woensdag 29 oktober 2014

Dahlia's

Laatst reed ik in de richting van Vogelenzang, toen ik naar de duinen ging voor de herten, en daar zag ik een veld nog vol met Dahlia's... Ik moest natuurlijk even stoppen om een aantal foto's te maken...







Terwijl ik daar zo stond te fotograferen hoorde ik een gesuis boven mij... ik keek omhoog en zag een eenzame zwaan vliegen... zou hij of zij al naar het zuiden gaan? Van zwanen weet ik dat ze monogaam zijn, gaat de partner dood dan blijft de ander de rest van zijn of haar leven alleen... beetje triest vind ik dat wel...






Op weg naar huis, kwam ik weer langs een ander veld, waar een grote groep ganzen was neergestreken. Die zijn zeker weten bezig hun magen nog eens goed te vullen om daarna naar het zuiden te kunnen trekken...



Ik wens jullie een heel fijne dag,

Lieve groet,
Mirjam


31 opmerkingen:

  1. Vroeger vond ik Dahlia's wat oubollig, maar nu geniet ik van ze als ze bv solitair in een vaasje staan. Prachtige kleuren!
    Wat een mooi zicht, zo'n 'veld' vol ganzen...dat waren grote zaadjes, haha....Ik ben nog steeds onder de indruk als zo'n 'vlucht' (heet dat zo?) over trekt, met het typische geluid wat ze dan maken. Blijft mooi...
    Liefs, Peetje
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat woon jij toch in een prachtige en afwisselende omgeving. Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hè, zo'n veld vol bloemen, in dit geval de Dahlia's, ik bleef heen en weer scrollen. Zo'n veld vol ganzen blijft indrukwekkend, ook al zie je ze bijna dagelijks en worden we er bijna van vergeven. De boeren zien ze liever gaan dan komen, ze vreten alles kaal.
    Fijne dag toegewenst, ondanks het druilerige weer.
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig gezicht zeg, al die gekleurde vroljike bloemen op het veld. Ook de ganzen zijn erg leuk om te zien. Wat heb je die zwaan trouwens prachtig op de foto gezet! Fijne dag! Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Velden vol bloemen vind ik altijd zo mooi om naar te kijken, of het nu om dahlia's, lavendel of tulpen gaat. In deze omgeving vind je dit helaas nergens. Het lijkt mij heerlijk om er langs op te fietsen en van zo'n kleurenpracht te genieten.

    Ik wens je een fijne dag, Mirjam. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. fantastisch hé die kleurenzee! in vergelijking met vroeger kan ik dahlia's nu ook wel best apprecieren. prachtige macros fotos 3 en 5!
    ik dacht een reiger in zijn vlucht te zien.
    prettige dag nog Mirjam.
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi zeg al die kleuren van de dalia's echt genieten!! en de brandganzen wat prachtig zoveel in 1 veld.
    ga nog even verder bij je kijken want ik heb de laatste weken veel gemist.
    lieve groetjes Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja voor zo'n heerlijke bloemenzee zou ik ook gestopt zijn, puur genieten!! En die eenzame zwaan.. ohh..
    mooi gefotografeerd in zijn vlucht!

    Fijne dag Mirjam,
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto`s, vooral de ganzen zijn leuk om te zien. Mooie beesten!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aan de kleur te zien is het nog een jonge zwaan en dus heeft deze waarschijnlijk nog geen partner! Dus niet getreurd en gewoon genieten van deze bloemenpracht! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat dacht ik ook al... jonge zwaan... heeft zijn volwassen verenkleed nog niet.... moet nog even zonder partner tot ie geslachtsrijp is

      Verwijderen
  11. Dahlia's vond ik ook nooit mooi en volgend jaar wil ik ze graag in potten in mijn tuin. Zo zie je maar...
    Mooi he die ganzen die naar warme oorden vliegen.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig die dahlia's! net als de voorjaarsbloeiers in de lente. Wat een soorten zijn er dan .
    De zwaan heb je prachtige gespot.
    Wat zouden die ganzen gedaan hebben als je was gestopt om ze te fotograferen? Of heb je aan de rand van het veld gestaan.?
    De foto's zijn in elk geval heel mooi!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zeer de moeite waard om even te stoppen! En je camera bij je te hebben.
    Maar ik denk niet dat jij snel zonder camera van huis zal gaan!
    Mooie foto's van de dahlia's!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Konden we maar mee vliegen met de ganzen naar zonnige oorden haha.
    Ik heb er nog nooit zoveel bij elkaar gezien .
    Mooi die dahlia's .
    Lieve groet ,christel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo laat op het jaar nog zoveel dahlia's ! En zoveel !! Prachtig gewoon... Heb jij toch geluk, zoveel kleurenpracht in je omgeving !!
    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. In het voorjaar de bollenvelden en nu de Dahlia's. Toch niet op dezelfde velden? Maar gezien jouw posten is het altijd mooi in de buurt.
    Een zwaan zou wat meer kunnen daten, want er zijn vast genoeg eenlingen dan.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooi veld .. wat een mooie omgeving ! Zoiets zie je hier niet ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat mooi die Dahliavelden, vooral die donkerrode met het kerkje op de achtergrond! En bedankt voor de DA tip, heerlijk weer! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. o zo leuk het bloemen veld ,al die mooie kleuren ,en de groep zwanen die je van zo dicht kon fotograferen ,mooi een fijne avond groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige foto's mooi al die vrolijke kleuren , prachtige foto van die ganzen ..en ook van die vliegende zwaan goed gemaakt ... wens je nog heel veel plezier deze week geniet van de mooie omgeving ..lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig Mirjam. Wat is er zo toch veel moois te zien onderweg. Als je op pad gaat mag je ook wel extra tijd rekenen voor een aantal stops onderweg. Het levert weer een prachtig logje op. Fijne avond, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi hoor dahlia velden, in Zundert zijn er ook heel veel te vinden, vanwege het bloemencorso.
    Even over het reageren op mijn blog....na de vakantie had ik het bewust even uit gezet...ik had het gevoel dat ik heel de dag met m'n Ipad in de weer was, om te reageren...en na een aantal weken, wilde ik het weer 'aan' zetten, en toen lukte het niet meer....op facebook werd het besproken en Tanja heeft me toen geholpen.
    Nu hoef ik van mezelf niet meer op iedere post te reageren....dus Mirjam..ik lees je posten wel...maar ik volg ondertussen veel blogs, dat het onmogelijk is geworden om op iedere post te reageren....
    De foto van de zwanen vind ik ook mooi, jij maakt ook mooie foto's hoor.

    Fijne Week nog,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dahlia's zijn prachtig van vorm, ik heb ze ook altijd in mijn tuin omdat ze zo uitbundig bloeien, zo'n veld vol is wel heel mooi om te zien.
    Prachtig de trek van de vogels, de natuur is nu bezig om zich winterklaar te maken, je ziet het overal om je heen.
    Fijne week nog en liefs,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat prachtig: al die dahliavelden! Hoewel ik ze qua kleur niet allemaal even mooi vind heb ik altijd een paar donkerrode en paarse in de tuin, die vind ik wel weer mooi.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een kleurenpracht in oktober.
    Ach die arme zwaan, wat een kracht hebben die vleugels he?!
    De ganzen eten hun buikjes vol en dan op weg naar.....
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig de foto's van het Dahlia veld Mirjam!

    Fijn weekend!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een schitterende plaatjes weer, ik zit iedere keer zo te genieten van jouw foto's! Vooral die van de zwaan en de ganzen vind ik prachtig, maar dat komt misschien ook omdat ik gek ben op alles wat vliegt, Groetjes, yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Mirjam,
    Wat leuk dat jij even stil bent blijven staan bij het veld dahlia's. Onderweg zie ik ook veel moois, maar eerlijk gezegd blijf ik er niet vaak bij stil staan. Best jammer eigenlijk. Dahlia's zijn trouwens prachtige bloemen. Zijn het jouw lievelings? Ik heb een keer geprobeerd dahlia bollen uit te laten komen, maar dat is helaas niet gelukt. Het is zo'n ideale snijbloem.
    Geniet nog even van de laatste dagen van oktober en ik wens je een fijn weekend.
    Warme groet
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anira, Ja, voor deze tijd van het jaar zijn Dahlia's zeker mijn favoriete bloemen... Ik heb vorig jaar ook geprobeerd Dahliaknollen uit te laten komen. De enigen die daar plezier van hadden waren de slakken... Bij het minste groen vraten de slakken alles al op. Eén Dahlia is er wel uitgekomen en die heeft tot in de herfst toch nog bloemen gebracht.. super mooi... Dit jaar niet gedaan, niet zo veel ruimte...
      Fijn weekend Anita,
      Liefs, Mirjam

      Verwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam