dinsdag 7 oktober 2014

Stelletje...

...petroleumstelletje...

Vorige week zondag gingen wij naar de 'Snuffelmarkt' hier in de buurt. En dat was geen misser, geloof mij maar...
We zijn wel twee keer naar de auto teruggelopen met onze gevonden schatten... Ik moet natuurlijk zeggen gekochte schatten, maar gevonden schatten klinkt zo heerlijk...

We vonden onder andere een prachtige klein petroleumstelletje... Een zogenaamd 'halfje', werd ons verteld, van het merk Haller...





Nog zo goed als gaaf, alleen hier en daar een scherfje van het emaille af... 
We vinden deze prachtig en zullen hem vast binnenkort een keertje aansteken, al is het maar om een keteltje water te koken. Er zit een goed lont in dus daar zal het niet aan liggen...



Nu hebben we dus twee van deze stellen, de eerder gekochte is een groter exemplaar, zonder ketel en zonder schotel, maar ook een Haller, en die heeft afgelopen zondag nog flink gewerkt om de peren van de perenboom te stoven... Dat kan niet beter dan op een petroleumstelletje... tenminste in mijn ogen...

Ik wens jullie een heel fijne dag,

Lieve groet,
Mirjam

34 opmerkingen:

  1. Ik vind dit 'halfje' een chique exemplaar hoor! Hij staat zo mooi te glimmen en leuk gestyled tussen het fruit e.d. De rest van je gevonden schatten komen vast ook nog langs op je blog?
    Fijne dag! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is wel een heel erg mooi exemplaar, leuk ook dat je het nog kunt gebruiken. Dan krijgt het ook nog eens echt een functie en ga je een beetje terug in de tijd...nostalgie :-). Het was maar goed dat je met de auto was gegaan!

    Een fijne dag, Mirjam. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, deze is nog mooi gaaf (op een paar snippers na, maar ach, voor zo'n oud dingetje?). Volgens mij ziet dat er heel gezellig uit, als je daar je water op kookt, lekker buiten, voor een heerlijke kop thee...Ben benieuwd naar je andere 'vondsten'....
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi stelletje, ziet er nog goed uit! Geniet ervan..

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig stelletje, maar nu ben ik benieuwd hoe de rest van je schatten eruit zien. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Mirjam !
    Dat is het mooiste petroleumstelletje wat ik ooit gezien heb ! Dat is écht nog in een perfecte staat, zo goed bewaard !! Het email is nog zo mooi, het koper (of het goudkleurige, hoe zeg je dat ?) blinkt nog zooo mooi... Ik heb er ook ooit eentje gevonden, nou dat kan nog niet aan de hielen van het jouwe komen rieken ! En ik had er ook spijtig genoeg geen bijpassend keteltje bij...
    En je gebruikt die dingetjes ook nog ?? Lukt dat goed dan ? Hoe leuk... Ik zie het zo al voor me, op een herfstige dag, buiten een peertje stoven...
    Nog een fijne dag, veel plezier met je petroleumstelletje !
    Xxx, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Mirjam, een prachtig petroleumstel. Het doet mij denken aan onze vroegere buren, toen al ver in de 80. De herinnering die ik hieraan heb komt gelijk weer boven bij het zien van dit petroleumstel. s,ochtends om 10.oo uur stond het stelletje al een tijd aan, met een pannetje met iets heerlijks, tenminste de geur beloofde veel, vaak vlees maar ook de stoofpeertjes kan ik mij herinneren. Heel veel kook- en stoofplezier, groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat glimt het nog mooi. Een prachtig stel bij elkaar. Hier zijn het onderstel en de ketel van verschillend emaille en een stuk doffer. Dus je hebt echt wat moois gevonden, veel plezier ermee. En natuurlijk ben ik ook (nieuwsgierig) benieuwd naar de andere (gekochte) vondsten.
    Een fijne dag, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi stelletje zeg! Ik gebruik ze ook regelmatig. Met stoofpeertjes of als ik een stoofpannetje maak, daar zijn ze inderdaad perfect voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is echt prachtig. En wat glimt hij mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat hij compleet is Mirjam. Je ziet ze meestal zonder keteltje volgens mij.
    Goed gevonden! Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh ik wil er ook nog steeds zo graag 1 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt een leuk stel! En je kunt er ook heerlijk peertjes op stoven.. vlees laten sudderen.. soep laten trekken.. heerlijk!

    Fijne dag Mirjam!
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw...wat een plaatje!!!
    En wat een mooie details zitten eraan...
    Ik ben dol op groen dus ik vind dit echt een 'gevonden' schat hoor ;-)
    Veel plezier ervan.

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt een magnifiek petroleumstelletje gevonden . Ik zat er naar te kijken en dacht : zoiets zou ik moeten vinden ,zoals je misschien weet , gaan ze hier in belgie een stroomonderbreking invoeren bij te kort aan stroom ( geweldig ,hoor pfff) . En dan zou ik toch nog iets kunnen opwarmen .
    Alvast veel plezier er mee
    Lieve groet christel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Christel, op marktplaats vind je ze toch ook nog wel hoor...daar heb ik mijn eerste exemplaar ook gevonden.. Succes als je gaat zoeken, dat gaat zeker lukken...
      Fijne avond, liefs, Mirjam

      Verwijderen
  16. Toen ik je stelletje zag dacht ik meteen: oh, lekker voor de stoofpeertjes. Nou, dat dacht jij dus ook Mirjam. Mijn moeder deed ook altijd draadjesvlees/ stoofvlees op het stel (zoals zij het altijd noemde) Met de laatste verhuizing heeft ze het aan een kleinkind en die is er nu ook weer blij mee. Slow cooking avant la lettre ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Och heerlijk om rundvlees er op te braden. Ik vind het rundvlees dan het lekkerst, of peertjes hmmmm.
    Wat een mooi stelletje heb je gevonden. Weet je ik ruik het gewoon. Heel veel plezier ermee.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En nog in een supermooie kleur groen ook!
    Goed vondst!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb de mijne aan mijn moeder gegeven en die gebruikt hem voor het rundvlees en de stoofpeertjes.
    Maar ik vind het ook gezellig staan op het werkblad in de keuken.
    Jij hebt een mooie stelletje gevonden Mirjam.
    Veel plezier ermee ;-)
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo....dat leuke stelletje heeft een mooi stelletje gevonden zeg!!
    Veel plezier er van!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ziet er nog heel goed uit en leuk dat hij vooral weer 'in werking' mag!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een beauty. Ik heb er ook een staan, maar niet zo verfijnd als de jouwe. Het doet mij altijd denken aan mijn oma, die er het stoofvlees op maakte. Stond de pan de hele dag op het stelletje, met een krant er om heen!!!! Maar het lekkerste draadjesvlees!
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat ziet dat er schattig uit! Mooie vondst!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En de geur is zo heerlijk als ie brandt.....volgens mij smaakt alles wat hier op bereid is goddelijk!
    Ben benieuwd.....

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie vondst Mirjam! Je kunt er ook heerlijk stoofvlees op laten sudderen! Gaat veel beter dan op het fornuis.

    Fijne avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dit is een hele mooie vondst, want meestal zijn ze nogal verroest. Leuk dat je die ook nog gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat is écht geluk hebben Mirjam! Wat een mooie vondst en nog bijna puntgaaf.
    Terug in de tijd ... Smakelijk smullen :-) Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Mirjam, nou dat is een mooie koop wat je gedaan heb om dat stelletje te kopen, en je kunt het nog gebruiken ook. Het ziet er mooi uit en nog van een bekend merk van vroeger. Ook je bankje is leuk geworden, wel heel apart met die spijkerstof. Ook je blog met die schipperstruien vind ik heel gaaf, en je bent al begonnen ook.
    Zoals je aan deze reactie merkt ben ik een beetje achter geraakt met mijn reactie`s te geven maar bij deze dan.
    Nog fijne dagen en groetjes van mij, mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh Mirjam wat leuk dit stelletje en wat een super gave kleur....en ik kan het me helemaal voorstellen zoveel aankopen dat je bijna kunt zeggen gevonden schatten....heerlijk....ik ben benieuwd maar deze schat is echt super mooi...fijn weekend en lieve groet van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Helaas, hier niet zo'n mooi petroleumstel maar wel een perenboom.
    Ga ze maar vast plukken dan hebben ze tijd genoeg op mijn inductiestel!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dat is nog eens geluk hebben!!
    Wat een mooie vondst in een geweldige kleur!

    Fijne middag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam