woensdag 14 december 2011

Nog een keer

Kerstversieren...

Inmiddels heb ik hier en daar nog meer kerstversieringen aangebracht, ik heb de smaak weer helemaal te pakken, nadat deze de laatste jaren bijna helemaal verdwenen was. Dit is echt het resultaat van alle blogs hoor, want je ziet zoveel moois overal... En dan krijg je zelf ook weer nieuwe ideeën.

Wat ben ik toch blij met onze kast, je kunt er zo ontzettend veel in en op kwijt...

Een houten ster...


Een mooi rieten kerstklokje...


Op het dienblad op de eettafel heb ik enkel wat kerstballen gelegd...



Verder heb ik een doos mos bij het tuincentrum gehaald, en een strooien krans er mee omwikkeld. Daar heb ik alleen een mooie kerstbal van armeluiszilver aan gemaakt...



Ook heb ik wat mos in een zinken bakvorm gedaan, een paar kaarsjes er in gezet...




En bij Corine, van de blog Thuis, las ik over haar kerstklokken, die eigenlijk chocolademallen zijn. Toen bedacht ik dat er hier in huis ook nog een zinken chocolade- of botermalletje stond. Deze even opgezocht en naast de bakvorm op de kast gezet...



Ik wens jullie allemaal een heel fijne woensdag en blijf genieten van al het moois dat de komende kerst gaat brengen...

Lieve groet,
Mirjam

40 opmerkingen:

  1. Hoi Mirjam,
    ik zag je reactie op onze blog, bedankt voor het volgen. Jij hebt ook een leuke blog, wij gaan ook volgen. Je hebt t al sfeervol gemaakt, thuis. Wat mooi die twee kaarsen met 1 vlam, dat had ik nog niet eerder gezien!
    lieve groetjes,
    KarinJoan
    www.24Homes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi mooi mooi Mirjam!!!
    wat leuk dat je door het bloggen de smaak weer helemaal te pakken hebt! wat er door het bloggen al niet teweeg wordt gebracht soms ;-)
    geniet ervan!!

    fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi!Die houten ster..je tulbandvorm...en je mal is helemaal super!!Echt genieten zo!!
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo wat een mooie kerstdecoraties die ster wat is hij mooi zeg hou wel van dat hout ....heerlijk he zo mooi grote kast hahahaha die mis ik nog wel .....en je mal superrrrrr past allemaal zo leuk bij elkaar ... mijn oude kerstballen heb ik jamer genoeg niet bij deze kringloop vandaan daar word alles steeds minder ...heb ze in de loop van de jaren gespaard van markten en hier en daar wat gekregen .... fijne dag vandaag hier giet het de lucht uit dus kaarsjes aan muziekkie op en wat dingentjes aan het maken voor volgende week .....lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet het er weer super uit Mirjam!
    Leuk dat je zo geinspireerd raakt door alle blogs, ik heb dat zelf ook ;-)
    Geniet er maar lekker van!

    Liefs Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je mooie kerstdecoraties Mirjam, de krans met mos vind ik ook erg mooi. Ik denk dat ik maar eens een lijstje ga maken met dingen die ik wil gaan doen en daar hoort zo'n krans ook bij.

    Het bloggen is inderdaad zo inspirerend, ik geniet er ook nog elke dag van terwijl mijn verslaving toch al ruim twee jaar duurt:-)!

    Ik wens je een hele fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmmmm... je brengt mij weer op ideetjes. Misschien toch maar eens kijken of er nog zo´n door mos voor mij over is. Super hoor, de decoraties op de foto´s!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooh, die bakvorm met die twee schattige kaarsjes erin: dat is wel mijn favoriet hoor! Wat prachtig.
    Maar alle items die je hebt toegevoegd zijn mooi.
    En die cholademal: wat grappig he, dat je soms zo geïnspireerd kan raken door een andere blog!
    Heerlijk, laat de kerst maar komen!

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel gezellig Mirjam! En je kerstklok is echt leuk :)
    Ik moet toegeven dat ik hier nog niet veel verder ben gekomen dan het ophangen van mijn kerstklokken..Ik werk veel en ben de rest van de tijd te moe, wie weet gaat het komend weekend lukken.
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige dingen laat je zien, vooral je moskrans vind ik super! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat vind ik die mal leuk! Staat helemaal prachtig bij het kaarsje in mos in taartvorm. Helemaal kerstsfeer met de rendiertjes van de vorige keer, de klokken en de kerstballen en het mos en de mal. Mmm, lijkt de titel van een verhaaltje wel ;-) een Kerstverhaal. Geniet ervan!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oeps, was ik nog de ster vergeten te vermelden! Je toont ons ook zoveel mooie dingen hé. Maar die moest er natuurlijk ook nog bij. Heel mooi vind ik ze!
    Bye,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die krans is goed gelukt hoor.
    Leuk om zelf dingen te maken hé. En die ster zag ik Zondag ook op een fair, leuk....

    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gezellige mooi plaatjes!! Mooi gemaakt die krans, sober maar mooi! En je bakvorm is ook erg leuk!!
    Voor jou ook fijne dagen de komende tijd.
    Liefs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel sfeervol, die kerstklok ..... en die krans ....., prachtig.
    Lieve groet,
    Jeanny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie foto's heb je gemaakt van je kerstversieringen! De ster op de bovenste foto heb ik zelf ook; hij hangt bij de voordeur en draait in wind... Leuk idee om een bakvorm te vullen, zelf heb ik nog twee porseleinen exemplaren staan, dus wie weet 'leen' ik je ideetje nog even ;)

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie sfeer, je kunt zo heerlijk vertellen over de dingen in je huis, ik lees echt dat je er ook van geniet Mirjam.
    Mooi je bakvorm met mos, hoe eenvoudig kan het zijn en toch...een groots effect.


    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het ziet er allemaal geweldig uit! Ik krijg ook zin in de kerstboom, maar ik wacht nog even tot komend weekend; ik ben nu nog te druk met andere dingen. Ik heb nu wel al een heleboel inspiratie; dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Mirjam, je hebt het allemaal prachtig voor elkaar hoor! Die krans vind ik ook wel een goed idee, dat kan ik ook wel eens maken. En leuk om het in een bakvorm te doen! het konijn loopt soms los en kauwt gelukkig niet, behalve aan mijn kerstboom! en dan staat die nog schever haha. wat zindelijker had van mij wel gemogen hahahaha. liefs coby

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi, die krans! Juist door z'n eenvoud! En die houten ster vind ik ook erg leuk :)
    Liefs,
    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig hoor! Leuk idee ook met dat mos. Misschien dat ik daarvoor hier ook nog eens de tuin in ga, daar ligt (helaas) genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Mirjam,
    Wat is het leuk, he, dat je soms met zo weinig middelen zo'n groot effect behaald.Heel mooi.
    Je krans is ook heel mooi, en die klok(ken): zucht.....

    Liefs,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat prachtig allemaal! Erg leuk om mos in een bakvorm te doen wat een idee. Sowieso vind ik mos een enorme sfeermaker,..echt helemaal kerst maar daarnaast ook heel rustig.

    Geniet van alles om je heen!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Mirjam,
    Ik ga je zaterdag meteen als styliste inhuren....
    Ziet er allemaal zoooo leuk uit!
    Tot zaterdag, ik kijk er naar uit om je te ontmoeten.
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie foto's Mirjam, heerlijk sfeertje, echt een kerstgevoel krijg ik bij je foto's.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw....Wat is je krans van mos mooi geworden Mirjam...Ik zie hele mooie kerstdecoraties hier bij jou....en die houten ster vind ik ook zo mooi...genieten hier bij jou hoor.
    lieve groet.....elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige decoratie en het is wel zo dat je door het bloggen aangemoedigd wordt om thuis van alles uit te proberen. Ik sta soms versteld van mijn eigen kunnen... :-)

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind de taartvorm met mos en kaarsje helemaal leuk.
    En nee, ik heb de boom niet op de muur getekend, maar heb er masking tape voor gebruikt. Die trek ik er straks weer zonder kleerscheuren vanaf (hoop ik dan toch) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ohhh... dat klokkenmalletje.... wat mooi zeg! Leuk dat je de kerstspirit weer terug hebt, kunnen wij weer lekker meegenieten!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wow Mirjam wat heb je mooie kerstspullen. Oh die ballen vind ik prachtig hoor!!! En die houten ster vind ik geweldig. Leuk dat je zo bent aangestoken.

    Lieve groet!
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooie moskrans! Ik heb een paar kant en klare exemplaren gekocht, heb vorige week ontzettend zitten prutsen met een eucalyptuskrans, dus ik dacht, hupsakee, naar bloemist ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat heb je mooie kerstdingen, vind je ster echt zo leuk! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  33. He Mirjam je hebt prachtige spulletjes erbij gemaakt, heel mooi die moskrans, ziet er allemaal sfeervol uit.....groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ja ik krijg ook zoveel inspiratie door al die blogs, leuk toch! En je tulbandje met mos is vooral erg leuk!

    En mijn blog is verwijderd door blogger, hopelijk tijdelijk *zucht* en reageren via google kan dus ook al niet, vandaar anoniem! Fijne donderdag!
    groetjes Desirée - Scrapdees

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Lieve Mirjam, het moet bij jou wel super gezelig zijn in huis, met o.a. je ontzettend mooie kast en dan nog die mooie kerstspulletjes.
    Ik ben helemaal weg van je mooie krans, haha, ideetje, ga ik ook straks maken.
    Fijne dag,
    Lieve groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oh geweldig...vind het helemaal gezellig bij je.
    Wat leuk dat je nu zo geniet van de kerst sfeer in je huis...het is ook wel echt gezellig hè?
    Ben verliefd op je botermal, ook leuk bij je kerstontbijt om er boter in te doen.
    Ha....je ziet krijg spontaan weer ideeën hier.
    Nu nog op zoek naar zo'n lief malletje.
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  37. wat gezellig bij je Mirjam, echt genieten hoor van al dat moois!
    ik raak ook helemaal geïnspireerd door zoveel verschillende blogs, ik denk echt dat dat zeker (een positieve) invloed heeft!

    fijne avond!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  38. die puddingvorm met mos en kaarsjes vind ik het allermooist, en tja ik zou ook wel zo'n kast willen hebben, je hebt echt goed werk verricht! fijne avond. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hoi Mirjam,
    Wat ziet t er allemaal gezellig en mooi bij je uit. Ik heb echt even genoten. Voor jou ook hele fijne feestdagen. Ik vind je blog altijd erg leuk en inspirerend ! Mooie foto's maak jij zeg !
    Vast een goeie camera !
    Groeten van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. wow dat ziet er mooi uit... ben helemaal gek van die chocolademallen...echt super! een heel gezellig kerstfeest voor jou en je dierbare
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam