zondag 19 oktober 2014

De week

De afgelopen week kreeg ik weer geen genoeg van alle mooie kleuren buiten...




Scheen de zon weer lekker na een buitje...


Ging ik op woensdag weer naar de quiltcursus... hieronder het resultaat tot nu toe...



En maakte ik op donderdag een pop van draad en stof... met behulp van textielverharder...


Is nog niet af hoor, ik ga a.s. donderdag weer om af te maken...

Werd het ook op de tuintafel echt herfst...



Ging ik weer naar de groentetuin. Ook daar kun je merken dat het herfst begint te worden...





Ik wens jullie een heerlijke zondag en een heel fijne nieuwe week,

Lieve groet,
Mirjam




42 opmerkingen:

  1. Het zijn weer erg mooie foto's. Ik wens je ook een heerlijke week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi beeldend weekverslag! Je Quilt wordt geweldig... Dat oranje ertussen is helemaal geslaagd!
    En die pop... die maakte je eventjes? Zo knap!
    Jij ook weer een fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er uit als een heerlijk week waarin je ook aardig creatief bent geweest.
    Je quilt wordt al wat en de pop ziet er ook erg leuk uit.
    Denk niet dat ik ooit voor zulke dingen het geduld zal hebben
    dus vind het dan altijd extra knap van anderen.

    De kleuren die nu in de herfst tevoorschijn komen ben ik minder gecharmeerd
    van. Vooral als de bladeren zo geel en flatterig worden zoals nu
    onze hosta.
    Ben toch meer een voorjaarsmens, als alles weer fris groen wordt,
    dat zijn meer mijn kleuren.

    Altijd leuk zo,n weekverslag, wens je dan ook alvast een nieuwe
    fijne week maar natuurlijk eerst nog een gezellige zondag !

    Lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was weer een creatieve week, het begin van de quilt ziet er veelbelovend uit. Ik was gisteren nog in het bos, het was heerlijk en het blad begint nu inderdaad flink te verkleuren.

    Ik wens je een hele fijne nieuwe week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke week heb je gehad Mirjam. Je quilt begint al aardig vorm te krijgen en je pop vind ik ook leuk geworden. Je bent zo creatief. Ga je daarvoor ook naar een cursus? Fijne zondG en een goed begin van de week. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nancy, het is geen echte cursus, maar bij iemand thuis die dit een aantal jaar geleden ook heeft gemaakt en nog wel wist hoe het moest en wat je nodig hebt... Zo leuk om te doen, al is het wel een kliederboel...haha...
      Fijne zondag, liefs, Mirjam

      Verwijderen
  6. Leuke dingen heb je gedaan, die pop ziet er nu al helemaal leuk uit! En eigen groente zijn altijd leuk! Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke herfst en knutselfoto's. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hééé wat een mooie pop ben je aan 't maken !! Nou, pop, dat klinkt zo denigrerend, ik zou dat toch eerder als beeld, of zelfs kunstwerkje, bestempelen ! Jij bent ook wel van alle markten thuis, hé Mirjam !!
    En wat een mooie foto van het kaapse viooltje (ik denk toch dat het een viooltje is... Zo goed is mijn botanische kennis nu ook weer niet ;-))
    Geniet nog van het prachtweertje vandaag - hier schijnt momenteel het zonnetje stukken uit de lucht !
    Xxx, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je compliment, dat je de pop een kunstwerkje noemt. Heel leuk...!
      Het blauwe bloemetje is van een winterviool... een kaaps viooltje is weer wat anders..
      Fijne rest van de zondag... hier geen mooi weer meer hoor... vanmorgen vroeg nog wel...
      Liefs, Mirjam

      Verwijderen
  9. Wat leuk en wat een variatie, en wat een prachtige kleuren, grappig ook in het quilten gebruik je nu de herfstkleuren. Wat is de foto met de waterdruppels prachtig gelukt, zo mooi scherp. Als het bij jullie ook zulk weer is als hier, kun je lekker quilten, het begint hier net te regenen,niet koud, maar die beloofde mooie zonnige dag van 23 graden, dat halen we hier in het Noorden niet.

    fijne dag nog, groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben je toch een heerlijk creatief mens ik zie zoveel leuke dingen voorbij komen. Wat heb je een heerlijke week om op terug te kijken. Diepop iso-kostenfunctie enig hoor.
    Nog een fijne zondag, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige fotos herfstkleuren en wat mooi dat je dit kunt zo een grote pop maken ,je hebt talent :) groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Mirjam,

    Dat is ook toevallig, lees net het stukje over de foto''s van Anna Paulowna. Ik woon hier namelijk al 36 jaar.
    De foto van de school ,De Sluis, daar hebben onze kinderen op gezeten. Dit gebouw is er niet meer. Het werd vorig jaar gesloopt en er worden nu huizen gebouwd. Deze school heeft nu een nieuwe moderne locatie bij een heel nieuw gemeentehuis, een kinderdagverblijf en de nieuwe school De Sluis, waar nu onze 4 kleinkinderen naar toe gaan. De foto van de spoorbuurt is ook leuk. De Spoorbuurtschool bestaat nog steeds aan de Nieuweweg, naast de kerk.
    Ik wens je nog een fijne dag en groetjes,

    Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hanny, dank je voor je reactie. Ik ben nu alleen bang dat ik toch een verkeerde school op mijn blog heb gezet. De school waar ik op ging zoveel jaar geleden was in de Spoorbuurt.. dus toch niet deze school van de foto vrees ik... Nou ja, jammer, niets aan te doen...
      Jij ook een fijne dag, lieve groet, Mirjam

      Verwijderen
  13. Mirjam, jij kan ook alles,nu nog beeldjes maken ...
    Ik kan het geloven dat jouw dagen supersnel vliegen , een rasechte bezige bij...
    Aan alles merk je dat de herfst nu echt komen gaat , het weer begint hier stilletjes om te slaan.
    Hoe dan ook , nog een hele fijne week
    Liefs , christel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb jij veel talent, Mirjam! Prachtig om zo'n beeldje te kunnen maken!
    En ik weet het zeker , jij gaat ook van de herfst houden!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het ziet er heerlijk herfstig bij jou uit! Prachtig die kleuren! Ga je de grijze pop ook oranje/rood maken? hihi. Ik denk het niet. Ik heb het ook een keer gemaakt: leuk om te doen hè!
    Fijne,(helaas) grijze week.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een kleurige herfst! Heerlijk!
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja, de kleuren van de bomen zijn echt mooi nu.
    Je quilt wordt mooi. En het beeld ook. Maak je het van een voorbeeld na of is het je eigen idee/ontwerp? Want ik vind de verhoudingen van de ledematen al zo perfect. Maar aan haar taille kan ik niet tippen, ik denk dus dat het een dame wordt?
    Voor jou ook een fijne week toegewenst, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk, zo'n weekoverzicht. Mooie kleuren in je foto's. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige herfstfoto's met zo'n mooie kleuren, de kool is erg mooi en de zonnebloem...prachtig....je quilt gaat ook al super mooi worden en je pop...geweldig..wat leuk en wat ben je toch een crea bea....fijne avond en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je bent lekker creatief geweest afgelopen week, leuk hoor!
    Prachtige kleuren in de herfst, ik hou er zo van!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je pop is prachtig geworden Mirjam! Wat een werk moet dat zijn geweest. Mooie foto's ook uit de natuur. Het is op het moment allemaal erg fotogeniek. Ik hoop dat de wind en de regen die voor de komende week voorspeld zijn nog wat bladeren aan de bomen laten.

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijke herfstfoto's! Bij ons begint ook alles te verkleuren, de eik, de beukenhaag, ik blijf het prachtig vinden!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Mirjam,heerlijke herfst kleuren!!!
    En die oranje Hokkaïdo pompoentjes vragen om verwerkt te worden in lekker soepje,ik persoonlijk vind dat soort de meest volle smaak hebben.Ze kunnen met schil gebruikt worden maar zijn knoep- hard,las laatst een tip om ze voor gebruik 6 minuten in de magnetron op de 1 na hoogste stand te leggen,wel beetpakken met ovenwanten en dan zijn ze veel makkelijker te snijden.
    Je foto van kool vind ik zó mooi met de druppeltjes aan en op het blad,heb je weer op je buik gelegen tussen de kolen;-)

    Fijne nieuwe(blog)week en liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  24. O wat ben je weer lekker bezig geweest deze week en met van alles wat. Je hebt al een mooi resultaat
    bereikt met je quiltwerk en wat grappig, die pop...jaren geleden was ik daar ook mee bezig. Prachtig spulletje,
    dat paverpol, ik bewerkte er van alles mee!
    Fijne week Mirjam! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige kleuren zijn het inderdaad. De pop die je maakt is nu al helemaal te gek, prachtig!
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dat was nog een heerlijke herfstweek. De voorspellingen zijn nu wat minder maar het gaat nog steeds goed. Wat is het genieten van al die herfstkleuren hè, en wat doe je een leuke dingen. De pop vind ik super leuk en hij is nog niet eens af, ben benieuwd naar de afwerking dan. Het quilten is ook zo'n mooie bezigheid maar niet voor mij, ben een beetje ongeduldig, haha.
    Wens je weer een plezierige week!
    Liefs, janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Haha mam wauw, die pop! Wist niet dat je dat in je had! Ik vind het zeer kunstwaardig hoor!
    Misschien een idee voor de toekomst, Mirjam de kunstenaar ;) Ik zeg doen!!

    Liefs, xxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooie herfstkleuren!
    En wauw wat ben je daar voor moois aan het maken????
    Dat ziet er wel erg professioneel uit zeg!
    Leuk!
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik krijg een heerlijk herfstgevoel bij jouw foto's!!

    Fijne middag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heerlijk weekje zo te zien Mirjam, genieten :))

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtige foto's weer...die druppel! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat ben je lekker in de weer geweest. Mooie foto's van al je bezigheden. Quilten, dat vind ik zo knap. Ik kan niet eens fatsoenlijk naaien met de naaimachine, laat staan zoiets moois maken. Petje af!
    Fijne avond.
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hej Mirjam, jij bent lekker bezig. Mooi wordt je beeld, het lijkt zo net van lood.
    Hopelijk waait de wind nog niet alle bladeren van de bomen en kunnen we nog even genieten van de kleurenpracht. Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtige foto's. Heel herfstig bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooi al die herfstkleuren. Even nog over het breiwerk. Mijn bloemensjaal is gebreid in fair isle techniek. Ik heb ook twee weken naast een laptop met een you tube filmpje zitten oefenen hoor! En Wieke van Keulen had op haar blog in 2012 e like week een patroon van een pinwheelsjaal. wiekevankeulen.blogspot.nl tegenwoordig heeft ze een eigen site war ze patronen verkoopt. Maar ze geeft ook dikwijls workshops. Ondanks alle wind: een fijne dag! Anny.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ha bezige bij, volgens mij krijg jij heel veel inspiratie van de herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. prachtig seizoen die herfst! al die kleuren, ook ik krijg er niet genoeg van!
    geniet van de kleuren Mirjam!
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam