboom nog moet opzetten, heel veel plezier ermee....

Lieve groet,
Mirjam

43 opmerkingen:

  1. Hoi Mirjam, wat een leuk setje! En wat leuk als moeder en zoon eenzelfde muts en sjaal dragen. Mooi gemaakt, dat sneeuwpopje maakt het helemaal af. Alvast een fijn weekend. Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat leuk gedaan zeg!

    Groetjes,

    Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mirjam wat schattig met het sneeuwpopje erop!!!
    schitterend gedaan!!!!!

    mirjam ik wil jou ook alvast hele fijne kerstdagen wensen en een hele gezellige oudjaarsavond!!!!!!
    een heel creaties 2012 mirjam!!!!!

    lieve groetjes marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet dat er schattig uit, mooi gedaan Mirjam.
    Fijn weekend en lieve groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend leuk en knap Mirjam, kan ik ook een bestelling plaatsen voor mijn zoontje haha.
    Heel leuk met dat sneeuwpopje erop. Nou nog wat meer winterweer en kan het gedragen worden.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat knap!!En mooi!Nu maar hopen dat t echt koud wordt...
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat knap gemaakt zeg! Ik zou willen dat ik dat kon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Mirjam wat heb je dat leuk gedaan!!! En als ik net buiten de temperatuur voelde is het nu al echt weer voor zo´n setje.... een graad of 2 volgens radio Gelderland. En dan regen... brrrr... Misschien is het toch niet zo´n goed idee vandaag de boodschappen te doen. Maar eens even kijken of er nog iets in de fridge is... Fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauw Mirjam wat superleuk!! zo schattig dat sneeuwpopje met ook weer een ienieminie sjaaltje om:)) wat zal dat leuk staan straks in de sneeuw!

    ik wens je een fijn weekend!
    lieve groetjes van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh wat lief! en zo mooi.

    zou ik ook wel willen kunnen....

    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is dit een leuk stelletje geworden zeg, heel erg mooi gedaan, ik vind het sneeuwpopje superschattig, wat zal ze hier blij mee zijn.
    Lieve groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke sjaal met leuke muts!! De sneeuwpopjes zijn nog eens een mooi extraatje, wat zal dat leuk bij dat kereltje staan. Geen wonder dat Bianca hier heel blij mee is. Mooi gemaakt Mirjam, wat ben jij toch een bezige bij!

    Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ach Mirjam, wat een lief setje heb je gemaakt, dat sneeuwpopje is zo leuk klein detail die het hele setje weer apart maakt. Het is altijd leuk om zoiets te maken voor een kleintje.

    Ik wens jou ook een heel fijn weekend,
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als ik dit weer zie beginnen m'n handen te jeuken hoor, heerlijk dat getik van de pennen! Je hebt er net een hele speciale touch aangegeven met de sneeuwpopjes, héél schattig!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een stoer setje....maar ook weer héél lief met dat sneeuwpopje er op.

    En bijzonder lief ook van jouw Mirjam dat jij weer steken op de pen zet en begint aan een nieuwe sjaal en muts voor die kleine knul.

    Als ik dit zó zie zou ik spontaan weer op 24 december willen bevallen......net als 40 jaar geleden!!!

    Fijn weekeind en geniet van je huis in Kerstsferen!!!
    Liefs,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je dat mooi gemaakt Mirjam, ik vind het sneeuwpopje erop echt super, het geeft er net iets extra's aan.
    Wat zal Bianca hier blij mee zijn, het is nu echt weer voor een muts en sjaal.
    Fijn weekend Mirjam.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een mooie sjaal en leuk met die applicatie erop. Voor jou ook een fijn weekend en dat recept van die macarons mag je mij altijd eens doormailen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mirjam, wat heb je een leuk setje gemaakt. Vooral het sneeuwpopje vind ik geweldig.
    fijn weekend en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oh wat schattig zeg, zal echt heel lief staan leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou Mirjam, ik ben helemaal trots op je hoor!
    Wat een enig mutsje met die kleine sneeuwman er op en ook zo'n ienemienie sjaaltje om. Samen met de sjaal een prachtige combinatie! Lieve groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk zeg! Dat is nog eens een origineel mutsje met sjaaltje,...niet in de winkel te vinden! Wat zal het leuk staan!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha, Mirjam, je bent ook al zo'n bezige bij. Het is heel schattig, maar toch lekker stoer geworden.
    Ik heb de laatste tijd ook een heel aantal sjaals gebreid voor de en gene. Een heerlijk rustgevend werkje.
    Ik wens je een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik was even te vroeg, je krijgt er nog een mooi viooltje bij.....
    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een gezellig en origineel setje! Op deze manier zijn Bianca en haar zoon een mooi stel.

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat ontzettend lief Mirjam, ik vind het zo lief als je zoiets maakt en dan ook nog voor zo'n lieve kleine man, heerlijk.
    Het sneeuwpopje maakt hem helemaal af en zo persoonlijk.

    Hij zal veel bekijks hebben.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh meid wat mooi zeg. Wat leuk dat kleine detail. Dat maakt het helemaal af! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Mirjam, nou dat heb je toch echt leuk gemaakt enig hoor.....fijn weekend en groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hey Mirjam,
    Wat schattig, dat sneeuwpopje is echt leuk. Nu heeft ze strakjes een mooi setje om en helemaal geen kou meer.Ze is er vast reuze blij mee.
    Lieve groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat ziet dat er schattig uit!
    Mijn complimenten!
    Prettig weekend!
    Liefs Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat schattig! Heel leuk idee, dat sneeuwpopje!
    Tot straks :)
    Liefs,
    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mirjam,
    fantastisch mooi cadeau, goed gedaan en zo leuk!! fijn weekend. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  32. oohh wat lief!!! wat zal dat ontzettend schattig staan!!! en wat knap dat je dat kunt!!

    fijn weekend!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  33. dat is waar talent hebben ..zo prachtig gedaan wat zal het jongentje trots zijn ..zo creatief gedaan ! breien dat is iets wat ik niet kan ook niet erg geduld voor heb ....zo mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  34. hee Mirjam ....het valt me op dat men naam in het grijs staat ? ...weerom moet ik me afmelden om me dan terug aan temelden met het zelfde hotmail en paswoord raar toch zou google account en google friend connect 2 verschillenden dinges zijn ? van sommigen hoef ik het niet tedoen en bij sommigen afmelden en terug aanmelden pas dan een reactie kunnen plaatsen ...fijn weekend ;) nu moet ik me weer afmelden omdat terug aan temelden dus ga ik gewoon anoniem nemen maar wel men naam plaatsen vanwege Rita die met de rode kerstballen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Toen ik begon te lezen dacht ik even dat je al oma bent, maar nee, je dochters heten geen Bianca :))
    Heel lief wat je hebt gemaakt!!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oh zo lief....en ook zo handig.......elke keer tingeltje het kereltje....dus je weet altijd waar ie rond kruipt/ loopt...
    Echt een snoezig detail.
    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ooo wat schattig en natuurlijk heel orgineel want wie heeft zo n zelfde ?
    Die kleine zal wel blij zijn met zo n lieve oma !
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oooh, Mirjam, wat prachtig... de sneeuwpopjes maken het af. Ik vind het zo mooi gedaan!! En zo fijn is dat als je zelf zo creatief bent! Nou, dan ben ik dus niet! Ik kan mss wel een beetje haken en breien, maar meer ook niet! De prachtigste creaties maak je. Mag je trots op zijn.

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  39. ooh wat schattig! dat heb je echt heel erg leuk gemaakt!! erg lief! fijne zondag coby

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Oh, wat mooi gedaan!
    Zo schattig.....
    Knap hoor!
    Fijne zondag,

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Oh wat ontzettend schattig!
    Daar zal ze vast heel blij mee zijn geweest.
    Groetjes Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik vind grijs echt een prachtige kleur voor een baby! En die sneeuwman met dat belletje, echt zò schattig!
    Voor de komende dagen heb ik ook weer een mutsen-brei-plan...heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam