zaterdag 4 oktober 2014

Krukje

Een aantal weken geleden ging ik met mijn buurvrouw op kringlooptocht... We bezochten vier verschillende kringloopwinkels en ik kocht er een paar mooie kop en schotels en een prachtige spuitfles. Ik had er al over verteld...

Maar wat ik niet vertelde is dat ik er ook een voetenbankje of krukje kocht... Zo'n lelijke, van donker eikenhout met een heel oubollige bekleding. Mijn oma had er zo eentje geloof ik...



Ik kocht deze natuurlijk met het idee in mijn hoofd om er wat leuks van te maken...

Ik spaarde al een tijdje oude spijkerbroeken op, kreeg ze zelfs van familie, en knipte een aantal kleine vierkantjes uit de broekspijpen. 



Hiervan maakte ik een grote lap, met de naadjes naar buiten.. voor het stoere effect...




Deze lap spande ik om het krukje heen en bevestigde ik met spijkertjes.



De pootjes schuurde ik wat op en ik schilderde ze met donkergrijze krijtverf. Toen deze droog was, smeerde ik er nog een laagje witte krijtwas op...




En zo is mijn lelijke krukje veranderd in een heel leuk ding...al zeg ik het zelf...

Ook ben ik begonnen aan het roze vest, ik heb netjes eerst een proeflapje gemaakt om zeker te zijn met welke naalden ik moet gaan breien...een naaldje dunner dan waarmee het proeflapje is gedaan dus. 


En nu is het eerste voorpand opgezet... Het vest is in de maak...

Ik wens  jullie allemaal een heerlijk weekend en een heel fijne nieuwe week,

Liefs,
Mirjam

42 opmerkingen:

  1. Je kent het krukje inderdaad niet meer terug, wat een leuke metamorfose heeft het gekregen. Jij komt de winter wel door met al je creativiteit, veel succes met het nieuwe project!

    Fijn weekend, Mirjam. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het een leuk krukje geworden! En nu heerlijk met de beentjes erop en breien maar.
    Heb ook zo'n soort krukje en ga het nu ook verven-wel een nieuw dekje erop gemaakt,maar nog steeds d bruine pootjes.
    Leuk verslag heb je gemaakt over jullie bezoek aan de tentoonstelling van de Zeeuwse visserstruien.Vind de truien prachtig,maar mijn handen /polsen kunnen zo'n flinke trui niet meer breien.
    Succes met breien en een goed weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattig krukje. Echt gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het krukje leuk geworden Mirjam. Succes met breien.
    Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig, Mirjam! Zowel het krukje als het beginnetje met het vest als je mooie banner! Zo helder en scherpe foto. Geniet vandaag!

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Altijd gemakkelijk zo'n (voeten)haardbankje om even de vermoeide benen rust te geven,heb hier ook een oudje binnen handbereik aan de pc staan,wanneer iemand even mee wil kijken op het scherm.Dat bankje is van Har zijn opa geweest,best apart model en ik ben nog nooit een tweede tegengekomen,is in originele staat met singelbanden,gobelin stofje beetje sleets en koperen siernagels,echt zo lekker tuttig ouderwets oudbollig dus;-)niet eens lelijk te noemen in mijn ogen. En niet met zo'n leuke hippe denim uitstraling als jou bankje,maar ik heb ook niet van die handige handen wat naaiwerk betreft.
    Mooi kleurtje heb je op de pennen staan en jou kennende zullen we over niet al te lange tijd het hele resultaat mogen bewonderen.

    Geniet van het weekeind ofwel in de zon of bij Janus met de beentjes omhoog op je leuke bankje!!!

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gedaan ! nu de voetjes erop en je breiwerk bij de hand en genieten fijn weekend groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel nieuw krukje is het geworden.
    Succes met breien, erg leuk!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik dacht bij de eerste foto 'wat een lelijk oud voetbankje' :-/
    Maar....
    Met een jeansboek aan en een nieuw kleurtje lijkt hij wel 80jaar jonger :-)
    Dat is nou eens gesproken van een facelift

    Groetjes Jilly :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke nieuwe banner !!
    Je krukje is super mooi geworden, daar mag je terecht trots op zijn ! En origineel, die naden aan de buitenkant vind ik heel mooi, het "past" gewoon bij het stoere van de denimstof !
    Proficiat !!!
    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gaaf krukje is dat geworden zeg! Ziet er echt geweldig uit! Liefs sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mirjam ik had grote bedenkingen bij dat voetenbankje/krukje. Hoe kon je dat nou kopen????? Maar jij zag er weer wat leuks in. En leuk is die geworden. Wat een enig idee. Een fijn weekend, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een origineel krukje is het geworden, niet meer te herkennen. Leuk!
    En al zo snel aan het vest begonnen. Jij wilt er snel plezier en warmte van hebben. Verstandig dat je braaf een proeflapje maakte. Ik ben meestal geneigd om meteen te beginnen.
    Fijn weekend verder, Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee zo ! Mooi gedaan !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt wel wat bijzonders van je kruk gemaakt, Mirjam. In mijn naiviteit dacht ik dat je de lap nog wel zou omkeren, maar nee, zo ie tie veel leuker.
    Ben heel benieuwd hoe je vissersvest wordt!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit krukje herken je niet meer terug, wat leuk geworden! Stoer om de naden aan de buitenkant te laten.
    En je bent met de trui begonnen, goed zeg. Ik heb dat ook wel, dat als de wol thuis ligt, je staat te springen om te beginnen. Vanaf morgen schijnt de herfst echt toe te slaan, dus ideaal om je voetjes hoog te leggen op je nieuwe bankje en je breiwerk in je handen, tik, tik, tik.....
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Onherkenbaar stoer krukje is het geworden, leuk Mirjam!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een stoer kruk, grappig door de naad idd naar buiten te doen! En het vest zal ook wel goed komen, suc6 met alle nld en het tellen, groetjesssss BB

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat staat die koe mooi op je header! Het krukje heb je ook fantastisch getransformeerd. Het staat echt heel stoer die spijkerstof met de naden naar buiten, het idee is gewoon super daar zou ik nou nooit opkomen.
    Fijne zondag!
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk gedaan Mirjam, een echt metamorfose is altijd zo leuk om te doen. Mooi geworden hoor.
    Ooh en die koe heb je prachtig gefotografeerd, dat vergat ik de vorige keer nog te zeggen ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het krukje is onherkenbaar. Leuk om zo kringloopvondsten 'eigen' te maken. Fijne zondag.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo Mirjam, wat een verschil! Met recht een heuse metamorfose; het is een stoere kruk geworden!
    En je hebt de breipennen al gepakt; slim om eerst een proeflapje te maken. Succes met je vest!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Krukje is leuk geworden. Ik ben ook zo'n fan van krijtverf.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat uniek en origineel Mirjam, echt superleuk gedaan! Hier ga je vast heel erg van genieten in huis :) Fijne zondag en lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het krukje ziet er inderdaad héél anders uit, heb je best wat werk in gestoken,
    héél mooi is het geworden,zo zie je maar wat je allemaal kan met wat creativiteit....
    Héél benieuwd naar de vest hoor...
    héél fijne zondag
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat ben je toch super creatief zeg.......Je maakt er zo weer iets moois van.....
    En nu weer aan het breien......tjee......er ontstaat toch veel moois uit jouw handen.

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat krukje is getransformeerd in een hedendaags zitje. Erg leuk. handig ook als je opeens veel visite hebt en eigenlijk net een plek te kort komt. Schuif je hem er zo bij. Dat van dat vest, is acabadabra voor mij. Maar ik zie het eindresultaat graag tegemoet te zijnentijd.

    Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Mirjam.
    Wat leuk dat krukje ,ik heb van mijn schoonzoon een schilderij gekregen ,met allemaal aardetint lapjes op de zelfde wijze gemaakt met middenin wit en een mooie tekst oa welkom in my home etc dik gekalkt.
    Hangt nu in de hal .
    Toevallig he.
    En knap van het breien ik heb zoveel gebreid vroeger een leuke ontspannende bezigheid .
    Een gezellige zondag van Diny.



    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zo....een nieuwe foto van de koe: mooie foto geworden zeg!
    En je krukje: ja een hele verandering zeg, creatief gedacht. Ik had er niks in gezien maar jij ziet het uiteindelijke resultaat al voor je. Zo kom je nog eens tot iets!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo,
    Wat ben je fijn bezig!
    Mooi krukje en het vest lijkt me ook schitterend worden met dat patroontje.
    Veel succes er mee.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh wat een stoer krukje is het geworden Mirjam!
    Succes met het breien.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Bedankt om me te gaan volgen op instagram.

    He! wat toevallig, ik heb een paar maanden geleden ook een lelijk krukje helemaal gepimpt:
    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2014/07/forget-white-black-is-back.html

    Dat van jou in jeans is ook wel erg apart. Iets ruiger dan het mijne. Misschien kan hij ooit eens komen logeren dan kan hij mijn krukje wat meer streetwise maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Stoer je kent het bankje niet terug..Succes met je brijwerk.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat is dat een leuk bankje geworden! Goed gelukt hoor. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Gouden handjes...zo noemen ze ook weleens zoiets ;);) Jij kunt echt heel veel...zo leuk nu je bankje!! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oohw wát een ontzettend gaaf krukje !!!!! Crea-bea :-)
    en je breiwerk ... Mooi! ik kan alleen rechts en averechts hahaha
    Een hele fijne avond! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Een perfect bankje om heerlijk te relaxen met je beentjes omhoog en wat heb je dit bankje een leuke metamorfose gegeven! Wat een leuk breiwerk heb je op de pennen staan, ik ga ook weer even op zoek naar een leuk patroontje voor mijn kleindochter, heerlijk voor de herfstavonden:)

    Fijne week,
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Je bent weer lekker bezig geweest.
    En wat een leuk krukje is het geworden.

    gr, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Het krukje is het verhaal van het lelijke eendje, je hebt er een prachtige "zwaan"van gemaakt. Ben benieuwd naar je vest, heb net de mijne af, een lang dik vest wat ik nu ook als jas kan dragen. We zien je vest straks vast wel eens verschijnen. groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wauw! wat een metamorfose, ik vind het krukje echt helemaal te gek, zo'n gaaf idee!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam