zondag 12 oktober 2014

Snuffelmarkt

Ik had het groene petroleumstelletje laten zien dat we vonden op de snuffelmarkt, twee weken geleden... Maar ik wil jullie toch ook nog wel even laten zien wat we daar nog meer vonden...

Heel wat mooi serviesgoed in blauw-wit... mijn grootste zwak de laatste tijd...
Een prachtig serveerschaaltje... 


En een heel grote stapel borden, in de opruiming, voor maar één euro per stuk...




Net toen ik had gezegd, zo kan het wel weer vandaag... kwam ik deze schaal nog tegen... tja, die moest ook nog mee....


Ik had alles even buiten op de tafel gezet omdat ik daar veel beter licht heb, het kleedje eronder kreeg ik van mijn moeder, ze heeft het jaren geleden zelf geborduurd...

Verder vond ik nog een aantal mooie oude kaarten... ik heb ze gescanned en in een collage gezet...



En deze oude fotokaarten van Anna Paulowna, mijn geboorteplaats, met daarop mijn oude school... in de buurt waar de school stond... de Spoorbuurt...


Maar ik vond ook nog een oude breinaaldenkoker... Mijn moeder heeft er altijd net zo eentje gehad. Dit kwam goed uit, want het schuifdoosje waar in mijn breinaalden in bewaar is echt te klein geworden...


Nu zullen jullie ook snappen waarom dit zo'n geslaagd bezoekje aan de snuffelmarkt was.... 

Ik wens jullie een heel fijne zondagmiddag en een heerlijke nieuwe week,

Lieve groet,
Mirjam

33 opmerkingen:

  1. Fantastische vondsten en zeker nou je in de ban bent van blauw.
    Zag wat blauws langskomen waar ik ook schalen van heb en zo'n breinaaldenkoker heb ik ook nog van schoonmoeder geweest die had ook altijd wat op de breipennen staan en toen ze het niet meer besefte liep ze altijd nog rond met bol garen en breipennen in de tas.

    Zag je post van eerdere aankopen vorige week wel,om op alle blogposten te reageren komt het de laatste tijd niet,dat heeft niet te maken met gebrek aan interesse maar meer met gebrek aan tijd en ik wil niet uren aan pc doorbrengen.
    Zag in elk geval een mooi resedagroen emaille stel met goudbies,jij hebt geen speciale slow cooker nodig en krijgt op het petroleumstel het zelfde resultaat als onze grootmoeders met gerechten die tijd nodig hebben en lekker zijn wanneer ze heel langzaam garen.

    Nog een fijne zondag en lieve groet!!
    Wij maken er een rustige dag van na een fantastisch feest op een sfeervolle locatie voor schoonzoon die eerder deze week Abraham zag en grote kleindochter die gisteren 15 jaar werd.

    Ger


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je veel mooie dingen gevonden. Ik ben ook gek op blauw serviesgoed, dat serveerschaaltje en het laatste blauwe bord, super mooi. Volgens mij heb ik een paar weken geleden dezelfde breinaaldenkoker uit mijn ouders´ huis meegebracht en ook nog een houten haaknaaldenkoker. Mijn ouders zijn dit jaar naar een verzorgingshuis gegaan en ik ben bezig met het huis leeghalen.......help. Wel erg fijn dat het al verkocht is.
    Groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige koker. Met servies heb ik niet zoveel. Onze borden zijn gewoon van de H.EMA. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke spulletjes heb je gevonden, en ik snap helemaal dat die schaal nog mee moest. Die is te leuk om te laten staan. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie dingen heb je gekocht. mooie kaarten ook. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als liefhebber van blauw heb je zeker hele mooie borden en schaal gevonden.
    Zo'n oude postkaarten vind ik ook heel leuk vooral als ze uit de streek komen dat je kent van vroeger.
    Lieve groetjes en nog een fijne zondag
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent weer goed geslaagd ..weer mooie schatten...fijne week liefs Ria....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, ook jij had dus een zeer geslaagd bezoek aan de 'loppis' ;) Gave spullen Mirjam, vooral die bordjes zijn schattig! En wat leuk om je eigen lagere school tegen te komen op ansichtkaart, bijzonder en het zal zeker de nodige herinneringen oproepen! Het leukste vind ik eigenlijk wel de breinaaldenkoker... ik heb ze een hele poos gespaard en momenteel liggen er zeker een stuk of 8 (verschillende) op zolder. Want ja, dat gebeurd dan ook weer met die verzamelingen, haha! Fijne zondag nog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk dit soort markten. En je bent goed geslaagd. En leuk die oude foto's. Den Helder ( waar ik mijn jeugd doorbracht ) heeft een Face Book pagina met oude foto's. Altijd leuk om op te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het zijn ook prachtige spullen en als je liefde uitgaat naar de kleur blauw in het porselein dan ben je toch echt een bofkont...ik vind het leuk verschillende motieven bij elkaar en ook mooi de foto's en de breinaaldenkoker....met zo'n schatten kun je zich toch ook als een koning te rijk voelen...veel plezier ermee en fijne avond ...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zijn inderdaad mooie vondsten, Mirjam. Ik vind de kaart met daarop jouw school van vroeger ook heel bijzonder, inmiddels zal dat er heel anders uit zien. Maar om dit op een snuffelmarkt als herinnering aan te treffen, is wel heel erg gaaf.

    Ik wens je een hele fijne week. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ben je goed en mooi geslaagd. Ik vind al het serviesgoed mooi. En zo'n tafelkleed heb ik ook ooit eens gemaakt zo'n borduurpakket kreeg ik in de kleuren wit met groen. Zelfs met een bijpassend schort wat nog gebruikt wordt.
    De foto's zijn gaaf met een klein beetje kleur er in. Dat was toen al een kleurenfoto.
    En een kaart van je school en buurt is natuurlijk helemaal een leuke herinnering.
    Fijne week, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij bent zeker goed geslaagd. Wat een mooi servieswerk! Leuk om de tafel te dekken met die verschillende motiefjes. Omdat het één kleurencombinatie is, blijft het toch rustig. Heel mooi!
    Oude foto's zijn altijd een zwak bij mij, vind ze altijd zo interessant. Leuk dat je er een gevonden hebt van je oude school.
    Fijne week!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je bent zeker geslaagd. Een mooie verzameling vondsten. En leuk als je iets vindt waar je persoonlijk ook wat mee hebt.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Mirjam !
    Wat heb je weer mooie aanwinsten gevonden !!
    Het blijft mij ook nog altijd bekoren, het mooie wit-met-blauwe porselein...
    En wat een leuke kaarten heb je nog gevonden !
    Ik wens je nog een fijne zondagavond, veel liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi die oude ansichtkaarten.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super om zo te slagen met allerlei mooie spulletjes! Vooral die borden op de vierde foto van boven vind ik gaaf. Zo'n soort breinaaldenkoker heb ik ook in mijn lade liggen. Het wordt tijd dat de breinaalden er weer eens uitkomen, haha. Prachtige foto's heb je weten te bemachtigen en leuk dat je je oude school hebt teruggevonden!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zo goedkoop aan 1 euro per stuk en mooi die aanzichtkaarten van vroeger ,leuk met je oude school erop ,geniet van je aankopen groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk om je blauwe servies zo mooi te kunnen aanvullen!
    Ga je het ook echt gebruiken of krijgt het een ereplaatsje?
    En die foto's van je oude woonplaats, dat is toch prachtig!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat blauwe servies staat ook prachtig bij stoer hout.
    Het fijne van het servies met het stoere van hout.
    De kaarten zijn ook mooi, nostalgie.
    Wat leuk dat je een oude breikoker vond.
    Mooie vondsten Mirjam.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke dingen heb je gevonden, vooral al het mooie servies met de blauwe versieringen is mooi! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dit was echt jouw dag!! Vooral die ansichtkaarten van je oude school, geweldig!!

    Ik wens je een fijne week Mirjam,
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik begrijp wel dat je het succesvol vindt! Wat een mooi serviesgoed (heb ik ook een zwak voor) en de prenten mogen er ook zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Om maar met je laatste vraag te beginnen: jazeker snap ik dat. Wat heb je mooie spullen gekocht joh! Ik vind ze enig. Ik zit nu hard te verzinnen hoe je de manier van borduren noemt van het kleedje van je mams. Is dat geen Beiers Bont? Ik heb het ooit ook gedaan. Een bruin kleed, met wit. Prima keuze met kleine kinderen destijds. Nu heb ik witte tafelkleden. Maar dat is weer een heel ander verhaal, ha! Mijn ouders verzamelen ook ansichtkaarten van hun dorp. Sommigen zijn nog best veel waard. Misschien heb je behalve een mooie aankoop ook een goede investering gedaan ;-)))))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb Beiers Bont even op google opgezocht en ja hoor, precies hetzelfde... Dat wist ik niet eens. Weer wat geleerd haha... Heb hier verder ook alleen maar witte tafellakens en een heel grote grijze, voor als we veel eters hebben... of een bbq met allemaal schalen vlees en sauzen...
      Fijne avond, liefs, Mirjam

      Verwijderen
  25. Dat oude servies daar kan toch niets tegen op he? Zo mooi. Wat zul je genoten hebben van al je aankopen. Maar wat bijzonder dat je foto's hebt gevonden van je oude school. Dat zijn weer heerlijke genietmomentjes.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo....jij had de dag van je leven, ik snap dat je blij thuis kwam! je hebt wel geboft zeg!
    Vooral die stapel borden vind ik mooi!
    En leuk om oude ansichtkaarten van bekende plekjes te vinden!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Mirjam,

    Wat een heerlijke vondsten!
    Ik kan er ook zo van genieten, van rommelmarkten, snuffelschuren. Ergens komen en dan tussen dat grote aanbod iets vinden van je gading....ooh, dat is een speciaal soort genieten.
    Die eerste schaal is een hele mooie. Van mijn schoonmoeder heb ik haar zogenaamde Beatrix koffieservies gekregen. Dat is ook blauw-wit. Toevallig dacht ik van het weekend dat het misschien wel leuk zou zijn om daar borden bij te gaan verzamelen...
    Je tafelkleed past er heel mooi bij.
    Bedankt voor het delen van je foto's.

    lieve groet,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hoi Mirjam,
    leuk hé die oude kaarten! en het servies is prachtig! is dat "Delft's" blauw? Het staat erg mooi op jouw tafelkleedje.
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hilde, nee er zit niets van Delfts blauw tussen hoor, allemaal van andere makelij...
      Liefs, Mirjam

      Verwijderen
  29. Altijd leuk he Mirjam, als je zo goed kunt slagen op een snuffelmarkt. Daar kun je dan weer helemaal blij mee zijn!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Jij hebt niet alleen gesnuffeld maar bent ook met tassenvol terug gekomen. Altijd weer mooi het blauwe serviesgoed. Leuk om dan alles thuis uit te stallen en gewoon te genieten van al je vondsten, kan mij het zo voorstellen.

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam