maandag 27 oktober 2014

De week

Afgelopen week woedde er een beste storm door het land, gelukkig geen geknapte bomen in de straat deze keer, maar mijn Wingerd is wel zo goed als leeg nu...


Borduurde ik weer keurig mijn randjes van de week, waarmee ik weer helemaal bij was... inmiddels zijn er weer twee nieuwe patroontjes te borduren..


Kreeg ik van een tante een paar avocado-pitten en die heb ik in een pot gedaan, in de aarde...



Had ik de laatste cursusavond van mijn quiltcursus, het werkstukje werd afgemaakt, het was heel erg gezellig en volgende week begint alweer de vervolgcursus...

Een naai-etuitje is het geworden, met een kussentje erin voor de spelden.

Maakte ik met mijn zussen en nog een paar dames een beeldje, dat inmiddels hier in de vensterbank haar plekje heeft gekregen...

Het meest linkse is mijn beeldje

Plukte ik met mijn nichtje heerlijke appels in de boomgaard...


En werkte ik vrijdag weer in de groentetuin, ondanks de regen, een goed regenpak is dan wel heel handig. Ik nam een portie raapsteeltjes mee naar huis. Zo'n vergeten groente voor mij... samen met uitgebakken spekkies door de aardappelpuree... heerlijk was dat..


Ik wens jullie een heerlijke nieuwe week,

Lieve groet,
Mirjam

38 opmerkingen:

  1. Nu ben ik toch héél benieuwd of jouw advocadopitten gaan uitkomen .ik vermoed dat je ze een beetje beschut gaat neerzetten, ergens waar het niet vriest.
    En ik dacht bij mezelf dat het linkse beeldje nou net het mooiste is, en het is toevallig het jouwe .
    Knap gedaan ,Mirjam .
    Geniet alvast van de nog geplande activiteiten ,en nog een fijne week
    Liefs ,christel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als een arbeidvolle leuke week Mirjam.
    De wingerd heeft zulke mooie herfstkleuren, jammer als ze er zo gauw vanaf vallen.
    Mooi je borduurrandjes.
    Benieuwd wat de advocadopitten gaan doen.
    Wat leuk een naai-etui en in een prachtige kleur.
    Je beeldje vind ik super mooi, kunstig werkje!
    Lekker de appels, dat was een leuke dag zo met je nichtje.
    Leuk een groentetuintje en raapsteeltjes als stamppot is heerlijk.
    Fijne nieuwe week Mirjam.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Mirjam !
    Vraagje : laat je de avocadopitten eerst drogen vooraleer ze te planten ? En plant je ze zoals op de foto, met een klein stukje wat boven de grond uitkomt ? Ik heb er hier onlangs ook een paar in de grond gestoken, maar wist niet goed hoe...
    De borduurrandjes en je naaietuitje zijn mooi, en je beeldje, dat heb ik nog al eens gezegd, ik vind het gewoon kunst ! Prachtig !
    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De avocadopitten waren al gedroogd toen ik ze kreeg, maar ik weet niet hoe lang dat drogen duurde. Ik heb ze inderdaad zo in de grond gedaan met net een stukje boven de grond, ik weet niet of dat juist was. Ik zag ze bij mijn tante en die had ze ook zo in potjes gedaan en er zitten bij haar inmiddels aardige plantjes aan... Ik hou je op de hoogte van hoe het hier gaat... Liefs, Mirjam

      Verwijderen
    2. Dank je voor de tip ! Ik ga het ook zo eens proberen, met de pitten te drogen eerst, en zo "kopje boven" te planten !! Dan kunnen we kijken wat het snelst resultaat geeft - heb er hier nog twee in een potje geplant, rechtstreeks van avocado in een potje potgrond... Deze staan nu 2 weken, dus nog wat snel om al iets te zien, denk ik...

      Verwijderen
  4. Mooie borduurrandjes heb je weer gemaakt. En raapsteeltjes, die heb ik nog nooit gegeten. Maar ziet er lekker uit. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een afwisselende week weer. En allemaal met mooie dingen, zoals je prachtige beeldje en naai-etuitje. Jammer dat je niet wat langer van de prachtige kleuren van de wingerd hebt kunnen genieten.
    Raapsteeltjes heb ik nog nooit gegeten, maar het lijkt me inderdaad erg lekker zo als jij het maakt met puree en spekjes. Lijkt het wat op verse andijvie? Mmmm, heerlijke herfstkostjes nu weer...
    Fijne week!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het inderdaad op andijvie lijken, zo in de stamppot, maar dan van een fijnere structuur...
      Liefs, Mirjam

      Verwijderen
  6. Oh lekker, raapsteeltjes! Ik probeer ze jaarlijks te zaaien, soms lukt het, soms maken de aardvlooien er allemaal gaatjes in ;) En dan gaan ze inderdaad rauw door de stamppot! Wat een afwisselende week had je, leuk om te zien! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig wat jij allemaal in een week voor elkaar bokst. Petje af.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent lekker druk geweest, Mirjam! Wat een bijzonder beeltje, knap hoor zelf gemaakt..een gepriegel denk ik zo te zien..;)! Fijne dag nog..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Mirjam,

    Wat een mooi weekoverzicht en wat is de foto met de wingerd resten mooi. Wat een geluk dat er wind heeft huisgehouden. Leuk die geborduurde randen, ik heb een hartsvriendin die ook altijd aan het borduren is, zal jouw foto,s eens laten zien, vindt ze vast heel erg leuk. Zij is nu weer bezig met een hele grote merklap, een patroon van een van de oudste merklappen van Friesland.

    Ben benieuwd naar je volgende weekverslagen en de groei van de pitten. Je meld wel als het eerste groen eraan zit te komen he, fijne week Pauline


    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat was een heel afwisselend weekje. Och dat houd de vaart erin.
    Ik ben benieuwd of die avocadoplant het gaat doen. Ik ben gek op avocado's
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een afwisselende week heb je achter de rug.
    Heb je deze week ook zo'n soort programma?
    Ben benieuwd of de avocado's het goed doen.
    Ik wens je een hele fijne week Mirjam. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hé bezige bij jij bent de week weer lekker doorgekomen en laat er ook weer mooie foto's van zien zodat ik op afstand mee geniet.
    Was het helemaal vergeten dat je avocadopitten kan planten,ik deed dat wel 20 jaar geleden op glas met water en prikkertjes,ging ff Google of ik er iets over kon vinden hoe dat ook weer ging
    http://nl.wikihow.com/Een-avocadoplant-kweken
    zó ging het

    Mmmmmm.....keeltjesstamppot en dan nog wel in het najaar,ik kijk in het vroege voorjaar altijd uit naar het kistje met de bosjes raapstelen bij mijn groenteboer op de toonbank,ze zijn er maar kort en dan moet ik daar snel van profiteren,dus voor mij geen vergeten groenten.

    Leuk geworden dat gequilte naai-etui!!!

    De zon laat zich hier zien en ik ga weer eens snel aan de poets,afgelopen dagen niks gedaan omdat ik Britt te logeren had en Niels wisselde het weekeind af met bij zijn meisje zijn en bij ons.

    Fijne (blog)week en lieve groet,
    Ger


    BeantwoordenVerwijderen
  13. Behalve dan dat ik het niet fijn zou vinden als mijn man telkens een aantal weken weg zou zijn, heb je een leuk leven Mirjam :-) En dat je ons laat meegenieten met die 'gewone' wekelijkse dingen vind ik zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Corine, ik ben me er heel erg bewust van dat ik zo'n leuk leven heb, en dat Ben steeds twee weken weg is...ach, ik weet niet beter... Liefs, Mirjam

      Verwijderen
  14. Lieve Mirjam,
    wat een fijne week om mee te lezen. Leuk de quiltcursus en ook het vervolg daarop wordt vast weer leuk.
    Groetjes, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt weer een leuke en actieve week achter de rug. Volgens mij heb ik vroeger thuis wel eens raapstelen gegeten, maar zeker weten doe ik het niet.

    Een fijne nieuwe week, Mirjam! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi,
    Dat ziet er allemaal heel fijn uit.
    Ja, heerlijk he, die raapstelen.
    Kreeg ik vroeger thuis ook vaak.
    Wat een mooie kleuren heb je voor Randje per week.
    Het blijft leuk, dat borduren.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hele fijne nieuwe frisse week...!....liefs Ria.....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wederom een creatieve week, Mirjam. Je beeldje is goed gelukt en al die beeldjes bij elkaar is ook wel een erg leuk gezicht! De avocadoplantjes gaan we vast en zeker zien over een tijdje! En o ja, je naai-etuitje ziet er prima uit!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een creativiteit weer afgelopen week met mooie resultaten. Die randjes vind ik wel erg mooi ook in die kleuren. Tot hoeveel randjes gaan jullie door?
    Raapstelen mmmm lekker als stamppot. Zo leuk dat je vaak wat mee mag nemen uit de tuin voor je gedane arbeid.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het borduren gaat, als ik me niet vergis, door tot 106 randjes, en ik heb er hier 86 af. Ik loop er inmiddels twee achter en zaterdag komen er alweer twee... Maar dat geeft niet, er is geen deadline wanneer het allemaal af moet haha... Liefs, Mirjam

      Verwijderen
  20. Je weekoverzicht toont weer jouw creativiteit en je heerlijke manier van het beleven van de mooie
    dingen om je heen.
    Heerlijk weer een nieuwe week voor je...maar ook dara geniet jij weer van.

    Fijne week Mirjam.
    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh zijn dat advocadopitten , nog nooit gezien ... ookje appels zien er heerlijk uit !
    Fijne nieuwe week !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo....jij bent weer actief geweest! Heerlijk toch? Je zit in ieder geval niet achter de geraniums te verpieteren als Ben er niet is!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je hebt een mooie actieve week gehad!
    Dat quilten vind ik heel leuk.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het klinkt als een mooie week Mirjam! Mooi om te zien hoe de kleuren van de wingerd terug komen in het borduurwerk.

    Ik wens je een fijne week toe! Veel plezier met de vervolgcursus quilten!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een creativiteit allemaal weer. Ik ben ook heel benieuwd wat die avocado pitten gaan doen in de grond!
    Een hele fijne nieuwe week maar weer!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  26. jij bent bezig geweest Gerda! allemaal leuke dingen gedaan en er een prachtige reportage over gemaakt, zowel in tekst als in beeld. mooi!!
    liefs, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hier is de wingerd al helemaal kaal. Mijn vader is in onze tuin bezig geweest en heeft ook alle blaadjes al opgeveegd. Voor mijn gevoel heb ik de wingerd dit jaar helemaal niet in z'n rooie tooi gezien.
    Ben benieuwd wat er van de avocadopitten komt.

    Lieve groet
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Die pitten gooien we hier altijd weg, toch maar eens bewaren en planten. Leuke rij poppen is het geworden. Veel plezier met het vervolg van de quiltcursus. Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een volle week met mooie resultaten. Lekker, raapsteeltjes! Ik ben benieuwd wat er met de pitten gebeurt.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het was een creative week ,mooi wat je allemaal deed ,de wingerd geeft mooie blad kleuren ,benieuwd of je advokado's zullen groeien ,knap werk je pop een fijne avond groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een heerlijke verscheidenheid aan activiteiten en foto's Mirjam! Leuke week was dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Die avocadopitten, wat bijzonder! Heb je dat al eens vaker gedaan? Zo benieuwd of ze uitkomen.
    Wat heb je verder een heerlijke crea bea week gehad. Leuk om te lezen én zien :)
    Fijne avond.
    Lieve groet,
    Mirjam
    MaDeLiefste

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Jeetje Mirjam verveel jij je wel eens? Kan ik me na een blog als deze niet voorstellen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam